Miért nem szabályozzák a használtautó autóvásárlás feltételeit?
Kérdező, fogalmad sincs miről beszélsz... Az általad roncsnak tartott 20+ Opelemen például fullra ki van cserélve a futómű, meg se nyikkan. Ehhez képest látni tizenéves autókat olyan üres lengéscsillapítókkal, hogy 3 percig rugózik egy úthiba után. A kormot okádó szintén tizenéves autókról ne is beszéljünk.
Imádom, hogy mindig jön egy ilyen nagyokos... Brasco-nak van igaza: tíccsák be!
Tényleg az ilyen hülye barnaköpenyes mentalitást örökölt ostoba házmestereket kellene betiltani. :)
Amúgy szeretem a 30 éves autóimat. Az egyiket éppen restaurálom. Ha készen lesz jobb állapotban lesz mint sok 10év alatti rom.
Egyébként manapság kb egyetlen olyan autót nem árulnak földi árkategóriában ami fikarcnyi birtoklási vágyat ébresztene.
Múltkor kettészakadt valahol egy Lada egy baleset után. Ekkor nyilatkozta egy műszakis csávó, hogy 25 évnél idősebb autókat akkor sem lenne szabad forgalomba engedni, ha garázsban tartották, keveset futott, rendszeresen karbantartott, rozsdamentes hibátlan állapotú, egyszerűen azért mert el kell fogadni, hogy az autónak van egy élettartama. Lehet, hogy egyben van meg minden, de ilyenkor már anyagfáradás stb. előjön. Pl. A hegesztések, tömítések, kárpitok illeszkedése a karosszériaelemekhez, szigetelések stb. minden megadja magát lassan, legalábbis már nem abban a minőségében funkcionál, ahogy anno legyártották.
Ezt pedig SZAKÉRTŐ mondta, nem pedig névtelen fotelharcosok, akik itt élik ki a frusztrációjukat, hogy egy elnyomott szerencsétlenek, és amonimként mernek vagànykodni egy ilyen huszadrangú bolondok gyüjtőhelyén.
A 11-es meg néhány másik evolúció csőd élőben nem is találkozhatna velem, mert nem egy szinten mozgunk. A székletnek nagyobb értéke can némelyik itteni billentyűharcosnál
Pár éve megnéztük a Peking-Párizs rallyet.
Szép számmal voltak 40-60 éves autók, amik gond nélkül abszolválták a 15000km-es távot.
Ennyit a "merevedés"-ről, illetve a 2000 előtt gyártottjárművekről. :D
Érdekes, nekem pont azt mondta egy ismerős az 1999-es évjáratú autómról, hogy "akkor még volt vas az autókban". Tehát, hogy akkor még tartósabb autókat gyártottak, mint mondjuk az elmúlt 10 évben.
Ilyenformán akkor inkább az új (max. 8-10 éves) autókat kéne betiltani.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy még mindig mennek Audi 80-asok, 100-asok. Mikor az újabb generációs Audik már kezdenek kihullani.
Hondák, Toyoták 15 évesen még szépen tartják az árukat, és keveset is árulnak belőlük, mert akinek ilyen van, tudja, hogy azt nem célszerű lecserélni még ennyi idősen sem.
A német autóipar viszont alaposan engedett a korábbi színvonalból, és már csak legenda a német precizitás, de nálunk onnan hozzák a legtöbb autót, ezért lehet ez a szemlélet, amit a kérdező is vall.
A francia és olasz autók meg sosem a tartósságukról voltak híresek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!