Dízelnél mikor van fehéres-kék füst? És mikor fekete? Milyen problémákra utalhat?
Feketét egyszerűbb behatárolni, ugyanis az mindig a kevés levegőre utal. Persze ez adódhat több okból is: eltömődött légszűrő, elállított befecskendező rendszer, vagy egyszerűen túl kövér gázt adunk és nincs elég töltőnyomás. Régebbi autók ilyenkor szoktak egy keveset kormolni, de Euro 3-tól nem jellemző.
A szürkésfehér-kék füst gyakran valamiféle befecskendezési probléma miatt jön elő. Tipikusan a haldokló porlasztók miatt gyakran előjön, vagy ha valamelyik csúcs esetleg be készülne sülni, vagy már be is sült. Végeredményben akkor is az elégtelen porlasztási kép az okozója, ezt akár egy nagyon legyengült adagoló, vagy szivattyú is okozhatja. Természetesen a túlzott olajfogyasztás is járhat ilyen eredménnyel, csak mivel a dízelek simán elégetik az olajat minden nyom nélkül, nagyon nagy mennyiség kell hozzá, hogy emiatt egy motor láthatóan füstölni kezdjen.
Fehér füst: Víz
Kék füst: Olaj
Fekete füst: Korom
A miérteket már lehet kicsit jobban bontogatni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!