Az autók miért nem összkerékmeghajtásúak, illetve négy kerékkormányzásúak alapból?
Szerintem, ezek olyan dolgok, amik minden autóban benne kellene, hogy legyenek.
Fontosabbak, mint a nyakfűtés, 4 zónás klíma meg az ilyesmik.
A jó múltkor vezettem olyan Renault Lagunát, amiben volt 4 kerékkormányzás.
Olyan könnyű volt vele megfordulni, mint egy kisautóval.
Jóval könnyebben ment, mint az én Avensisemmel.
A szűk városi utcákban nagyon hasznos tud lenni.
Az összkerékhajtás meg, különösen télen nagyon hasznos.Biztonságosabban lehet vezetni.
A komoly sportautókban vajon miért van állandó 4 kerékmeghajtás?A tapadás miatt.
Szerintem, mindenki járt már úgy, hogy egy esős, latyakos idő után megsüllyedt az autójával és fél óráig kínlódott, mire kijött.
Én is jártam már így, akkor mondtam, többé fronthajtásút nem veszek.
Ezek nélkül nem is szabadna legyártani egy autót a 21. században.
Az összkerékmeghajtás alapvetően többlet fogyasztással jár, ami a 21. századot illeti, hülyén nézne ki a 0.9l turbós benzines 4x4hajtással. Meg nem hiszem hogy azért kellene a meghajtás mert nem tudja levinni az útra az erejét. A mai suvok is szinte majdhogy nem csak elsőkerekesek és szükség esetén egy kuplung küld hátra erőt, ezek a dolgok mind plusz súly, plusz bonyolultság, plusz ár.
A 4kerék kormányzás meg hát... plusz hibaforrás és olyan sokat azért nem ad az autó értékéhez, lehet hogy egy szűk utcába könnyebb vele manőverezni, de aki tud vezetni az az alap konstrukcióval is megbirkózik.
Télen még nem sikerült elásnom az autómat 1x már amilyen telek vannak itt mo.-on.
Így van! Például kézifűrészt sem lenne szabad árusítani, amikor van elektromos, és benzinmotoros hajtású is. :)
Nem fáradoznának annyit az emberek.
Viccen kívül:
Megoldás: tanuld meg, hogyan kell vezetni a kétkerék meghajtású/kormányzású autót, nem pedig számon kérni a gyártókat.
Ha neked mindez nem járható út, akkor van egy másik megoldás: fizesd meg az összkerék hajtású/kormányzású járművet, és nincs miről beszélni. Örülj neki, és használd.
Arra készülj föl, hogy néhány millió ember még sok-sok éven át marad a korábbi első v. hátsókerék hajtásnál, és a kormányzott két első keréknél.
Azért, mert mindkettő olyan dolog, amire a hétköznapokban semmi, de tényleg semmi szükség.
Ezenkívül eladhatatlanul megdrágítanák az autókat, jelentősen megnövelné a karbantartási költségeket, és az állandóan cipelendő plusz súly a fogyasztásra is negatívan hat.Sokan még téli gumira is sajnálják a pénzt, nem hogy összkerékhajtásra!
Gondolj bele, az átlagautós (az autótulajok 95%-a) hányszor megy le a száraz, széles aszfaltról a kocsijával? Hmm?
5-ös
Ennyi erővel az is elég lenne, ha csak egy kereket hajtanának, nem? Minek 2-őt hajtani?
A négykerékhajtás nem csak a terepezésről szól, kicsit nézz utána a dolognak. Még száraz aszfalton is nagy előnye van a négykerékhajtásnak egy sedan autóban is, vizes úton pedig aranyat ér.
6.
Gyakorlatilag egy 2 kerék hajtású autónak, a nyílegyenes haladást leszámítva, csak egy kereke hajtott. Erre való a diferenciálmű.
Kár ezen rugóznod, az autóvásárlók eldöntötték helyettünk a dolgot. Gazdaságossági alapon.
Ennyi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!