Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem szabályozzák a...

Miért nem szabályozzák a használtautó autóvásárlás feltételeit?

Figyelt kérdés
Tele vannak az utak szétfelé hulló tesós béjemvékkel, mag ódikkal, Mercikkel, de mondhatnám a régi Opeleket stb. Be kellene vetetni, hogy PPl. 2000-es évjárattól lefele már ne lehessen autót árulni. Kit érdekel, hogy ez egyes tulajoknak nem lenne jó? Ezt a korhatárt pedig folyamatosan emelni kellene ahogy telik az idő. Ezek a régi autók mindegy hogy vannak karbantartva, szakértő is megmondta h veszítenek a merevségükből, elöregednek a tömítések, fémek stb. A lényeg, hogy 20-25 évnél idősebb autóknak nem lenne szabad forgalomban lenniük.

2020. júl. 28. 07:07
1 2 3 4 5
 11/43 anonim ***** válasza:
59%
#12 anno 15-16 éve amikor a Trabantot/Wartburgot sokan beszámították egy akkor új Suzuki Swiftbe/Ignisbe/WagonR-be az valami ilyesmi volt, nem? Úgy emlékszem akkor feltétele volt, hogy a régi kétütemű roncsot végleg kivonják a forgalomból.
2020. júl. 28. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/43 anonim ***** válasza:
53%
#13: Igen, volt egy ilyen akció, csak 100.000 Ft értékben. 100.000-rel többet adtak a beszámított roncsért. Ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy 100.000-ért számoltak be mindent, ami ment a bontóba.
2020. júl. 28. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/43 anonim ***** válasza:
53%
A műszaki vizsgán kellene szigorítani és azt is szigorral ellenőrizni, hogy a vizsgabiztosok mindent betartsanak és ne engedjenek át autókat kenőpénzért. Mindjárt sok roncs ki lenne szűrve.
2020. júl. 28. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/43 anonim ***** válasza:
84%

Kérdező, fogalmad sincs miről beszélsz... Az általad roncsnak tartott 20+ Opelemen például fullra ki van cserélve a futómű, meg se nyikkan. Ehhez képest látni tizenéves autókat olyan üres lengéscsillapítókkal, hogy 3 percig rugózik egy úthiba után. A kormot okádó szintén tizenéves autókról ne is beszéljünk.

Imádom, hogy mindig jön egy ilyen nagyokos... Brasco-nak van igaza: tíccsák be!

2020. júl. 28. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/43 anonim ***** válasza:
71%

Tényleg az ilyen hülye barnaköpenyes mentalitást örökölt ostoba házmestereket kellene betiltani. :)


Amúgy szeretem a 30 éves autóimat. Az egyiket éppen restaurálom. Ha készen lesz jobb állapotban lesz mint sok 10év alatti rom.


Egyébként manapság kb egyetlen olyan autót nem árulnak földi árkategóriában ami fikarcnyi birtoklási vágyat ébresztene.

2020. júl. 28. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/43 anonim ***** válasza:
53%

Nem lenne jó, mi lenne az oldtimerekkel? Ha lenne egy ilyenem, ezt is zuzzuk be?


[link]

2020. júl. 28. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/43 A kérdező kommentje:

Múltkor kettészakadt valahol egy Lada egy baleset után. Ekkor nyilatkozta egy műszakis csávó, hogy 25 évnél idősebb autókat akkor sem lenne szabad forgalomba engedni, ha garázsban tartották, keveset futott, rendszeresen karbantartott, rozsdamentes hibátlan állapotú, egyszerűen azért mert el kell fogadni, hogy az autónak van egy élettartama. Lehet, hogy egyben van meg minden, de ilyenkor már anyagfáradás stb. előjön. Pl. A hegesztések, tömítések, kárpitok illeszkedése a karosszériaelemekhez, szigetelések stb. minden megadja magát lassan, legalábbis már nem abban a minőségében funkcionál, ahogy anno legyártották.


Ezt pedig SZAKÉRTŐ mondta, nem pedig névtelen fotelharcosok, akik itt élik ki a frusztrációjukat, hogy egy elnyomott szerencsétlenek, és amonimként mernek vagànykodni egy ilyen huszadrangú bolondok gyüjtőhelyén.


A 11-es meg néhány másik evolúció csőd élőben nem is találkozhatna velem, mert nem egy szinten mozgunk. A székletnek nagyobb értéke can némelyik itteni billentyűharcosnál

2020. júl. 28. 12:04
 18/43 anonim ***** válasza:
66%

Pár éve megnéztük a Peking-Párizs rallyet.

Szép számmal voltak 40-60 éves autók, amik gond nélkül abszolválták a 15000km-es távot.

Ennyit a "merevedés"-ről, illetve a 2000 előtt gyártottjárművekről. :D

2020. júl. 28. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/43 anonim ***** válasza:
75%
Láttam én is azt a kettészakadt citromsárga Ladát (Nógrád megyében történt az eset) a múlt hétvégén. Ahogy elnéztem a képeket az eleve ilyen csapatós, lepukkant, ki tudja hogyan és hányszor összetákolt roncs volt. Normál esetben meghajlik igen, de ketté nem szakad csak úgy egy autó, ahogy ott történt. Szóval ott sanszos, hogy nem volt minden oké műszakilag, de ez nem jelenti azt, hogy minden másik Zsigulira is igaz ez.
2020. júl. 28. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/43 anonim ***** válasza:
73%

Érdekes, nekem pont azt mondta egy ismerős az 1999-es évjáratú autómról, hogy "akkor még volt vas az autókban". Tehát, hogy akkor még tartósabb autókat gyártottak, mint mondjuk az elmúlt 10 évben.

Ilyenformán akkor inkább az új (max. 8-10 éves) autókat kéne betiltani.

Csak mellékesen jegyzem meg, hogy még mindig mennek Audi 80-asok, 100-asok. Mikor az újabb generációs Audik már kezdenek kihullani.

Hondák, Toyoták 15 évesen még szépen tartják az árukat, és keveset is árulnak belőlük, mert akinek ilyen van, tudja, hogy azt nem célszerű lecserélni még ennyi idősen sem.

A német autóipar viszont alaposan engedett a korábbi színvonalból, és már csak legenda a német precizitás, de nálunk onnan hozzák a legtöbb autót, ezért lehet ez a szemlélet, amit a kérdező is vall.

A francia és olasz autók meg sosem a tartósságukról voltak híresek.

2020. júl. 28. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!