Mit lehet belépőszintű sport autónak nevezni?
Definináld neked mit jelent a belépő szint.
Hány lóerő, milyen hajtás, mekkora súly stb stb.
Itt alapvetően az E46, az MX-5 és minden prémium igazi sportautó számít csak sportkocsinak (Porsche pl.)
A sportkocsinak sok verziója van.
Alapjáraton az igazi sportkocsi a kétüléses, hátsókerékmeghajtású autók, ha pedig még középen is van a motorja, az a hab a tortán. Ebből azért kevés van ugye...
Ott vannak a Gran Tourer autók is, ami szintén sportkocsi, de a luxus vonal. Na azzal pályázni nem fogsz, mert hatalmas a tömegük.
Ott vannak a kabriók, ami szintén sportkocsi valamilyen szinten, persze vannak olyan kabriók, amik hétköznapi motorral vannak szerelve.
Sportkocsik, legalábbis sportos autók a sima utcaiaknak az erősebb motorral szerelt változataik, mint pl. a különböző GTI, GSI, VTI, RS, pedig ezek többnyire elsőkerék meghajtásúak, mégis hatalmas lóerővel bírhatnak...
Hogy mi sportautó is mi nem, az nagyon egyszerű: ha egy gyártó sportautóként gyárt és árul egy gépet, akkor az sportautó, ezt a gyári leíráson kívül a wikipédián is könnyen meg lehet találni általában. Ha valamit dedikáltan sportautónak gyártanak, abban általában a hasonló árkategóriához képest valamennyivel kevesebb kényelmi extra van, nagyobb nyomaték, könnyebb saját tömeg, kevesebb ülés, nagyobb teljesítményű fékek, gyakoribb összkerék-hajtás, keményebb felfüggesztés, agresszívabb diffi. Emellett GYÁRI sportkipufogó, dinamikus bypassel
Ettől még persze egy sima Golfból vagy filléres Civicből is lehet ricert csinálni fingó kályhacsővel ami "sportosan néz ki" meg "jól megy", de attól még úgymond "hivatalosan" nem sportautó, hanem 4 ajtós kompakt limuzin, amit pénz híján valódi sportautó helyett vett a gazdája.
Szóval a Golf GTI specifikusan pont nem spotkocsi, szemben az előző válaszoló leírásával, bár itt van egy olyan katyvasz, hogy az Audi/VW esetén az RS címke RennSport-ot vagy Rally Sportot jelent, de ilyen kivitelben vannak olyan kocsik is, amik egyébként nem sportautók és mindössze csak erősebb motorkonfigurációt (és hozzá tartozó fékeket pl) jelent. Ott van az Audi RS is, ami gyárilag majdnem 600 lóerő, de attól még nem sportautó, hanem vezetői (executive) kombi.
Szemben ezzel ott van például a sokat emlegetett Mazda MX, ami sportautó annak ellenére is, hogy gyengébb motor van benne mint a legtöbb Audi dízel kombiban.
A Toyota Celica is idővel belépő kategóriájú sportautóvá vált.
Az első generációs TT-t is belépő sportautónak mondanám, bár a maga idejében olyan kategóriát képviselt, mint a mostani 3. generációs.
Ez már szőrszálhasogatás. :) Ráadásul azt írtam, a GTI-re, hogy sportkocsi, ami inkább csupán sportos.
Ráadásul ne keverjük a széria sportkocsit és a versenysportot...
Sportkocsinak számít a muscle car, bármilyen szar a futóművük, a supercar, a roadster, a grand tourer. Csak mindegyik másról szól...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!