Friss jogosítvánnyal rendelkezem, nehezen vezetem az autót, ezzel lenne néhány kérdésem. (? )
Amíg tanultam, addig egy Toyota aurist vezettem (diesel), azzal minden rendben volt, gáz nélkül is elindult még az emelkedőn is. Elég volt a kuplung is. Viszont most mély vízbe ugrottam, mert a kis toyota után a nagy családi autón kell vezetnem, ami egy 1992-es opel astra F kombi autó (benzines). Nehéz az elindulás vele sajnos, mert ha sietnem kell az indulással, akkor gyakran felbőgetem a motort, meg rángat az autó is. Ez inkább útkereszteződésekben fordul elő, és nagyon zavar. A másik hasonló problémám, ha emelkedőn kell kézifékes indulással elindulnom. Még nem volt lehetőségem arra, hogy ezt gyakoroljam, és nagyon félek, hogy lefullad az autó vagy túlságosan meglódul. Lehet meg tudnám csinálni precízen, de az meg nagyon sok időbe telne, ami megváratja a forgalmat. A kérdésem az lenne, hogyan kell "szabályosan" elindulni egy benzines autóval? Ti hogyan csináljátok? Sajnos ezt a kézifékeset nem tudom gyakorolni, nincs rá mód, csak élesben tapasztalhatom meg
17/L
Újabb példája az oktatás egyik legnagyobb hibájának...
Gyakorolj. A dízel elindul gáz nélkül, de normál fogalmi viszonyok között az is túl lassú a forgalom ritmusához. Nyomin kell a gázt és menni, nem parázni
Köszönöm a válaszodat! :)
Tegnap óta folyamatosan gxakorlok, ha vezetni kell, mindenhova én megyek, apa mellettem üll, de nem szól semmit. Nemrég jöttem meg a vezetésről. (Anyámért mentem a munkahelyére). Tegnap is elmentem érte, és meg kellett fordulnom egy körívben, egy kis útkereszteződésben, ahol tegnap rendesen le i sfulladtam, aztán próbáltam ugyeskedni, ezért elinduláskor gázt is adtam neki, de akkor meglódult. Ma nem fulladtam le, csak beeángatott a motor. Hogyan érdemes kezelni a pedálokat? Mert én úgy csinálom, hogy beteszem ugye egyesbe, majd engedem a kuplungot, elindul az autó, tartom a kuplungot, gázt adok neki. Ez így működhet? Mert máshogyan nem megy...:/ Mert ha előbb nyomom a gázt, aztán engedem a kuplungot, akkor nagyon pörgetem a motort, csak akkor sikerül, ha nem sietek az indulással, de akkor nagyon lassú vagyok. Ki hogyan indul?
Minden autó más, mindegyiknek máshol fog a kuplungja, valamelyik lefullad ha leugrasz a kuplungról, a dízelek inkább ugranak egy nagyot előre...
Az aurisban szerintem már elektromos gázpedál volt ami szintén más mint egy sima mechanikus gázpedál.
A lényeg a gyakorláson van és majd ráérzel hol fog a kuplung, mennyi gázt kell nyomni, mikor kell teljesen felengedni a kuplungot...
Nincs arra felé autópálya? Csak mert azokon sok betonhíd megy át a szántóföldek közepén ahol lehet gyakorolni nyugisan az emelkedőn való elindulást.
"Nehéz az elindulás vele sajnos, mert ha sietnem kell az indulással, akkor gyakran felbőgetem a motort, meg rángat az autó is."
Gratulálok az oktatódnak, a pedálkezelést remekül megtanította neked. A dízellel is ugyanúgy kell elindulni, annyi a különbség, hogy nehezebb lefullasztani, de jobb helyeken úgy tanítják az elindulást dízel autóval is, hogy miközben adod a gázt, elkezded a fogáspontig felengedni a kuplungot aztán elindul az autó. Azt már neked kell megtapasztalnod, milyen fordulatszámig kell adnod a gázt, hogy ne fulladjon le. Rá kell érezned. Minden autónál más ez az érték. Függ attól, hogy milyen nehéz az autó, milyen típusú a motorja, mennyire erős, síkon vagy enyhébb lejtőn indulsz el, stb.
"A kérdésem az lenne, hogyan kell "szabályosan" elindulni egy benzines autóval? Ti hogyan csináljátok?"
