Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Opel Astra G vásárlás?

Opel Astra G vásárlás?

Figyelt kérdés

Körülbelül mennyiről indul a vásárlásra érdemes kategória? 200 ezertől 1,5 millióig eléggé nagy a szórás.

1,4, vagy 1,6 benzines a tartósabb, megbízhatóbb motor?

Mire érdemes figyelni? Esetleges típushibák? Tényleg annyira alacsony a fenntartása, mint amennyire közkedvelt?



2020. júl. 19. 20:26
1 2 3
 21/29 A kérdező kommentje:

#18 ne te legyél már megsértődve.


Csak nézek itt, hogy felteszek egy kérdést, és a tizenvalahány válasznak a 90%-a arról szól, hogy telibef.sott jóskapista autót szerel egy csatornán, az 1,8 az milyen jó, hogy rallyzik vele az utakon XY válaszoló, meg vegyek s40-t. Azért gondolom szóvá merhetem tenni, hogy nem ezt kérdeztem ezen a tetű oldalon.


Tisztában vagyok vele, hogy egy autóra költeni kell, be is van tervezve. Nyilván nem 0 forintból gondoltam az üzemeltetését. Engem csak az érdekelt, hogy melyik motorral a legkisebb a hibalehetőség, meg mennyitől kezdődik az a kategória, ami már nem hullik szét menet közben, nincs porrá rohadva, nem hengerfejes, nincs szétbarmolva a motor, nem ötévente lett benne alkatrész cserélve, hanem gondos gazdája volt.


Ilyen egyszerű dolgot kérdeztem, amire egy kb. annyi válasz lehetett volna, hogy “600-ért már ki lehet fogni jókat, az 1,6 motornak kevesebb a rizikófaktora, de az olajfogyasztásra figyelj”.


Csak írtam egy példát. Ehelyett a felesleges mellébeszéd ment. Ennyire alacsonyra süllyedt ennek az oldalnak a színvonala? Egyáltalán van itt még bármire alkalmas ember? Szinte minden kérdésnél retardált válaszokat látok csak, amik nem az adott kérdésre válaszolnak, ha szóvá merik tenni, akkor meg nekik áll feljebb.


Azoknak, akik valamelyest a témában válaszoltak, köszönöm a segítséget!

2020. júl. 20. 17:19
 22/29 anonim ***** válasza:
23%

szívesen!


egyébként nem tudom ha mondtam már, de az 1.6 is jó de az 1.8-as jobb


na puszi, aludj jól és vedd meg az álomverdádat! :3

2020. júl. 20. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
23%

[link]

kérdezö, eyt láttad már?

ja a kérdésre válaszolva...szerintem vegyél egy renault lagunát....2.0T

2020. júl. 20. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:
26%

1.4 szerintem Neked elég lenne 90 lóerővel. 1.6 16V elvileg 101 lóerő, ha klímát bekapcsolod, még ez is megérzi, én előzéskor ki szoktam kapcsolni (manuális klima). 1.6-osok szeretik enni az olajat, pláne ennyi idősen, szerintem talán jobban hajtották őket vagy nem tudom miért. 120.000 km-nél meg már illett volna vezérlést cserélni... nem csoda ha ott elszakad.

Újan és bontottan is vannak alkatrészek mindkettőhöz, 1.4 talán több szaladgál az utakon.

Típushiba még ami drágább talán az EGR szelep, a gyújtótrafó (a 4 trafó egybe van építve, együtt cserélhető), amúgy alkatrészekből nagy választék van, ugyanabból több gyártó is gyárt többféle minőséget. Konkrét árakat a Cromax-nál nézegess, ott elég jó áron vannak.

Mivel nagyon elterjedt, általában a szerelők is láttak már jó párat, és talán értenek is hozzá valamelyest, pl hibakód kiolvasás stb nem olyan gond, mint valami extra ritka típusnál.

Több olyant hallottam, hogy márkaszervíz se tudta megállapítani, mitől jelez néha a check engine lámpa...

Nekem 21 éves az 1.6-osom, 13 éve van nálam. Ennyi idő alatt szinte már minden előjött, de elfogadható áron meg lehetett oldani mindent.

Én az 1.4-est ajánlanám Neked.

2020. aug. 11. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 A kérdező kommentje:
#24 köszi a részletes választ, már nem is számoltam rá, hogy valami értelmes is fog jönni a sok majom után :D
2020. aug. 11. 06:52
 26/29 anonim ***** válasza:
26%

Szívesen :)

Mivel irtó sok pédányt eladtag G Astrából, elég sok leharcolt is szaladgál belőle, akik viszonylag olcsón vették, lehet nem kimélték, emiatt még leharcoltabb lett. Én sok megkiméltet látok a környéken, a városban, mindenfelé. Tipushiba még a sokat a szabadban álló példányoknál az első lámpabúra bemattuláésa, ez polirozással megoldható, bár a kb. 2000 utána autóknál szinte mindegyik típusnál előjön. A garázsban tartott, megkimélt példányok jobban bírják, a rozsda meg mindenhol előjöhet, szerintem egy gondozott, megkimélt példánynál is előjön a hátsó kerékíveknél előbb utóbb. Karosszériás ezt is megoldja. Nekem kb 10 éve mindig csak kicsit meg kellett csiszolni, lekezelni, gyári szinkód alapján lehet pár ezer Ft-ért festéket kevertetni akár szórófejes flakonba is, le lett javitva. Mint tipust ajánlom, az első ülések mondjuk kényelmetlenek, de ha állitható magasságú a kormány, egy fokkal előrébb vagy :)

2020. aug. 11. 06:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:
100%
Akkor ezek szerint az 1.2 ecotec motor kene a legkevesebbet egyen, cserebe 12 liter varos es 8-9 palyat hoztam ki belole.
2020. aug. 11. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:

1.2 túl gyenge a kasztnihoz, azért eszik vele sokat. Nekem 1.6 16V városban 9 liter alatt szokott lenni 1-6 km-es rövid távokon. Legjobb 6 liter volt kb 240 km-es autópályás szakaszon 130-as tempóval klimával két fővel telel csomagtartóval. Legrosszabb talán 10-11 liter volt városban télen 1-6 km-es távokon, úgy hogy le szoktam járó motornál kaparni az ablakokat, csak úgy indultam ha kilátok minden irányban.


Összességében talán az 1.4 16V 90 LE a legjobb választás a kérdezőnek. Azt mondják a TWINPORT-osak jobbak, ezt nem tudom megitélni.

2020. aug. 11. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
100%

27-es vagyok.

Én voltam az ,aki az 1.8-ast ajánlotta és le lettem pontozva, nem érdekel, de a véleményem mellett kiálltam.

Használtam sok motort az Opeltől, és hasonló a fogyasztása az 1.6-oséhoz

Azt nem mondja senki, hogy attól is függ hány kiló a sofőr és hányan vannak az autóba.

Tehát egy kicsi motor sok esetben többet fog zabálni és kevesebbet fog élni mint egy nagy, ha nagy súlyt kell vigyen, vagy ha emelkedőkön kell sokat haladjon(kanyonok,dombok,hegyvidék,stb.)

2020. aug. 11. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!