2T motor hidegen kék füsttel üzemel, nagy probléma?
normális.
Mivel a 2T az bekeveri magának a benzint az olajjal, és úgy elégeti a kettőt. Amit látsz kéket, az az olaj égéséből származik, nem ég el rendesen. Ha bemelegedett, utána már "tökéletesebb" az égés, ezért nem marad az a jellegzetes kék színe a füstnek. Az én egyik robogómban kicsit felhúztam az olajadagolást, így az melegen is kéket füstöl.
Na, röviden, emiatt ne aggódj, teljesen rendben van.
Sajnos "teljesen rendben van".
Ha a dízelbotrány során különbséget teszünk az euro3 teljesen színtelen és az euro6 teljesen színtelen füstje között, hogy a francba nem tiltották még ki a forgalomból az összes kétütemű szart, a kiherélt kipufogóval vinnyogó 2t robogókkal együtt?
2-es, látszik nem sok közöd van a robogózáshoz. Csak javítanék: azok a "vinnyogó" kipufogók nem "kiherélve" vannak, hanem -feltéve ha igényes a gazdája és nem kókányol- komoly kutatással kifejlesztett rezonátoros kipufogó rendszerek. Az, hogy hangja van, igen, a többlet teljesítmény bizony hanggal jár. Próbálj ki egy 50-es 4T robogót, aztán egy széria, de fojtásaitól már megfosztott 2T robogót. Itt is nagy különbség lesz (dinamikusabb a 2T), de mindenképpen 50-esekről beszélünk. Aztán pattanj fel egy olyan 2T 50-es robogóra, amin rajta van egy rezós kipufogó, megfelelően rá van hangolva a variátor, ki van cserélve a főfúvóka a karbiban, és esetleg a gyújtáselektronikát se voltak lusták próbálgatni, hogy melyik illik hozzá a legjobban. Csodát fogsz tapasztalni.
De amúgy igen, a robogózás nem a környezetvédelemről szól, de állítom (sőt, tényként ki merem jelenteni), hogy a sok dízelkavics, amiknek a korom-okádására a mai napig nem találtak fentartható megoldást, az jóval károsabb. Ugyan a részecskeszűrő összeszedi a kormot, így nem folyamatosan okádja, de azt a részecskeszűrőt vagy ki kell cserélni (így kukában landol az összes benne lévő korommal együtt), vagy időközönként az autó "kiégeti", amivel ugyanúgy kihányja a környezetbe, csak nem folyamatosn, hanem egyszerre, egy helyre.
Ha már "betiltogatni" akarunk, akkor a kéütemű robogókkal egy napon az összes dízelt is be lehet nyugodtan tiltani.
2-es vagyok, egy benzines autó, egy 4t 150-es nagymotor és egy 4t 50-es robogó tulajdonosa.
Volt kétütemű 125-ös motorom kettő is, mindkettő rezonátoros kipufogóval (Suzuki RG125, GT125). Ugyan van egy fordulatszám aminél ránt egyet, de hétköznapi forgalomban ez a fordulat tartomány nem tartható, a többi tartományban a 2t gyenge mint a szar, powerszelep ide vagy oda.
Elhiszem hogy robogónál a variátor tartja ezt a tartományt, gyorsul mint egy állat, de milyen áron?
Egy személlyel pontosan annyit eszik mint egy autó, 120 dB-el vinnyog és a civil ruhámra okádja a kék füstöt.
na, akkor ennyire egyszerű, nem neked való, és kész. Van aki szereti, pl én. A legutolsó balesetem óta pl csendes robogóra nem is ülök fel, hallja csak a vakhangya, hogy jövök, ha már hülye ahhoz, hogy sávváltáskor a holttérbe nézzen. És működik.
De amúgy meg kinek a pap, kinek a paplan. Az autóm nekem is benzines (mindkettő), de nem környezetvédelmi szempontból (holott az egyik EURO6-os, a másik meg 26 éves, így az nem tudom, hogy egyáltalán beleesik-e az EURO szabványba), hanem az "igénytelensége" miatt, nem ólyan nyűgös, mint egy dízel, volt szerencsém dízel autóval szopni egy jó ideig, és elég volt belőle.
De még egyszer, ha nem szereted a robgózást, akkor nem kell művelni. A hegyezgetett 50-esek zavargászása is egy "életérzés". Nekem a bennem rejlő (bár nem túl mélyen rejlő) hülyegyerek megnyílvánulása, amikor az üvöltő robogóval hasítok a körúton (bár jó ideje nem ültem rajta, mert semmi időm nincs rá, sajnos)
Nekem nincs szükségem a 2t többletteljesítményére, mert szerencsére évek óta nem kellet Pestre mennem, így a nagykörúti daráló kimarad az életemből.
Ráülök és 55-60 km/h-val, szinte nulla fogyasztással lemegyek a térképről és közben van időm nézni a táj szépségeit - nekem ez a robogózás.
Alapjában nem a 2t a rossz, káros, hanem a gagyi olajak, plusz a rossz karburátor, gyújtás beállítás.
Szintetikus olajokat használnak robogókhoz, ami hidegen füsttől, ahogy melegszik, kevésbé.
De szerintem sok kismotorral járó nem szintetikus olajat használ, azért füstölnek annyira.
Egyébként euro ide, vagy oda, mindegyik szennyező, főleg a modern dieselek, mert azt már a légzőszervek nem tudják megszűrni, annyira finom, de a füstölő 2t még jobban meg tudja szűrni, mert nagyobb méretű részecskék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!