Hány éves használt autót érdemes általában venni, hogy jól jöjjön ki a vevő ár/érték arányban?
Általános elvekre gondolok itt, nem konkrét autókra.
Pl. ugye az új autóra szokták mondani, hogy annak az értéke egyből esik 20%-ot, ahogy kijön a szalonból. Tehát új helyett jobb mondjuk az 1 éves, mert akkor még szinte új, de jóval olcsóbb.
Milyen hasonló elvek vannak pl. 2-3 éves, 4-5 éves, 8-10 éves stb. autókra?
Általánosságban hány évnél van az a pont, amikor az autó ára és az így kapott használati érték (előjövő problémák, fenntartási költség, stb.) a legjobb arányban van egymással?
10. Már csak belököd a gyökérségedet a franciával.
Képzeld el francia autóm van és elmúlt 15 éves és semmi baja nem volt még.
Érted SEMMI.
Az a baj, hogy a kor sem garancia semmire. Talán csak annyi, hogy 10-15 év alatt korrózióval nagy gondok valószínűleg nem lesznek.
Nekem eddig egy használt autóm volt. Azt 6 évesen vettem és 15 éves koráig használtam. Jó állapotban volt, én is végig vigyáztam rá, semmi nem lett elspórolva tőle. Tulajdonképpen nagy meglepetések nem értek vele. Ami volt, azok nagyrészt kopó alkatrészek cserje. És még ha kicsit drágább is volt a javítás, akkor sem haragudtam érte, hiszen használva volt, ez vele jár.
Most egy újonnan vett autóm van. 2 éves. Eddig több mint 1 millióba van a gyártónak a garanciális javítások költsége. Most épp ismét szervizre várok, mert 2 évesen, 32.000 km-rel széthullott a kettőstömegű lendkerék. Pedig erre is próbálok vigyázni, nem gyilkolom. Garanciaidő után azonnal megy a piacra, mert a sorozatos meghibásodásokat nem szeretném saját zsebből finanszírozni.
Szóval ha mindenképp használt autót kellene vennem, akkor most is valami 5-6 évest keresnék, az állapotát nagyon átvizsgálva.
9 vagyok!
Szerintem úgy érdemes autót venni, hogy ha netalán ellopják, kigyullad, totálkárra töröd... legyintesz egyet és veszel egy másikat. Persze kicsit fáj a bankszámlának, de erre találták ki az okosok , hogy 3-6 havi nettó bérnél többért ne költsünk erre. Meg azt is figyelembe kell venni pl: ha keresel nettó 300-at, akkor 900-ért veszel valami, arra még egy havit ráköltesz alapból (átírás, szokásos szerviz), és még egy havi béredet elteszed tartalékba. Szóval a 6-ból 2 hónapot szervizre és papírmunkára kell félretenni mindenképpen, mert használt autóban mindig sok a kérdőjel.
#28!
Ez alapján ha kinézek az ablakon és nézem az utcán guruló autókat, a tulajuk döntő többsége miniszteri milliós havi fizetést kap. Hm... ezt nem gondoltam volna.
Ha nettó 300-at keresnék abból minimum évi 2 millió forint megtakarításom lenne. Ha ennyit félre tudnék tenni, biztosan nem 900-ért vennék autót. De persze mindenki ahogy gondolja...
Az új autók kb 70-80% céges, egy ideig márka kereskedésben dolgoztam. Az idős emberek meg szinte mindig kp-ra vették a kocsikat, valószínűleg évekig gyűjtöttek rá.
A maradék 15-20% ami vagy tényleg nagyon jól keres vagy bevállalja a látszat miatt. Elég sok olyan vásárló volt aki keresett nettó 200-at, befizette a minimum önrészt és távozott egy clioval, vagy valamelyik daciaval. A durva meg az volt amikor hasonló fizetéssel a meganet vitték... Azért a többség a 200-nál jóval többet keresett, a legnagyobb ilyen szám az 1,2 millió volt és az a durva, hogy ő is hitelre vitte ki a 6 milliós autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!