Megéri használtan Opel Asta K-t vásárolni? A következő 1 évben lenne tervben autóvásárlás és ez az egyik kinézett típus. Így talán nem rossz időben elkezdeni információkat gyűjteni.
Kíváncsi vagyok milyen tapasztalattal van róla az aki ilyet használ hiszen használt teszt még nem nagyon van mivel nem egy régi autó.
Arra is kíváncsi lennék hogy melyik motorral lehet a legjobban járni. Valamint a nagy újdonságnak bemutatott LED Mátrix fényszóró valóban olyan jó-e mint amilyennek a tesztek leírják?
A család régi F Astrája után sose hittem volna hogy megfog még egy Opel. Szegényt nem nagyon szerettem.
az elkövetkező egy évben nagyot változik az autópiac. felesleges ábrándozni bármiről is, az elektromos autók kínálata mindent felborít..
tudom, nem ez volt a kérdés. Amúgy nem éri meg, mert bukta lesz mindenképpen.
Amúgy jó autó a kinézett típus.
Nekem ilyenem van.
Azért azt kötve hiszem, hogy egy év múlva ebben az országban mindenki használtan tömegesen elektromos autót venne... de majd meglátjuk.
Szóval ilyen autóm van, újonnan vettem. Nem ipari hulladékozom le, de ma már, a mostani tapasztalatommal biztosan nem ezt venném. Műanyagok a beltérben már új korában is itt-ott vándorló módon nyiszegnek-nyüszögnek, rezonálnak. A fék új korától enyhe fékezéskor csikorog.
Led-mátrix fényszórótól menekülj! Ha csak nem számlával/munkalappal tudják igazolni hogy már cserélve lett módosított típusra. Szinte mindegyik típushibás, szintezési hibát jeleznek egy alu kontaktus miatt. Én pont most hétfőn viszem az autót negyedik alkalommal ezzel a hibával. Többször újrakalibrálták már a rendszert, szoftvert is frissítettek, de újra és újra visszajön a hiba. Garanciában nem akarják cserélni, inkább az az érzésem, hogy a szerviz próbálja ezekkel a szoftveres mókolásokkal elódázni a dolgot, hogy saját zsebből menjen majd a fényszórócsere. A pár cseréje bőven fél millió forint fölötti összeg. Egyébként jól látni vele, jópofa látni működés közben ahogy dolgozik a fényszóró asszisztens. De nekem az előző Opelemben kanyarkövető xenon fényszóró volt. Nekem az jobban tetszett, valahogy jobb fénye volt.
Tolatóradar ad néha fals jelzéseket menet közben is, elöl-hátul. Egy pillanatra elkezd irgalmatlanul visítani. Én meg kapkodom a fejem, hogy mi van, de rögtön el is hallgat. Elég zavaró. Szervizben is voltam ezzel. Rá sem voltak hajlandóak nézni. Közölték, hogy találkoztak már ezzel a panasszal. Ez ilyen, ennyi pénzért ez van. Ha jobbat szeretnék, vegyek prémium autót. :( A radarok folyamatosan aktívak menet közben is. Így ha pl piros lámpánál állva, üresbe tett váltóval átszalad mögötted egy gyalogos, a radar sípszókoncertbe kezd. Ez is elég zavaró. De amennyire tudom ezen már szerencsére módosítottak. Az enyém még 2018-as kiadás.
Navigációhoz még garanciaidőn belül sem jár frissítés. Ha 2017-nél újabb térképet akarsz, vedd meg 40-50eFt-ért. Köszi. :(
Motorok: dízelt kerüld! Nem vagyok dízel ellenes. Megvan az a használati mód, ahol igen csak megvan a létjogosultsága. A sajátom is dízel. De a vezérlés szétesik bennük 20-150e km alatt. A sajátomban is cserélték garanciában. Garanciaidőn túl ez is egy 500-700eFt-os művelet. Az egész motorteret szét kell bombázni, mindent kibelezni, mivel a lánc a váltó oldalon van. Több napos munka.
1.4T benzinesek, 125-150Le-vel: Korábban volt velük LSPI gond. Nem egy motort cseréltek amiatt garanciában. Aztán volt rá visszahívás keretében motorvezérlő szoftver frissítés. Jött ki új olaj előírás. Így már úgy ahogy problémamentesnek mondható motor.
1.6T benzin. Ez az egyik legmegbízhatóbb motor talán. Viszont a gyártását már egy ideje megszüntették. Ha nem zavar, hogy 200 lóerőhöz lépest nem 5 litert fogyaszt és a magasabb adóját is bevállalod, akkor jó választás.
1.0T 3 hengerest és az 1,4 szívót annyira nem ismerem, de nem is emlékszem, hogy panaszt hallottam volna rájuk.
Az új faceliftes 3 hengeres motorokat szintén nem ismerem. Ezeket nem rég óta gyártják, sok tapasztalat még nincs velük.
Összefoglalva: annak idején nekem is tetszett az autó. Azt gondoltam nem véletlenül lett év autója 2016-ban. Így megvettem. Ez előtt is Opelem volt. Azzal maximálisan elégedett voltam, 13 évesen cseréltem le erre. Így eleinte ezt az autót is hosszú távra szántam volna. De kicsit megbántam a vételét. Megállni valószínűleg nem fog alattam, ebből a szempontból megbízhatónak mondható. De rengeteg apró idegesítő nyűgje van. A szerviz hozzáállása is sokszor hagy kívánnivalót maga után. Ezek miatt erősen gondolkozom rajta hogy a garanciaidő lejártának a végén megy a piacra és veszek mást.
Ha van konkrét kérdésed, szívesen válaszolok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!