Érdemes dízel autóba a drágább prémium üzemanyagot venni? Vagy felesleges?
Ez nem feltetlen a reklamok manipulalasan mulik.
Belsoegesu motorbol van egy par, az ami a tankhajoban, ami az excavator, a kamionban, kisteherekben es szemelyautokban van egeszen mas, pedig mindegyik dizel motor.
Egy hajobol nem vehetjuk ki a motort ha a hajo megtett 350ezer kilometert ennek ellenere semmilyen finomitason nem megy keresztul az amit eleget, gyakorlatilag szobahomersekleten nem is folyik. Ugyan igy ahogy megyunk lefele annal kevesbe szamit a futasteljesitmeny. Egy kamionnak is el kell mennie 1-2 millio kilometert.
Az egesz mar a tervezo asztalon eldol. Szoktunk beszelni tipushibakrol egyes autoknal. Ezeknek alatalaban nem tulajdonitunk nagy jelentoseget, igy alakult, ilyen az auto, am sokszor errol tudnak a gyartok bar van, hogy nem. Jelenleg per folyik a fiat ellen a 2.4es multiair motorja miatt amerikaban mert borzalmas olajfogyasztasokat jelentettek ugy, hogy nem jelzett az auto, hogy nincs olaj. Azert erdekes lenne, ha a problema valos es a gyarto nem tudna egy ilyen hibarol csak a szemelyauto szegmens mas. Ha egy kamion nem megy 1 millio kilometert, azt nem veszik meg, nem kell ezt elore tudni, ki derul minden tipusrol es ezt nem kockaztatjak meg. Egyel lejjebb a kistehereknel mar nem varjak el ezt a vevok, szamolnak a sok szazezres futassal, a szemelyautokrol mind tudjuk, hogy ma mar komoly gondok jelentkezhetnek 200ezernel is egy uj dizelnel.
Tehat azert mas, azert nem lehet osszehasonlitani kulonbozo szegmens motorjait, mert mar a gyartonal megkulonboztetik oket. Mashogy terveznek meg egy mercedes vontato motort es mashogy egy sprinter motort. Ma is kepesek golyoallo motorokat tervezni, ahol a tankolt gazolaj minosege nem fontos, vagy nem annyira, de a szemelyautoknal nem tervezett az egy millio kilometer es sajnos az egyre bonyolultabb befecskendezok, nagynyomasu pumpak amik jellemzok a dizelmotorokra mar egyre erzekenyebbek a jo minosegu gazolajra. Ma mar 2500baros befecskendezesi nyomasnal, szazad mm atmeroju furatoknal nem mindegy h a szart vagy a jot tankoljuk es ne higyjuk, hogy a mol meg agip azert adja dragabban mert ez a vilag megtevesztese mikozben az auchan kutnal jelentosen olcsobb.
Nem is csak a mai modern dizelekre igaz ez, eleg csak vissza gondolnunk a vw pd tdi motorokra amik kifejezetten erzekenyek voltak a gazolajra.
Dolgoztam az egyik nagy gyarto magyar kepviseletenel es lattam, hogy olyan hajtorudak jonnek le a sorrol amik elvileg nem mehetnenek at a minosegellenorzesen mert mikrokarcolasok vannak benne, a vita azzal a mondattal zarult, hogy "de igazabol eddig is mind ilyen volt".
Lenyeg, nem hiszem, hogy egy dacia igenyelne dragabb uzemanyagot de valojaban, minden dizel szemelyauto es kisteher meghalalja a dragabbat.
"Egy normálisan karbantartott motornak nincs szüksége semmilyen adalékra. "
Csak mondom, még a sima, nem prémium gázolajban és benzinben is több tucat előre bekevert adalék van, így adja el neked a Shell, OMV, Auchan, MOL, akármi. A sima nyers, finomítóból kijött benzinnel vagy gázolajjal adalék nélkül nem is működnének hosszútávon a modern autók.
#14
5. Vagyok. A prémiumban sincsenek csoda adalékok. Az egyik nevesebb kúthálózatnál konkrétan dupla annyi adalék van a prémiumban, mint a normál gázolajban. Semmiféle csoda adalék nincs.
Amúgy meg jól le lettem pontozva, pedig csak leírtam hogy gyakorlatilag nem fogod észrevenni hogy prémium gázolaj vagy normál van a tankban.
A relatíve kevés kilométernél történő üzemanyag befecskendező hibák sem a gázolaj minősége miatt történnek általában, hanem mert a fillérb***ó tulajdonosok 5000 Forintokért tankolnak, de azt is csak akkor amikor már majdnem üres a tank.
Az a kevés kis gázolaj pedig nem tud visszahűlni, a kenőképessége ezáltal lecsökken. A nagynyomású szivattyú ettől elkezd kopni, a kopadék pedig tönkreteszi az injektorokat. Aztán megy a sírás hogy 200 ezer kilométernél pár havi fizetést elvisz a szerviz. (azokról beszélek akik kúton tankolnak, nem innen-onnan szerzett kannásból)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!