Milyen az a hidraulikus kuplung autóban?
Érzésben miben másabb?
Meg úgy egyáltalán hogy kell ezt érteni?
Megbízhatóak ezek?
Köszönöm!
A te szempontodból tökmindegy.
Ha benyomod a kuplungot akkor oldania kell a motor és a váltó közötti kapcsolatot, akár bowdenes, akár hidraulikus.
Ha hibás, elhanyagolt, gondozatlan, akkor meg el sem tudsz elindulni. ;)
Azért hogy valaki eddig csak hidraulikust látott, nem jelenti azt, hogy az a gyakoribb. A régebbi Suzukik, Opelek mind bovdenes működtetésűek voltak. (Csak ennél a két gyártmánynál győződtem meg róla a saját szememmel, bizonyára jóval több volt)
Ha ráguglizik az ember a kuplungbovden [tetszőleges autómárka], akkor ez a "vak tyúk is talál szemet" módszer is nagyos sok találatot ad.
Faterom Nissanja is bowdenes, 2000. évi autó.
A bowdenesnél jóval kisebb a hibalehetőség, gyakorlatilag csak a szakadás van mint hibalehetőség :D
Hidraulikusnál már meg tud dögleni a kuplung főhenger, kuplungmunkahenger, tömítések, esetleg valahol kifolyik a fékolaj és nem igazán fogod tudni kapcsolgatni a sebességeket.
Az összes Lada, még a 2101-es is a 70-es években, hidraulikus. Cseréltem benne anno kuplung munkahengert. Bovdenesénél nehéz lett volna... Sőt annál még külön folyadéktartálya van a féknek és külön a kuplungnak.
Opelből 2004-es volt a legrégebbi, amim volt. Az is hidraulikus volt.
Bowdenesek amikkel dolgom akadt:
Fiat 500, 850, 127, Trabant2T, Wartburg2T, Suzuki swift1000, Ignis, Skoda Octavia (1962) Felicia (1990) Peugeot Partner, Opel Corsa B.,...... de van még számtalan típus ezzel a megoldással.
Pl. a VW Transporter T4 is biztos bowdenes, mert nekem elszakadt egyszer. :D
Amúgy jól látszik, hogy általában nem is nagyon tudják az emberek, hogy melyik típusban milyen megoldás van. Pont azért mert felhasználói szempontból semmi lényeges különbség nincs közöttük.
Köszönöm mindenkinek!
Eddig csak bovdenes autót vezettem, pedig vezettem már viszonylag új autót, 2008-as évjáratút, ami szintén bovdenes.
A hidraulikus szerintem ritkább.
Talán ha leírod, hogy miket vezettél, megmondjuk...... ;)
Aztán majd eldöntöd, hogy mi a ritka.
Az kicsit vicces, hogy egy 12 éves autó számít "viszonylag újnak". És a kérdező nagy büszkén újságolja, hogy ő már ilyet is vezetett. :)
Nekem az a tapasztalatom, hogy általában újonnan is olcsóbb városi kisautókban és ezeken belül is régebbi modellekben van bovdenes kuplung. Egy átlagos tömegautóban, azaz 10 év körüli H/J Astrában, 2-es/3-as Focusban, 5-ös/6-os Golfban, Ceedben, i30-ban, ufós Civicben stb, hidraulikus van már rég óta. Magasabb kategóriájú autókban meg pláne. Manapság valami belépő szintű olcsó autóban, pl Dacia Sandero, Logan, Ladában, esetleg valami kis Suzukiban tudom elképzelni, hogy még bovdenes kuplung van. De az sem lepne meg, ha már ezekben is rég hidraulikus lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!