Miért nem szabályozzák a használtautó autóvásárlás feltételeit?
Egy fiatal autó is lehet szar, ha rommá törték korábban, vagy széthajtották. Azt nem szabályozhatjuk, - pláne egy Mo-i színvonalú országban - , hogy 10 évesnél régebbi autó nem lehet az utakon, már csak elvből se. A műszaki vizsgák azért vannak, hogy ott ellenőrizzék, hogy az autó megfelel-e a biztonsági előírásoknak. Azon lehet szigorítani, ott ki lehet szűrni az összetákolt roncsokat. De teszem azt, egy gyári állapotban megőrzött, 30-40 éves veterán Zsiguli most miért ne mehessen ki az utakra?!
Amit viszont lehetne tiltani az a jobbkormányos autók honosítása.
2-es
Műszaki vizsgán ha épp nem hullék szét a fékpadon méréskor már átment bármi
Napi tíccssák be kérdes pipa........
Már csak azt nem tudom hogy szerinted miert csak az új(abb) auto lehet jó autó.Tesós bmw/merci/audi meg mindog lesz az utakon az ellen nem tudsz mit tenni,de szerencsere ez a jarműpark alig pár %-át teszi ki.
Én most voltam vizsgáztatni de itt nagyon szigorúan vesznek mindent.
Csak a jó és szinte kifogástalan autókat engedik át.
Pedig régről ismerem a csákót aki ezt csinálja, de az enyémet se engedte át mert nagyobb volt a fék eltérés a megengedettnél. Sőt örültem ennek hogy akkor utána megcsináltam tökéletesre a féket és ez nekem fontosabb mint hogy elnézzék ezt nekem. A biztonság első nálam.
Sőt azért is szólt hogy olajos az alja, de ez még belefér.
A korhoz meg semmi köze műszaki állapotnak.
Meglehet csinálni bármilyen idős is az autó.
"Veszítenek merevségükből."
Jó tudni. :D
Szakerto is megmondta? Nekem egy szakerto azt mondta, hogy idovel pont, hogy merevedik.
Neked melyik szakerto mondta?
Nem értek egyet. A műszaki vizsga feltételein kellene szigorítani, illetve jobban ellenőrízni, hogy visszaessen a korrupció a területen.
Ha úgy gondolod, hogy mi a világ egyik legfejlettebb országa vagyunk, és ennek fényében nem akarunk az utakon X évnél idősebb autókat, azokat vigyék csak a csóróbb orszagokba, akkor sem ez a módszer a helyes, hanem akkor szimplán kötelező lenne X éves kora után kivonni a kocsit a forgalomból, azt hiszem Japánban van ilyen szabályozás.
Ha pedig szimplán állami programot szeretnél az autók átlagéletkorának csökkentésére, akkor azt kell csinálni, hogy az állam fizet 1000 euro-t (lehet több is), ha veszel egy új kocsit, és a régit bezúzatod, és ezek a kuponok átruházhatóak lennének. Akkor 1000 euró alatti érték esetében megérné kivonni a forgalomból a kocsikat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!