Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártanak vastagabb...

Miért nem gyártanak vastagabb kuplungot hogy később kopjon el?

Figyelt kérdés

2020. aug. 3. 18:19
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
Gumi futófelületének a mélységét sem lehet a végtelenségig növelni, egy bizonyos szint után már stabilitási gondokhoz vezetne.
2020. aug. 4. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
48%

Igen csak amíg pár éve még 10mm körül is kaphattál téli gumit az most jó esetben csak 8 mm.

4mm alatt pedig nem alkalmas télre.

2020. aug. 4. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
48%
#9: Ott valószínűleg nem az aksikkal van a baj, hanem az autóval. Az én J Astra-mban egyszer megmértük a feszültséget, 14,8 Volttal töltött. Mondta a haverom, hogy majd vigyem vissza a szervizbe (akkor még garanciális volt), és mondjam meg ezt nekik. Meg is tettem következő olajcserénél, ők is megmérték és annyit mondtak, hogy nincs ezzel semmi baj, ennyinek kell lennie. Kérdeztem hogy ekkora feszültségtől nem fog hamarabb tönkremenni az aksi vagy valami? Mondták hogy de, igen, de ha kicserélik a vezérlőt az új is ugyanekkora feszültséggel fog tölteni, mert direkt így van megcsinálva. Úgyhogy maradtam a 3 évenkénti aksicserénél.
2020. aug. 4. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a válaszokat, gondoltam hogy csak azért van ez, hogy lehúzzák az embert. :)

8-as válaszoló, egyetértek de hogy drágább 50ft-al azt rárakhaták a kuplung árára és nem veszítenének semmit.

2020. aug. 10. 00:13
 15/18 anonim ***** válasza:
Persze végső soron kifizettethetik a vásárlóval csak ez általában úgy indul, hogy x autógyár beszerzési osztályán rendelnek teszemazt 250.000 darab kuplungot a gyártól, és először ott kell beletenni ezt a 250.000x50ft-ot.
2020. aug. 10. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

Igen sokan azt felejtik el, hogy itt nagyban kell gondolkodni. Ezért mennek rá az autógyárak arra, hogy mindenen spóroljanak.

Ha lehet valamin spórolni akkor meg is teszik, mert egy kocsin 100 Ft spórolás az 100.000 db kocsin már milliók.

2020. aug. 10. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
47%

Pl mert a szerkezet elnyű egy tárcsát, de kettőt nem fog. Ergo a szerkezet függvénye hogy a tárcsa milyen rétegvastagsággal készüljön, hogy a kopás kb azonos idő legyen.


Kicserélteted a tárcsát, mert a szerkezet még jó, aztán a szerkezet is elkezd tönkre menni, és újra szét kell húzni a motort-váltót, hogy a kb negyedéig harmadáíg kopott tárcsához rakj egy új szerkezetet, de így már a tárcsa kopott lesz a szerkezet új, ami nem a legjobb.


A lényege ez kb, mondani meg lehet sok féle dolgot...


Mondjuk azt mondod hogy a féket is lehetne mondani. Akkor én csak annyit kérdezek, hogy a féken van egy réteg, ami fékezéskor felmelegszik, esetleg túl melegszik, átveszi a hőt, ég, súrlódik, kopik, fizikai és kémiai hatások tömkelege éri, és telnek az évek felette. Ez mind mind olyan tényező ami csökkenti a fékhatást, és fékutat annak ellenére is, hogy a betét vastagsága nem olyan gyors ütembe csökken. Ha vastagabb lenne a betét, lassabban kopna el, de a fékerő már kb nulla lenne a több ezerszer felhevült és visszahűlt réteg miatt. Ergo hiába van még mondjuk 10 év használat után egy 70%-os vastagságú fékbetéted, ami semmi fékhatást nem produkál, tehát kuka...

2020. aug. 18. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
17-es kiválóan, érthetően megfogalmazta. Respect.
2020. aug. 18. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!