Én pontosan emlékszem, hogy ez még az elméleti tananyagban is benne van, ahogy az Otto-motor működési elve és a tengelykapcsoló működési elve és használati módja is. Sőt, a gép ezekből dobhatott is kérdéseket az elméleti vizsgán. Egy pillanatig se gondold azt, hogy a te szégyened az, hogy átengedtek a forgalmi vizsgán. Szégyenkezzen emiatt az oktatód, aki a gyakorlat alapjait képtelen volt rendesen megtanítani neked és utána képes volt azt mondani, hogy felkészített téged a vizsgára.
"A másik hasonló problémám, ha emelkedőn kell kézifékes indulással elindulnom. Még nem volt lehetőségem arra, hogy ezt gyakoroljam, és nagyon félek, hogy lefullad az autó vagy túlságosan meglódul."
Megnyugtatlak, a nagyon durva emelkedőn történő kézifékes elindulást minden friss jogosítvánnyal rendelkezőnek gyakorolnia kell, sokaknak még évekkel később is nehézséget okoz, ha ritkán kell alkalmazniuk. Általában csak azt rontják el, hogy túl sok gázt adnak, de inkább többet adjanak kicsivel, mint kevesebbet, mert akkor lefullad az autó, majd elkezd hátrafelé gurulni és ha közel van a mögötted lévő, akkor nekimész ha nem fékezel időben.
Ezer fórumon leírták már a választ, szóval nagy újdonságot senkitől ne várj. Minden hagyományos váltó esetében a jobb oldali pedált lefelé kell nyomni, a bal oldalit pedig fölengedni. Ez az indulás, ha egyenes a talaj. Amennyiben emelkedőn indulsz, ugyan ez, csak közben, még a kéziféket is ki kell engedni.
Lehet, hogy most haragszol, mert nem valami szép, cizellált nyelvű udvarias választ kaptál, de hidd el, ez az egész lényege.
Ezek után, már csak rajtad múlik, hogy mikorra találod el az említett kezelőszervek optimális összehangolását.
Egy megoldás van: gyakorolj!
Nincs semmilyen mágikus technika.
Gyakorolni kell és majd belejössz.
Ha meg mégsem, akkor vegyél magadnak dízel autót vagy automatát.
Ezt nem lehet "leírni" mert nincs aranyszabálya, nem lehet a nagy könyvből megtanulni.
Kicsit olyan, mintha azt kérdeznéd, hogyan kell szexelni? Le lehet írni, attól még nem fogod jól csinálni. És ahány ember annyi szokás amit figyelembe kell venni.
Gyakorolni kell sokat, mást nem lehet tenni. Persze nem Budapest belvárosban a rakpartról felfelé péntek este 4-6 között, hanem kihalt környéken, vagy későn, korán mikor kevesen vannak az utakon.
Én jogsi után nem vezettem 2-3 hónapig. Most olyan 3 hónapja vezetek, a saját autóm már nem kezelem életveszélyesen, és nem dudálnak le az utakról. De testvérem kocsiját simán túlpörgetem vagy lefullasztom, annyira más kezelni. Kell 1-2 kör mire megszokom.
A forgalmat meg ilyen szempontból le kell szarni, senki nem hal bele ha 2 perccel később ér haza mert előtte bénáznak.
:)
Ez emlékeztet az én esetemre. Én egy 1.7 turbódízeles G Astrán tanultam vezetni.
Emelkedőn minimális gázadással elindult, kézifékes elindulást sohasem tanultam, ráadsául amikor elkezdtem vezetni, még a régi, döglődő marhakemény kuplung volt az autóban... (a gyári).
Kézhezkaptam a jogsit, először gyakorolgattunk édesanyámmal a parkolóban, úgy kb. ment a vezetés, ezért kimentünk rögtön a forgalomba. Te, hogy az első pár héten mennyire féltem...
A legdurvább volt talán, amikor a felüljáróra felvezető emelkedőn meg kellett állnom (elsőbbségadás), rögtön rámállt valami idióta, a T betű ellenére. Azelőtt SOHA az életben nem volt lehetőségem benzines autóval, meredekebb emelkedőn elindulni! Csikorgó kerekekkel lőttem ki.
A jogsim megszerzése után el kellett telnie pár hónapnak, hogy kényelmesen el tudjak vezetgetni A-ból B-be, akkor is ha amúgy fingom sincs, hogy merre megyek :D
A kulcsszó a gyakorlás. Gyakorolni, gyakorolni, nem feladni!
18F
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!