Olyan, hogy nem bovden működteti a kinyomószerkezetet, hanem a fékhez hasonlóan egy hidraulikus munkahenger. Talán finomabb a működése, mert nem kell egy bovden súrlódását leküzdeni.
Nem keverendő össze a régi automata váltók "citrom"-nak becézett hidrodinamuikus kuplungjával, ahol az olaj a teljesítményt átvivő közeg.
2020. júl. 15. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
3/25 anonim válasza:
Milyen a nem hidraulikus? Nekem eddig az összes saját autóm és a munkahelyi céges autók amiket vezettem kivétel nélkül mind hidraulikusak voltak. Csak rémlik, hogy vannak autók, amiben egyszerű bovden mozgatja a kuplungot. De pl fogalmam nincs, hogy mely típusok ezek, még példa jelleggel sem. Szóval nincs összehasonlítási alapom, hogy mennyiben más. De gyanítom, hogy a bovdenes jóval ritkább megoldás lehet. Olyan, mint hátul a dobfék. Még olyan autóm se volt soha.
2020. júl. 15. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
4/25 anonim válasza:
Annyi a különbség, hogy más viszi át az erőt.
A "hagyományos"-nál egy bowdent húzogatsz a pedállal, a hidraulikusnál (a fékhez hasonlóan) egy folyadékot nyomkodsz össze.
Használatában nincs érdemi különbség. Ha nem nézel rá, érzetre nem nagyon tudnád megkülönböztetni.
2020. júl. 15. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
5/25 anonim válasza:
Úgy van ahogy az 1-es írta.
Szerintem manapság már nem is gyártanak olyan autót, amiben nem hidraulikus működtetésű kuplung van. Finomabb a működése, olyan értelemben egyszerűbb gyártani, hogy a hidraulika cső nagyjából bárhogy elvezethető, tervezéskor nem kell arra figyelni, hogy ne legyen benn törés, valamint a hidraulika "magától" utánállítódik ahogy kopik a kuplung. Ezen kívül nem kopik el, mint a bowden.
2020. júl. 15. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/25 anonim válasza:
A hidrokuplungot az automata váltóknál alkatmazzák, tiptronic és társai. A motor felől egy hidroszivattyú, váltó felől egy hidromotor de ezek egy házba vannak építve. Ezért bőg fel az automata kocsi motorja, mert nem mechanikusan kapcsolódik a váltó és a motor, hanem folyadék viszi át a hajtást és ezért is eszik többet, mert van veszteség. Tulajdonképp két lamellás tárcsa egymással szemben, a házuk úgy van kialakítva, hogy a motor felöli forgatja az olajat és ez meghajtja a másik tárcsát.
2020. júl. 15. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
7/25 anonim válasza:
Érzésre annyiban másabb, hogy ha nagy gázzal indulsz, kiengedi a motort nyomatékcsúcsra és nekivág az ülésnek és ezt manuális váltóval nem lehet ilyen durván.
2020. júl. 15. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
8/25 anonim válasza:
De az is lehet, hogy félreértelmeztem a kérdést😂😂😂
2020. júl. 15. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
9/25 anonim válasza:
#3 egy ideig az összes Suzuki bowdenes volt.
2020. júl. 16. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
10/25 anonim válasza:
HA jó akármelyik, azt nem lehet észre venni, érezni működés közben.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!