A P+R parkolóknak "helyi" szinten mi értelme van?
Helyközi közlekedés esetén, valóban van értelme.
Németországban laktam, az egyik helyen én is vonatoztam.Márpedig úgy,hogy kocsival elmentem a vasútállomásra, ahol ingyenes P+R parkolók voltak.Ott leraktam a kocsit és mentem vonattal.
Tegyük hozzá,hogy a vonat 200 km/h-val repesztett.
Gyorsabb volt, mint a kocsival autópályán.
Viszont,amit jó pár furcsa gondolkodású ember akar, hogy nagyobb városok szélén P+R parkoló aztán a turista vagy vidékről jön valaki és leteszi a kocsit, megy BKV-val, az nem túl jó.Például,Budapesten erőltetik ezt a marhaságot.
4 tagú családot BKV járatra tuszkolni, nem olcsó számukra.Plusz a közgazdaságtani hatásai is kedvezőtlenek.Ugyanis, kocsi nélkül kevesebbet tudnak vásárolni.
Egy modern piacgazdaságtant pedig a fogyasztás mozgatja.Minden valamire való közgazdász, aki a politikában is jártas, tudja,hogy ösztönözni kell a fogyasztást.
A szülővárosomban,ami az egyik leggazdagabb, legtöbb GDP-t termelő vidéki város, építettek egy jó nagy plázát.Egy nagyon rövid ideig fizetős volt a parkolás, de rájöttek a tulajok,hogy nem jó, mert nincs elég vásárló.Miután ingyenes lett, több lett a vásárló.Parkolóhely mindig van, ugyanis rendesen megtervezték.Egyedül a karácsonyi időszak a problémás.
Németországban, a nagyvárosok tele vannak parkolóházakkal,mélygarázsokkal.Nem csak a plázáknak, irodaházaknak van ilyenje, hanem a belvárosokban is sok található belőlük.
Annyi lett építve, amennyi az igényeket kiszolgálja.
Budapesten viszont, alig vannak olyan mélygarázsok,parkolóházak, amik nem valami hotelhez/irodaházhoz/plázához tartoznak.
A helyi p+R parkolók az említett dolgokon kívül más miatt is hülyeség.
Például, az ismét emlegetett 4 tagú családnál, van csecsemő, ami babakocsival jár, ami még plusz táskával.Babakocsival kész rémálom a helyi tömegközlekedés.
Pártunk és kormányunk családbarátságot emleget gyakran.Ilyenkor hol is van az?
Persze, a mélygarázs nem kerül kevésbe.
De, amennyi hasznot hoznak a parkolni tudó vásárlók, hamar visszajönne az államnak a befektetett pénz.
Nagyo okos vagy . Írd meg a korszakalkotó felfedezésedt az illetékes szakértőknek!
😂😂😂😂😂😂😂
De az mégis csak hamarabb megtérül ha megállsz parkolni és aranyáron állsz néhány órát.
Ezaz üzlet, amibe nincs befektetés csak kaszálás.
Ez elég sok minden, egy pontot ragadnék csak ki:
> "Viszont,amit jó pár furcsa gondolkodású ember akar, hogy nagyobb városok szélén P+R parkoló aztán a turista vagy vidékről jön valaki és leteszi a kocsit, megy BKV-val, az nem túl jó.Például,Budapesten erőltetik ezt a marhaságot."
A P+R parkolók csak egy részkomponensét adják a jól megszervezett közlekedésnek. Vagyis lehet, hogy helyenként egyelőre semmi értelmük, de sokszor részét képezik később megvalósuló tömegközlekedési fejlesztéseknek.
5#
Nem hiszem,hogy bárkinek is megéri autót fenntartani, szervizeltetni,tankolni,2 évente műszakoztatni,pályamatricát venni rá aztán mellette meg BKV bérletet is venni.
Plusz, azért lerakni az autót, hogy utána 3 kilométert utazz egy heringjáraton, mert a reggeli munkába/iskolába menő járatok kvázi azok.Szerintem, hülyeség.
Állásinterjún egyezkedni kell.
Én például kitérek arra,hogy tudnak-e parkolási lehetőséget biztosítani.Van-e mélygarázs....stb.
Magyarországon a cégek nem fizetik a helyi tömegközlekedést, csak a helyközit kötelező nekik 86 százalékban téríteni.
Budapesten meg azért vannak dugók, mert hülyék vezetik.
Nincsenek olyan beruházások, melyek növelik az áteresztőképességeket.
Szívesen elküldeném a városvezetőket Münchenbe, nézzék meg, sok az aluljáró, alagút, melyek sokat könnyítenek a közlekedésen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!