Mennyibe kerül havonta egy autó?(tapasztalt emberek akik felirják költségeket)
Valaki tételesen letudná bontani nekem.
Lehetö legigénytelenebb autóval mondjuk egy jó állapotú Suzuki.
Pedig 3-asnak igaza van.
Vannak nem tervezett kiadások is, és ezek szerint egy komolyabb defektnél (ha nem menthető a gumi) sem futná két új gumira. Igen, kettő, mert nem biztos hogy kapsz ugyanolyant.
Arról nem beszélve, hogy az amortizáció sem részletekben jelentkezik.
Egyszerre kell egy nagyobb összeget áldozni az autóra.
Mennyit akarsz menni havonta?
A legnagyobb tétel ugyanis ez.
Ha egy jó állapotú suzukit veszünk alapul, akkor sok amortizációd nem lesz, főleg akkor, ha sok-sok év múlva akarsz újabbat venni. Egy régi 1.3 swiftet 300-500eFt között meg lehet venni, az állapota persze lutri. Viszont olcsó az alkatrész és mindenhol értenek hozzá.
Kétévente le kell műszakiztatni, ez hatósági áras 19.500 Ft, ha szerelővel viteted el, akkor ő még rászámol egy párezer Ft-ot, legyen 25ezer, két évre, tehát havi 1000 Ft.
Kell egy szett téli és nyári gumi. Ezek kibírnak 5-5 évet simán, a 8 gumi legyen 80.000 Ft, évi 16000, havi 1250. Ha felnire szereled, akkor te is tudod cserélni (4 felni szerintem megáll további 20-ezerből suzukira bontóból, egyszeri költség), ha viszont gumisnál cserélteted, évi 12ezer Ft simán bánja. Havi újabb 1000. A centrírozás miatt érdemes gumishoz elvinni akkor is, ha te cseréled a kereket, erre számolj 6-8ezer Ft-ot évente.
Eddig műszaki, téli-nyári gumi 3000 Ft havonta.
Kell rá kötelező biztosítás. Ha fiatal vagy és nincs bónuszod, akkor ez alsó hangon 70 körül indul, határ a csillagos ég. Tehát havi 6 ezer. CASCO ebben nincs.
9000 és egy métert nem mentél.
Aztán az üzemanyagon kívül kell még bele ablakmosó, kell ablaktörlőlapát, havi átlagban ezekre rászámolhatsz 1000 Ft-ot, főleg télen fogy ebből sok, és a téli mosófolyadék drágább is.
Eddig 10.000/hó.
Szervíz: olajcsere 15 ezer km-ként, ezt szűrővel munkadíjjal 15 ezer körül megcsinálják egy suzukiba, ha évente futsz ennyit, akkor ez megint 1000 Ft/hó nagyságrendileg.
11.000
Egy ilyen autón aztán akármi elromolhat kvázi akármikor. Egy látogatás a szervízben számla nélkül is 20 ezertől indul, határ a csillagos ég. A szűrőkön kívül számolhatsz gyertyacserével, vezérlés cseréjével, ékszíj cseréjével, fék- és hűtőfolyadék cseréjével, fékbetéttel, rosszabb esetben féknyereggel legalább akkor, amikor megveszed használtan, utána ezekre nem lesz gondod, de a költségét végül is rá lehet vetíteni a havi használatra. Kérdés persze, hogy mennyi időt használod, úgy oszlik a költség. Ezekre viszont cakkpakk számolj mondjuk 100.000 Ft-ot, ez valószínűleg túlbecslés. Ha 8 évig még használod a kocsit, akkor havi 1000 Ft.
12.000
+ a véletlenszerű szervízköltség.
És a legnagyobb tétel az üzemanyag. Benzin 350-400 Ft/liter, egy teli tankkal elmegy mondjuk 500-550 km-t, elfogyaszt 40 litert városban, egy tankolás 15.000 Ft. Kérdés, mire elég neked 500 km? Ez napi 12 km bejárás (12 oda-12 vissza), nem túl sok...
Kerekítsünk felfelé, egy helyben állni kb 15.000 Ft-ot jelent, és minden megtett 500 km további 15.000 Ft-ot. Ezen felül esnek be véletlenszerű szervizköltségek.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!