A Hibrideké a jövő vagy a teljesen elektromos autóké esetleg a hidrogén üzemanyag cellás hajtásé?
Én a hibridekben és a plug-in hibridekben hiszek, a teljesen elektromos papíron jól hangzik de ez még csak ilyen felemás megoldás és úri huncutság még. A hidrogén cella meg még szintén nagyon drága hajtási megoldás és főleg úri huncutság.
Én mondjuk ezt gondolom a jövő üzemanyag gyártásának egyik környezetbarát alternatívájának:
És a baktériumok által létrehozott biobutanol lehet a jövő üzemanyaga amit butanol-elektromos hajtású hibrid autókba tölthetünk.
Mit gondoltok erről?
Le fog állni valamikor az altalajból a kőolaj kitermelés és a finomítás?
Mit gondoltok erről a jövővel kapcsolatban?
"A környezetvédelemmel kapcsolatban tény, hogy egy elektormos autó előállítása sokkal több fosszilis energiába kerül, mint amennyit egy belső égésű motorral gyártott autó az egész életében elfogyaszt."
Ez egy tipikus fosszilis-párti érv, teljesen alaptalan, hamis.
Esetlegesen a gyártás MOST MÉG, mikor kevésbé tömeggyártott, mint a fosszilis autók, magasabb környezetterhelésű, de abszolút nem igaz élettartamra vetítve.
Csak példaként meg kell nézni a németországi ID3 VW gyárat, ami már indulásától közel 100% zöldenergiás.
"Egy forradalmian új villamos-áram tárolási technkia/eszköz kellene , amely előállítása nem terheli annyira a környezetet, mint jelenleg."
Az biztos, hogy ez jól jönne pluszban, de már most is folyamatosan növekvő a zöldenergia-arány és a világ nagy részén már most zöldebb az elektromos autóhajtás, mint a fosszilis.
Még akkor is az lenne, ha teljesen fosszilis lenne az áramelőállítás, mert a hatásfokok klasszisokkal jobbak.
"Gyorsan tölthető. Legalább olyan gyorsan, mint ahogya most egy belső égésű motorral szerelt járművet meg tudunk tölteni üzemanyaggal."
Ez egy túlzott kényelmi igény. És érdekes módon sok hibrides, elektromos autós már a mostani villámtöltés tempójával elégedett.
Szóval ez közel sem olyan égető pont.
"Mert ami most folyik, hogy 100e kilométert futott Nissan Leaf akkumulátor kapacitása már csak 60% az eredetihez képest, az vicc. "
A 100 000 alatt 60%-ra eső akku általánosan nem igaz, még a régebbi, hűtés-fűtés nélküli akkukra sem.
Ilyen távon a modernebb akkupakkok maximum 15-20%-ot esnek.
"A kapacitáscsökkenésből, és az értékvesztéből eredő milliókkal azért sok benzines autóval is el lehet kteyegni évekig, szerviz, üzemanyagot, biztosítást, és mindent beleszámítva."
Ez is egy túlzó, adatokkal alátámasztatlan, sima hangulatkeltő mondat, ezer cáfolattal.
Nem, nem én fogok cáfolatokat linkelni.
Támaszd alá te az állításaidat.
És ne 1995-ös cikkekkel.
Nem akartam elektromos-autó témában új kérdést indítani, ezért itt írom le észrevételeim.
Az első, az ára. Nincs arányban a „szolgáltatásával”. Egy autó fő szolgáltatása: A-ból eljutni B-be. Erre a célra egy halom belsőégésű kapható (bármelyik kategóriában) újonnan, fele áron. A másik a tankolás. Mondjuk a fővárosban laksz az egyik lakótelep hatodik emeletén. Házitöltés szóba se jöhet, lakhelyedhez a legközelebbi töltési lehetőség (ahol folyékony üzemagyag is kapható) 3,5 kilométerre. Ott hagyod és (busz-villamos hatalmas kerülő) hazasétálsz, vagy ácsorogsz a kasszánál? Kertes családi házban laksz. Autód nem porszívó v. hűtőszekrény, még csak nem is villanybojler, ezért nem lehet csak úgy bedugni töltésre a 220-ba. Ki kell hívni egy szakembert, aki megvizsgálja, hogy a vezetékrendszered, villanyórád kibírja-e a 8-10 órás töltést? Többségében, nem ezért külön ki kell építtetni autótöltő csatlakozást. Ha néhánylakásos, és kertes társasházban laksz, akkor kell kérned a tulajdonostársak beleegyezését az elektromos hálózatbővítéshez.
Így marad legfeljebb egy lágyhibrid, amelyik csak folyékony üzemanyaggal tölthető, a motor nűködésébe besegítő elektromos hajtással viszont látványos üzemanyagfogyasztás csökkenés érhető el.
"Az első, az ára. Nincs arányban a „szolgáltatásával”."
Most még.
