Csomo orat vettem, es meglett a jogsim, de sose volt ilyen hogy kezifekes elindulas. "Olyat nem oktatunk, amit nem kerunk vissza a vizsgan" cimszo alatt. Na ma vezettem 1.alkalommal nem az oktatommal. Tudni kell, hogy nalunk teljesen masok a terepviszonyok. Pl az emelkedon van egy korforgalom, ahol rendesen megalltam a tablanal hogy elsobbseget adjak, aztan mikkr en jottem volna engedem a kuplunhot es valami olyan hangot adott, amit a tanuloauton nem tapasztaltam. Mindig ugy indultam el, hogy kuplung, gaz. Ez itt nem valt be, lefulladtam, szerencsere apukam bent ult, behuzta a kezifeket. Aztan nagy nehezen elindultam szerencsere, de ez igy elegge besokkolt az elejen. XD szoval hogyan is kene elindulni hegymenetben?
A probléma, hogy csak 2 lábad van, de emelkedőn elindulni 3 lábat igényelne: az egyikkel tartod a kuplungot valahol félúton, a másikkal nyomod a féket hogy ne gurulj vissza, a harmadikkal adod a gázt hogy felfelé tudjon menni.
Mivel a legtöbb embernek csak két lába van, így a lábbal nyomott féket a kézifékkel lehet helyettesíteni. :D
Talán jobban is el lehet ezt magyarázni, de a lényeg, hogy amikor kuplung+gázzal "megfogtad", akkor lehet felengedni a kéziféket és mivel kuplung+gázzal már fogod, nem fog visszagurulni. Ezt kell azért gyakorolni egy kicsit, érdemes keresni egy emelkedőt ahol nincs senki, mert nem triviális mutatvány, kicsit rá kell érezni.
2020. júl. 17. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 A kérdező kommentje:
Nagyon szepen koszi. Ez a mai elso onallo vezetes apukammal kicsit megijesztett. Plane, amimor elkezdett picit hatragutulni, nem billent at a jo iranyba. Mindenkeppen ezt majd kiprobalom.
2020. júl. 17. 18:37
3/11 anonim válasza:
Ezt úgy hívjuk, hogy "mérlegállás". Kuplung+gáz, ezzel teljes egyensúlyban, álló állásban lehet tartani az autót. Ezt próbáld gyakorolni lejtős úton, felfele menetben, de csak ott, ahol kicsi a forgalom. Ha a kéziféket behúztad, és már tudod érzékelni azt a pontot, ahol a "mérlegállás" van, akkor kiengeded a kéziféket, és kevés gázzal, kuplungot óvatosan felengeded, és szépen, lassan elindulsz. Ezt gyakorolni kell, és nem értem, hogy az oktatód ezt miért nem tanította meg!
2020. júl. 17. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Igen mérlegállást gyakorold gyors kézifékbehuzassal kiengedéssel egyenes úton majd kis lejtőn mikor jó akkoe emelkedőn . A gázadáshoz nem kell sok mert elindul alapjáraton és akkor már tudsz gázba lépni , mnkább a kuplung csusztatas megtartás es időzített kezifek kioldast kell tanulgatni .
2020. júl. 17. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Egyesbe rakod a váltót és a kéziféket behúzod. A kioldógombot tartsd nyomva rajta.
Kicsi gázt adsz és engeded a kuplungot, amikor érzed, hogy elkezd fogni (fordulatszám lejjebb esik, megmoccan az autó), akkor kiengeded a kéziféket. Ha jól csináltad, akkor visszagurulás nélkül szép lassan elindul az autó.
2020. júl. 17. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 A kérdező kommentje:
Ilyenek ezek az oktatok sajnos. Örulok, hogy megszabadulhattam tőle.
2020. júl. 17. 19:11
7/11 anonim válasza:
Egyre jobban fog menni. :) Gyakorlás, ismétlés a kulcsa, atyja mindennek. 22/F
2020. júl. 17. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Fogadjunk h oktatodnak nagy nyomateku diesele volt, nektek meg kisebb benzinew van?
2020. júl. 17. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 A kérdező kommentje:
Mindketto benzines, de az övével nehezebb volt lefulladni.
2020. júl. 17. 19:37
10/11 anonim válasza:
Főleg azzal nehéz úgy elindulni, amin a kézifék is a lábnál van. Lehet, hogy manuális váltónál nincs ilyen, de autómatánál van , de oda meg elég 2 láb.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!