Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány éves használt autót...

Hány éves használt autót érdemes általában venni, hogy jól jöjjön ki a vevő ár/érték arányban?

Figyelt kérdés

Általános elvekre gondolok itt, nem konkrét autókra.


Pl. ugye az új autóra szokták mondani, hogy annak az értéke egyből esik 20%-ot, ahogy kijön a szalonból. Tehát új helyett jobb mondjuk az 1 éves, mert akkor még szinte új, de jóval olcsóbb.


Milyen hasonló elvek vannak pl. 2-3 éves, 4-5 éves, 8-10 éves stb. autókra?


Általánosságban hány évnél van az a pont, amikor az autó ára és az így kapott használati érték (előjövő problémák, fenntartási költség, stb.) a legjobb arányban van egymással?



2020. aug. 12. 07:47
1 2 3 4
 11/34 A kérdező kommentje:

"Csak magánszemély"


Miért csak magánszemély? Hogy magyar autó legyen? (így sem biztos) Vagy más okból?


Kereskedő esetén a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem volt rejtett hibás az autó, magánszemélynél meg neked kell vevőként bizonyítani, ami elég nagy hátrány.

2020. aug. 12. 09:33
 12/34 A kérdező kommentje:
Szóval probléma esetén a vásárló van előnyben ha kereskedéstől veszed (megbízhatótól, nem olyantól, ami 1 éve létezik).
2020. aug. 12. 09:34
 13/34 anonim ***** válasza:
#11: Ez csak egy régi mantra, ne is foglalkozz vele. Magánszemély ugyanúgy képes átvágni, mint a kereskedő. Az autót kell nézni és valamennyire az emberi mivoltát az eladónak, nem pedig azt, hogy cég, vagy magánszemély neve kerül az adásvételire
2020. aug. 12. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/34 anonim ***** válasza:
Magányszemély kisebb eséllyel ver át, mint egy értékesítő. Bp-en van egy rész, ahol a használtautósok tömörülnek, ott pl. szakmai szemmel nem szabad semmilyen autót venni, mert a nagy részüknél van valami simli.
2020. aug. 12. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/34 A kérdező kommentje:
Én eleve inkább kereskedőket (sok éve működőeket) nézek a fentiek miatt. Lehet, hogy kicsit drágább lesz az autó így, mint magánszemélytől, de cserébe vevőként jobban véd a törvény.
2020. aug. 12. 09:57
 16/34 anonim ***** válasza:

Igazából, ha megvan a rendszám/alvázszám, utána tudsz nézni, és engedik hogy a kocsi alá nézzenek, illetve átnézze egy szerviz, akkor nincsen gond.

Ha ezek közül bármelyikre is nemet mondanak, akkor engedd el mert valószínűleg kiderülne valami baj.

2020. aug. 12. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/34 anonim ***** válasza:

Az autó pénzbe kerül


Nem befektetés miatt veszünk autót, hanem hogy hazsnáljuk

Igy a kérdés értelmetlen, mert kinek mi éri meg ugye bár:)

Aki tele van pénzel annak az új autó éri meg

Akinek meg csak 20 éves autóra tellik, ő azt veszi meg

De mind veszít(pénzt) mert hogy az autó a legrosszabb befektetés.

Sose térül meg a vételára.

Igaz nem is azért vesszünk autót

hanem hogy használjuk.

2020. aug. 12. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/34 anonim ***** válasza:

Szerintem 3-4 évesen, elég sok érv van mellette:

- ilyenkor még újszerű állapotban van a legtöbb autó

- esélyes, hogy csak azért adta el az első tulaj, mert lejárt a gyári garancia, de egyébként hibátlan, kifogástalan állapotban van az autó

- pénzben már sokat veszített az értékéből, de kitakarítva, lepucolva sokszor csak az óramutató állásáról derül ki, hogy nem új autóról van szó

2020. aug. 12. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/34 anonim ***** válasza:

Szerintem minden használtautó egy kicsit lutri, mert hiába néz ki szépen, meg jönnek a becsületes nepper szüvegével, hogy "állapotot kell nézni nem kilómétert" de azt nem tudod, hogy azt az autót hogyan vezették, milyen úton és távokon. Ezzel kapcsolatban szokott kijönni a 30 ezres olajcsere, amivel szépen kinyírják a motorokat, aztán hiába szép az autó ha beteg a szive és a felújításra a gatyádat is ráfizeted. Sajnos ki lehet fogni fiatal kevés kilóméteres autót amire bőven költhetsz, és idősebbet amire szinte alig kell a tankoláson kívül költeni, leszámítva a kopó alkatrészeket. Nekem egy ilyen 2001-es Octáviám van.

Egyik totalcaros előadáson mondtak egy jót, hogy 5-6 havi jövedelem szintjéig kell kocsit venni, mert az tudja az ember úgy fentartani, hogy az esetleges szervízeket is nagyobb megterhelés nélkülki tudja fizetni. Német prémiumra szerintem ez biztos nem vonatkozik, mert ott az alkatrészárak még idősebb kocsihoz is drágák, és nem mindent lehet bontottal helyettesíteni.

Kereskedő meg le fogja passzolni a felelősséget azzal, hogy őnála csak bizományban volt a kocsi, hameg külföldi akkor bukta, mert a kereskedő nem fogja a nevére íratni a kocsit hanem egyből a vevőére.

2020. aug. 12. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/34 A kérdező kommentje:

"Kereskedő meg le fogja passzolni a felelősséget azzal, hogy őnála csak bizományban volt a kocsi, hameg külföldi akkor bukta, mert a kereskedő nem fogja a nevére íratni a kocsit hanem egyből a vevőére."


Bizományos kocsit ezért nem veszünk kereskedőtől, illetve olyat sem, ami nincs a nevén. Nekem az első kérdésem minden kereskedőhöz, hogy "Bizományos az autó?", illetve hogy "Saját tulajdonú az autó, a cég lesz az eladó a szerződésben?". Amennyiben bármelyikre nem jó a válasz, ejtem a kocsit, de eddig amikre rákérdeztem 99%-ban a kereskedés saját autói voltak, nem bizományos eladással.


"mert hiába néz ki szépen, meg jönnek a becsületes nepper szüvegével, hogy "állapotot kell nézni nem kilómétert" de azt nem tudod, hogy azt az autót hogyan vezették, milyen úton és távokon."


Ha márkaszervizben csinálok előtte teljes átvizsgáltatást, akkor az azért kihozza a komolyabb dolgokat, nem?

2020. aug. 12. 10:52
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!