Dacia Logan/Sandero autót tényleg nem jó autópályán használni?
Ez csak annyi jelent, hogy 70-ről 130-ra nem gyorsul 10 sec alatt... és ha előzni akarsz 130 felett, az kb 1 perces művelet.
De most komolyan, láttál már suzuki swift-et is autópályán, nem? akkor meg.
Hány ember jár dízel autóval is és megy vele 5km-t a meloba vagy annyit se, na az nagyobb baromság szerintem, mint az, hogy ezzel nem lehet autópályán menni.
Teljes mértékben használható autópályán, persze vannak hátrányai:
Nyilván nem gyorsul úgy, mint egy erősebb autó, ezért a felhajtáskor, előzéskor kicsit előrelátóbbnak kell lenni. Emellett zajos és kényelmetlen.
Most ha naponta 100+ km-t ingáznál autópályán, arra nem lenne igazán jó. De arra, hogy egy évben 1-2 alkalommal elmész Horvátországba simán vállalható.
Mi az az alacsony teljesítmény?
Annyit tud mint a többi hasonló kategóriájú autó.
#1
Nem nagyon járok pályán. Sokan pedig sokan az mondják, hogy jobban használható a Swift.
#2
Igen, kb ez lenne. Hogy érted, hogy kényelmetlen, zajos?
#3
A kis cm3 szám miatt kérdeztem. A kinézett modellekben 1000 alatt van.
Kényelmetlen: 1-2 óránál többet nem tudok ülni benne, muszáj kiszállnom belőle és nyújtózkodnom, mozognom. (persze ez csak én vagyok, lehet, hogy más jobban bírja)
Zajos: 130-nál kb. 60-70 dB lehet a zajszint. Tehát beszélgetéshez fel kell emelni a hangodat vagy ha rádiót hallgatsz, fel kell hangosítanod.
Alkalmas mindenre, de rendszeresen én sem pályáznék velük. Arra, hogy évente párszor autópályázz néhány órát, minden jó. Nekem fiatalként a Logan ülései se kényelmetlenek 2 órán keresztül (többet nem ültem benne). Tehát ha alapból nem vagy derékfájós, akkor szerintem bajod nem lesz tőlük.
Nem tudom milyet vennél, ha jól tudom 3 motorral szerelik újonnan. Van az 1 literes szívó, 72 (?) lóerővel, van most már egy 1 literes turbó 100 lóerővel, régen volt egy 900 köbcentis turbó is 90 lóval, meg van egy 1,5-ös dízel talán 95 lóerővel. Na, most szerintem az 1 literes szívót leszámítva a többi totál átlagos teljesítményt jelent, simán lehet velük pályázni. A hasonló súlyú és méretű autókat a többi gyártó sem szereli ezeknél (jelentősen) erősebb motorral.
A hangszigetelésük autópálya tempónál eléggé szembeötlően gyenge, de erre ugyan azt tudom mondani, mint az ülésre meg a motorra: évi pár alkalommal nézve szerintem tök mindegy.
Dede, ezt én is megtudom erösíteni, hogy a Logan, Sandero és Duster ülései katasztrofálisak, pedig nem vagyok finnyás. Egy 1310- Dacia ülései 100szor kényelmesebbek, viszonyításképp.
A Sandero esetében nem is a lóerő a szűk keresztmetszet, hanem a futómü, a fék, a hatalmas zaj, és az egyenesfutás is kihívás 110 felett.
Nem tudom ki hogy szokott előzni autópályán, de én nem szoktam közben gyorsulgatni. A tempomat a megengedett sebességhatárra van állítva. Ha lassabb autót utolérek, még mielőtt teljesen beérném, belenézek a tükörbe, ha nem jön senki kirakom az indexet. Kimegyek a belső sávba és változatlan sebességgel a gázpedál érintése nélkül elmegyek mellette, majd index és visszatérek a külső sávba.
Nyilván azért csinálom ennyire bénán, mert gyakorlatlan vagyok. Csak 2011 óta van olyan munkám, amihez 200 km-re ingázok és munkaidőben céges személyautókkal is rendszeresen járok napi 600 km-t főleg pályán.
Daciám még nem volt. Sanderoban már vittek, de csak városban. Általában az ilyen autó nem hosszabb utakra vannak kitalálva. Azaz ahogy írták órákat ücsörögve benne kényelmetlen. A motorzaj, gördülési zaj, szélzaj jobban bejön nagy tempónál. Emellett esetleg a váltó sem pályára van hangolva. Összességében egy-egy hosszabb autópályás útra simán el lehet vele menni. 80-100 lóerő erre tökéletesen alkalmas. De a fentiek miatt rendszeres autópályás ingázásra nem a legoptimálisabb, vannak nála ebből a szempontból sokkal komfortosabb autók.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!