Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Érdemes dízel autóba a drágább...

Mindentudó99 kérdése:

Érdemes dízel autóba a drágább prémium üzemanyagot venni? Vagy felesleges?

Figyelt kérdés
Először van dízelem. Az autószerelő azt mondta csak a prémium jó. De nyilván a másikkal is járnak
2020. jún. 23. 18:43
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
Dacsia duster
2020. jún. 24. 08:28
 12/16 crudy ***** válasza:
65%

Ez nem feltetlen a reklamok manipulalasan mulik.


Belsoegesu motorbol van egy par, az ami a tankhajoban, ami az excavator, a kamionban, kisteherekben es szemelyautokban van egeszen mas, pedig mindegyik dizel motor.


Egy hajobol nem vehetjuk ki a motort ha a hajo megtett 350ezer kilometert ennek ellenere semmilyen finomitason nem megy keresztul az amit eleget, gyakorlatilag szobahomersekleten nem is folyik. Ugyan igy ahogy megyunk lefele annal kevesbe szamit a futasteljesitmeny. Egy kamionnak is el kell mennie 1-2 millio kilometert.


Az egesz mar a tervezo asztalon eldol. Szoktunk beszelni tipushibakrol egyes autoknal. Ezeknek alatalaban nem tulajdonitunk nagy jelentoseget, igy alakult, ilyen az auto, am sokszor errol tudnak a gyartok bar van, hogy nem. Jelenleg per folyik a fiat ellen a 2.4es multiair motorja miatt amerikaban mert borzalmas olajfogyasztasokat jelentettek ugy, hogy nem jelzett az auto, hogy nincs olaj. Azert erdekes lenne, ha a problema valos es a gyarto nem tudna egy ilyen hibarol csak a szemelyauto szegmens mas. Ha egy kamion nem megy 1 millio kilometert, azt nem veszik meg, nem kell ezt elore tudni, ki derul minden tipusrol es ezt nem kockaztatjak meg. Egyel lejjebb a kistehereknel mar nem varjak el ezt a vevok, szamolnak a sok szazezres futassal, a szemelyautokrol mind tudjuk, hogy ma mar komoly gondok jelentkezhetnek 200ezernel is egy uj dizelnel.


Tehat azert mas, azert nem lehet osszehasonlitani kulonbozo szegmens motorjait, mert mar a gyartonal megkulonboztetik oket. Mashogy terveznek meg egy mercedes vontato motort es mashogy egy sprinter motort. Ma is kepesek golyoallo motorokat tervezni, ahol a tankolt gazolaj minosege nem fontos, vagy nem annyira, de a szemelyautoknal nem tervezett az egy millio kilometer es sajnos az egyre bonyolultabb befecskendezok, nagynyomasu pumpak amik jellemzok a dizelmotorokra mar egyre erzekenyebbek a jo minosegu gazolajra. Ma mar 2500baros befecskendezesi nyomasnal, szazad mm atmeroju furatoknal nem mindegy h a szart vagy a jot tankoljuk es ne higyjuk, hogy a mol meg agip azert adja dragabban mert ez a vilag megtevesztese mikozben az auchan kutnal jelentosen olcsobb.


Nem is csak a mai modern dizelekre igaz ez, eleg csak vissza gondolnunk a vw pd tdi motorokra amik kifejezetten erzekenyek voltak a gazolajra.


Dolgoztam az egyik nagy gyarto magyar kepviseletenel es lattam, hogy olyan hajtorudak jonnek le a sorrol amik elvileg nem mehetnenek at a minosegellenorzesen mert mikrokarcolasok vannak benne, a vita azzal a mondattal zarult, hogy "de igazabol eddig is mind ilyen volt".


Lenyeg, nem hiszem, hogy egy dacia igenyelne dragabb uzemanyagot de valojaban, minden dizel szemelyauto es kisteher meghalalja a dragabbat.

2020. jún. 24. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
66%

"Egy normálisan karbantartott motornak nincs szüksége semmilyen adalékra. "

Csak mondom, még a sima, nem prémium gázolajban és benzinben is több tucat előre bekevert adalék van, így adja el neked a Shell, OMV, Auchan, MOL, akármi. A sima nyers, finomítóból kijött benzinnel vagy gázolajjal adalék nélkül nem is működnének hosszútávon a modern autók.

2020. jún. 24. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Nem azt mondtam, hogy nincs bennük, csak amik a prémiumokban vannak " csodaadalékok " azok parasztvakítás.
2020. jún. 24. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
65%

#14


5. Vagyok. A prémiumban sincsenek csoda adalékok. Az egyik nevesebb kúthálózatnál konkrétan dupla annyi adalék van a prémiumban, mint a normál gázolajban. Semmiféle csoda adalék nincs.


Amúgy meg jól le lettem pontozva, pedig csak leírtam hogy gyakorlatilag nem fogod észrevenni hogy prémium gázolaj vagy normál van a tankban.


A relatíve kevés kilométernél történő üzemanyag befecskendező hibák sem a gázolaj minősége miatt történnek általában, hanem mert a fillérb***ó tulajdonosok 5000 Forintokért tankolnak, de azt is csak akkor amikor már majdnem üres a tank.

Az a kevés kis gázolaj pedig nem tud visszahűlni, a kenőképessége ezáltal lecsökken. A nagynyomású szivattyú ettől elkezd kopni, a kopadék pedig tönkreteszi az injektorokat. Aztán megy a sírás hogy 200 ezer kilométernél pár havi fizetést elvisz a szerviz. (azokról beszélek akik kúton tankolnak, nem innen-onnan szerzett kannásból)

2020. jún. 24. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 crudy ***** válasza:
50%
Itt mindenkit daccbol meg sertodesbol pontoznak, nem a valasz alapjan de igazabol nem sokat szamit.
2020. jún. 24. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!