Európában a legtöbb gyártó miért a fronthajtást részesíti előnyben? A tengerentúliak pedig miért a hátsókerekest?
Európában csak pár márka van, ami a hátsókerékhajtásra esküszik, legismertebb a BMW, aminek gyakorlatilag ez a védjegye.
Viszont a tengerentúlon a nem presztízsmárkák is előszeretettel tervezik hátsókerekesre az autóikat.
Például a nagy Dodge Durango, ami egy SUV alapból hátul hajt, az összkerékmeghajtás opcionálisan bekapcsolható vagy automatán bekapcsol.
De, a kisteherautó méretű Chevrolet Suburban is hasonlóan működik.
Régebben viszont Európában is több gyártó alkalmazott ilyen módszereket.
Mi az oka,hogy ennyire kikoptak?
De, ha még körülnézünk, látható, hogy a japán gyártóknál ugyanaz a szituáció, mint az európaiaknál.
Ott is volt alapból hátsókerekes SUV (Honda Passport) meg egyéb modellek is.Mára viszont teljesen kikopott ez a hajtás a Hondánál.
Mert az első kerék meghajtás biztonságosabb, úgy a hajtás "húzza" az autót, a hátsó kerekesnél meg " tolja", ami olykor veszélyes.
A másik ok, hogy az autókban többnyire előre bkerültva motor, igy a hajtást praktikusabb is az első vkerékre építeni, nem kell plusz alkatrészeket beépiteni a távolabb kerekek neghajtására, olcsóbban gyártható.
Helytakarékosabb és biztonságosabb.
Az USA-ban a normál személyautók ugyanúgy fronthajtásosak.
Csak a sportautók és ezek a teherautó méretű dögök hajtanak hátul.
"Az USA-ban a normál személyautók ugyanúgy fronthajtásosak."
A szedánok, mint Dodge Charger vagy Chrysler 300C szintén hátsókerekes.
Arra fele ezek átlag személyautónak számítanak.
Nos, az USA-ban gyártott és tervezett autók egyszerűen elavultak. Közük nincs egy fejlett, modern európai autóhoz. Európában mikor a hátsóhajtásról a legtöbben átálltak a fronthajtásra a 80-as, 90-es évek körül, akkor az bizony fejlődésnek számított, és az elsőkerékhajtásnak rengeteg az előnye. Attól, hogy a csapból is az folyik, hogy fúú, csak a hátsókerekes jó, mert azzal aztán lehet csapatni (hagyjuk már), attól ez még nem biztos hogy így van.
Szóval a lényeg, hogy az elsőkerkhajtás olcsóbb, hatékonyabb, jobb, átlagembernek sokkal élhetőbb.
Az első bekezdésedre: nemcsak a BMW-nek hanem a Mercinek is védjegye a hátsóhajtás, csak a Mercinek sokkal szélesebb a modellpalettája, ez árnyalja a képet.
Jó, nyilván van egy-két kivétel, ahogy Európában is ott van pl. a bmw vagy a merci, de az akkor sem igaz, hogy az amerikai gyártók a hátsókerék-meghajtást részesítenék előnyben.
Amerikában is inkább csak a prémium autóknál jellemző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!