Mivel a mostani elektromos autók fejlesztési költségeit (gyakorlatilag nulláról) a vevő fizeti, miközben a belsőégésű motoros járművek fejlesztési költségeinek jó részét kifizette az elmúlt 100 év.
A másik nagy költség az akkumulátor, de szerencsére ez is változik elég gyorsan, kb. 4 évente feleződik az akku-előállítási költség.
"Mondjuk a fővárosban laksz az egyik lakótelep hatodik emeletén. Házitöltés szóba se jöhet, lakhelyedhez a legközelebbi töltési lehetőség (ahol folyékony üzemagyag is kapható) 3,5 kilométerre."
Jelen pillanatban még részben jogos.
De a töltők száma szaporodik, mondhatni gombamód, plusz a töltési idők zuhannak, az újabb akkuk és töltők 20 perc alatt biztosítanak 200-300 kilométernyi töltést, ami városi közlekedés esetén lehet, hogy heti egy töltést elegendővé tesz.
"Autód nem porszívó v. hűtőszekrény, még csak nem is villanybojler, ezért nem lehet csak úgy bedugni töltésre a 220-ba."
Hát a többségét de.
16 amperes hálózatról az éjjeli töltés elég is a legtöbb embernek.
Persze ahol 1950-es szövethéjas alu kábelek olvadoznak a falban 10 ampertő, ott nem. Csak azt a rendszert ezer egyéb okból is rég újítani kellett volna.
"Többségében, nem ezért külön ki kell építtetni autótöltő csatlakozást."
Nem kell. De sokan mégis megteszik, mert kényelmesebb, gyorsabb töltést tesz lehetővé.
Sőt, sokan mindjárt a napelem-telepítéssel együtt teszik meg, állami pályázatos pénz állja a kb. háromnegyedét a komplett beruházásnak, onnan meg jön az ingyen autózás öröme.
"Így marad legfeljebb egy lágyhibrid, amelyik csak folyékony üzemanyaggal tölthető, a motor nűködésébe besegítő elektromos hajtással viszont látványos üzemanyagfogyasztás csökkenés érhető el."
Az a baj, hogy sajnos az a fogyasztáscsökkenés nem olyan jelentős.
Persze, számít, de közel sem tudsz annyit spórolni rajta, mint egy plug-in hibriden vagy elektromoson.
Szóval ilyen könnyen ne vessünk keresztet a dologra.
Még éppen hogy csak beindult az elektromos közlekedés terjedése.
Szép lenne, ha a Wright-tesók gépét is kukába dobták volna azon az alapon, hogy nincs értelme, mert nincsenek is repterek.
13-as,
félreértetted a hozzászólásom és az észrevételem. A jelenről írtam, nem a jövőről. Ma az elterjedés elsődleges oka a baromi drága ár, a második a kis hatótáv (senki nem vesz csak városi közlekedésre autót), valamint a sok esetben problémás és sok esetben hosszadalmas töltési idő.
A kínaiak már piacra dobnak egy divat terepjárót, ami 218 LE teljesítményű és 600 km a hatótávja. Az ára 20 millió forint:
"A jelenről írtam, nem a jövőről."
Értem. Csak az a "jelen" is napi szinten változik, egyre kevésbé jellemzőek a leírt, amúgy jelenleg még tényleg létező problémák.
De éppen eléggé gyorsan változik a helyzet, hogy ha valakinek nem égetően, tegnapra szükséges a kocsivásárlás, már meggondolandó, hogy megéri-e egy lágy hibridbe költeni (ami egyébként nem sokkal olcsóbb a plug-in verzióknál).
Még nem tartunk ott, hogy az autókat is úgy vásároljuk, mint a cipőket. Általában egy család tart egy autót, s ha kell másik, akkor azonnal kell. A magyar vásárlók zöme ráadásul használt autót vesz, amik 5-10 évesek, v. még régebbik. A valamivel tehetősebbek csereakciósan vásárolnak újat, de nem annyira tehetősek, hogy állni bírnának 5-6 milliós különbözetet.
Aki viszont megteheti, hogy városi használatra vegyen egy 10-14 milliós dodzsemet, az ne várakozzon, vegye.
"városi használatra vegyen egy 10-14 milliós dodzsemet"
Csak példaként: ez szerinted városi dodzsem?
VW ID3 14,2 mFt, mínusz 500.000,- állami támogatás, 300+ km hatókör, 0-100 km/h: 9 s, 160-as végsebesség.
Ionity töltőn 80% töltés 20 perc alatt.
El kéne felejteni a sztereotípiát, hogy az elektromos, az nem autó, csak valami hasonló gyerekjáték.
Jelenleg még tényleg drága.
14 milla, az szerintem egy fullextrás benzines Passat ára lehet, egy Polo méretű autóért (A Polo is dodzsem?).
Villanyvonat is dodzsem? Az automata váltójával együtt? :D
Meg a pár ezer lóerejével?
Áramszedője is van!
:D
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!