Mit lehet belépőszintű sport autónak nevezni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen, valóban így van.
Míg egy Mazda MX-5 vérbeli sportkocsinak tekinthető a maga nem túl sok erejével, addig egy Typer-R Honda inkább a sportos vonalat képviseli, hiába van belőle több száz lóerős is.
Vagy ránézve egy nem túl acélos futóművel rendelkező 500-700 lóerős izomautóra, ki mondaná azt, hogy nem sportkocsi, pedig egy kanyargósabb, szűk pályán 180-200 lóerős autók is jobbat tudnak menni náluk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez mindenkinek más, van aki egy 320i-re és egy MX-5-re is sportautót mond, pedig nagyon messze állnak tőle.
Szerintem egy sport autó onnan kezdődik, hogy max 1300 kg-hoz van 300 lóerő amit vagy össz vagy hátsókeréken ad le a kocsi. E46 M3, 200sx, Skyline, WRX STI, stb...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A Tigra valóban inkább csak sportos kinézetű kisautó a maga 90 lóerejével és 11,5 mp-es 0-100-as sprintjével. Közel nem sportautó.
De ha már Opel, egy J Astra GTC-re, 280Le-vel, 400Nm nyomatékkel, 6,0 mp-es gyorsulással, kinézetével azt mondanám, hogy már-már belépő szintű sportautó is lehetne.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 200sx utcai változatai soha nem voltak 300 lóerősek. :)
Én a súly/lóerő arányra esküszöm, valamint a vezethetőségre. Hiába 707 lóerős Hellcat, ha nem tud befordulni a kanyarba.
Szerintem is valahol a max. 1300kg az, ameddig ellehet menni, de minél közelebb az 1 tonna, annál vezethetőbb és élvezhetőbb az autó. Számomra inkább egy 1t/200le, mint egy 1,3t/300le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!