Automata vagy manuális,és melyik autómárka?
A kocsikhoz nem igazán értek,nemrég lett meg a jogsim,és valahogy ezt a kuplungozást nem érzem magaménak,megtanultam,de nagyon nem bírom,ezért első autónak automatát gondoltam.
Elsősorban az érdekelne,hogy egy azonos márkán belül mennyi árkülönbség van egy automata váltós és egy manuális kocsi között,ill.ha bedöglik a váltó akkor az automata mennyivel drágább?Mennyivel drágább javíttatni?Elenyészően vagy jelentősen?Melyiknél gyakoribb a meghibásodás?
És végül,minden márkánál van automata váltós verzió?
(De ha van még ebben a témában plussz tanácsotok,vagy infótok,azt is szívesen veszem)
Előre is köszi a válaszokat!:)
Első autónak nem ajánlom az automatát; ha most e mellett döntesz, soha többé nem fogsz merni manuálisat vezetni.
Költségek terén nem egyértelmű a válasz. Van olyan, aki 20 ezer kilométer alatt elkoptatja a kuplungot. Nála a manuális költségesebb lesz. Nagy általánosságban, rendszeres karbantartás mellett, mindkét típus ugyanolyan megbízható. Kényelmi szempontból az automata a nyerő.
A legtöbb autóból van automata verzió is. Árkülönbséget nem tudok mondani, mert kor és típusfüggő. Hasznaltauto.hu-n nézzél meg párat.
"Első autónak nem ajánlom az automatát; ha most e mellett döntesz, soha többé nem fogsz merni manuálisat vezetni."
És ez téged miért zavar?
Lehet nem is akar manualisat vezetni, de ha mégis, megtanulja...Azt meg te is leírtad, ha nem tud kuplungot kezelni, a manuális is drága tud lenni.
A különbségeket valóban neg tudja nezni az autó arakat ösdzehasinlítva, abba en se mennék bele
Automatan kezdtem most van mellette egy manualis is ceges.
Automatat sokkal jobbN szeretem meg ha sokkal de sokkal regebbi es csak “elavult” 4 fokozatu automata van benne.
#6: Persze, hogy nem vették.
Gondolj csak bele, ki a Vitara célközönsége. Aki új autót akar (legyen crossover), de szinte a lehető legolcsóbb legyen. Minél kevesebből jöjjön ki, gombokért fenntartható legyen, A-ból B-be lehető legolcsóbban juss el. Semmi másról nem szól az egész kocsi. Amivel nincs gond, félreértés ne essék. Valakit nem érdekelnek az autók.
Na. Hidd el nekem, ezek az emberek akik így gondolkodnak, nem fognak többszázezres felárat kifizetni egy automata váltóra. Inkább legyintenek, hogy pcsába az automatával, őnekik nem ér annyit, hogy a kocsi 10%-kal többe kerüljön, úgyhogy elváltogatnak.
Az automata váltó manapság egy kényelmi dolog, és ezen a szinten mint a Suzuki, ez egy extra, amiért felárat számolnak fel. Viszont a Suzuki Vitara célközönsége, és az "automatáért kifizetjük a többszázezres felárat" típusú emberek halmazának metszete elég szűkös...
Magasabb szinteken pedig alapáras.
>>> "Első autónak nem ajánlom az automatát; ha most e mellett döntesz, soha többé nem fogsz merni manuálisat vezetni."
Na mondjuk és akkor mi van? :)
2020-ban vagyunk (annak is a második felében), lassan többségben vannak az új elektromos autók amiknek többségében egyáltalán nincs is váltó, kisvártatva kb. tényleg semmi értelme nem lesz taposni a kuplungot és tekerni a botot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!