Kuplung csúsztatása ?
Amikor járó motornál, álló helyzetben, szép lassan engeded felfelé a kuplungot (lehetőleg sík terepen, bármilyen fék használata nélkül), miközben a váltó egyesben van, akkor fogod érezni, hogy van egy pont, ahol az autó lassan elindul előre. Ha itt egy picit megtartod a kuplungot, akkor annyira felgyorsul az autó, hogy utána már fel is engedheted a pedált, nem fog lefulladni. Ezt dízel autókkal általában könnyebb megcsinálni, de benzinessel sem lehetetlen. Na, amíg azon a ponton tartod a kuplungot, ahol lassan kúszik az autó, addig csúsztatod a kuplungot.
A kuplungot azért kell csúsztatni, mert pl. elinduláskor a váltó alkatrészei (amik egyébként az akkor még álló kerekekhez kapcsolódnak) nem forognak, a motor viszont forog, és ennek a két dolognak a fordulatszámbeli különbségét kell kiegyenlíteni valahogy. Ezt oldjuk meg a kuplung csúsztatásával. Sebességváltáskor is illik picit megtartani a kuplungot ebben a fogáspontnak is nevezett pozícióban, legalábbis mikor még 1-2 vagy 2-3 között váltasz. Így nem fog nagyot rántani az autó váltáskor.
A kuplung magától is tud csúszni, ha meghibásodott. Ezt onnan veszed észre, hogy ha menet közben hirtelen nagy gázt adsz, csak felpörög a motor, de semmit nem gyorsul az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!