A Hibrideké a jövő vagy a teljesen elektromos autóké esetleg a hidrogén üzemanyag cellás hajtásé?
Én a hibridekben és a plug-in hibridekben hiszek, a teljesen elektromos papíron jól hangzik de ez még csak ilyen felemás megoldás és úri huncutság még. A hidrogén cella meg még szintén nagyon drága hajtási megoldás és főleg úri huncutság.
Én mondjuk ezt gondolom a jövő üzemanyag gyártásának egyik környezetbarát alternatívájának:
És a baktériumok által létrehozott biobutanol lehet a jövő üzemanyaga amit butanol-elektromos hajtású hibrid autókba tölthetünk.
Mit gondoltok erről?
Le fog állni valamikor az altalajból a kőolaj kitermelés és a finomítás?
Mit gondoltok erről a jövővel kapcsolatban?
Érdekesek még az algából készült üzemanyagok is:
A teljesen elektromos autóké a jövő. Teljesen egyértelmű. A lítium ion alapú akkumulátorok is fejlődnek, illetve egyéb technológiákat is tesztelnek, amelyek ennél is hatásosabbak.
Az árakról: egy Tesla Model 3 nem drágább, mint egy középkategóriás autó, újonnan. Pár év múlva a többi márka is könnyen elérhető lesz. Előbb utóbb a használtautó piac is értelmes lesz.
"a teljesen elektromos papíron jól hangzik de ez még csak ilyen felemás megoldás és úri huncutság még"
Ez a vélemény olyan tíz évvel avult el.
Azóta az akkutechnika, a töltőhálózatok annyit javultak, hogy az elektromos autó már bármilyen személyautónak jogos konkurencia, ami nem napi több száz km-es utazásra van használva.
A hidrogén is jó út lenne, de láthatóan annak a biztonságtechnikai, tárolási, töltési lehetőségei nagyságrendekkel lassabban fejlődnek, mint az elektromos autózás feltételei.
"És a baktériumok által létrehozott biobutanol lehet a jövő üzemanyaga amit butanol-elektromos hajtású hibrid autókba tölthetünk."
A széndioxid-emisszió azzal is megvan.
"Le fog állni valamikor az altalajból a kőolaj kitermelés és a finomítás?"
Persze. Majd ha már olyan kevés lesz és olyan hülye helyeken, hogy olcsóbb lesz a szintetikus előállítás.
Ha egyik napról a másikra megszűnne az összes kőolaj alapú üzemanyag-fogyasztás, a vegyipar akkor is el tudná használni az összes felszabadult kőolajat.
Sok a vak, ahogy látom, ugyanakkor a valóság az, hogy ezt most jelen pillanatban nem lehet kijelenteni, hogy mi lesz. Az elektromos autók a jelenlegi technológia mellett nem tudják leváltani a belső égésű motoros autókat. Ha megtennék, konkrétan hamarabb fogynának el azok az anyagok, amik az akkumulátorokba kellenek, mint a kőolaj. Pár éven belül nem lehetne több autót meg új akksit gyártani. Elég kellemetlen lenne. Illetve az az elektromos autó, ami már olyan hatótávval rendelkezik, hogy tényleg szinte gond nélkül lehet vele utazni, olyan árban van újonnan, mint például egy Mazda 6, ami uram bocsá', de minden téren jobb, mint bármelyik elektromos autó. De nem is ez a lényeg, a lényeg az, hogy a jelenlegi akkumulátor technológiával nem tudják az elektromos autók leváltani a belső égésű motorokat.
A hidrogén hajtás jó dolog, csak a kormány a villanyra veri, ezáltal az nem kap figyelmet és támogatást, holott lenne benne potenciál bőven. De önmagában az is kevés, mert hidrogént amúgy nem mi állítunk elő, hanem begyűjtjük azt, amit a különböző gyárak termelnek melléktermékként. Úgyhogy ez se lenne elég ahhoz, hogy mindenki számára lehetséges legyen a hidrogén hajtású autó.
Szóval végülis hol tartunk? Egyik megoldás se tudja jelen pillanatban leváltani a belső égésű motoros autókat. Mindkettőnek fejlődnie kell. Elon Musk most fogja bemutatni nemsokára a frissen kitalált csodaakksiját, nagyon kíváncsi vagyok. Illetve a Toyota szilárd testes akkumulátora is érdekes, csakhát arra már 20 éve várunk, valamiért nem jön. Lényeg a lényeg, mind a hidrogénnek, mind a villanynak még sokat kell fejlődnie, hogy le tudják váltani a belső égésű motoros autókat és a kérdés az, hogy vajon a fizika és kémia engedi-e azt a mértékű fejlődést, hogy ez valaha bekövetkezzen. Majd meglátjuk.
"Sok a vak, ahogy látom,"
Én meg úgy látom ,sok a valótlan sztereotípia.
"ugyanakkor a valóság az, hogy ezt most jelen pillanatban nem lehet kijelenteni, hogy mi lesz."
Dehogynem. A fosszilis közlekedés halálra van ítélve.
A hidrogénüzem még ha jobban elterjed, is biztosan drágább marad a tiszta elektromosnál, már csak hatásfok-viszony miatt is, ha másért nem is.
"Az elektromos autók a jelenlegi technológia mellett nem tudják leváltani a belső égésű motoros autókat."
De.
"Ha megtennék, konkrétan hamarabb fogynának el azok az anyagok, amik az akkumulátorokba kellenek, mint a kőolaj. Pár éven belül nem lehetne több autót meg új akksit gyártani."
Ez a kijelentés teljesen ignorája a Li-ion akkuk újrahasznosíthatóságát. Ennek már megvan az ipari háttere, csak, mivel a szükséglete még minimális, nem vált tömegiparrá, az olcsóságához meg az fog kelleni. Ez egy tíz-húsz éves ciklus, az elektromos autók nagyobb térnyerése meg ennél lassabb lesz, így a háttér időben biztosított lesz.
"az az elektromos autó, ami már olyan hatótávval rendelkezik, hogy tényleg szinte gond nélkül lehet vele utazni, olyan árban van újonnan, mint például egy Mazda 6, ami uram bocsá', de minden téren jobb, mint bármelyik elektromos autó."
Ez egy nagyon szubjektív megállapítás volt, teljesen alaptalan.
Miben is jobb, az elektromos?
- Teljesítményben, gyorsulásban
- Kisebb fenntartási költség (szerviz, kopóalkatrészek, adók, parkolás)
- Olcsóbb üzemanyag (még az ingyenes töltők teljes megszűnése esetén is olcsóbb marad az áram a benzinnél, gázolajnál, még esetleges plusz adókkal megszórva is).
- Jobb elektronikai felszereltség, biztonságtechnika
Miben jobb még a Mazda?
Egyben. Hatótáv egy tankolással.
De már nem sokáig.
"a lényeg az, hogy a jelenlegi akkumulátor technológiával nem tudják az elektromos autók leváltani a belső égésű motorokat."
Az elmúlt tíz évben a Li-ion akkuk egy kWh-ra eső ára negyedére esett.
Annak ellenére, hogy technikájuk folyamatosan fejlődött, tehát az új fejlesztési költségek is beépültek.
Szóval még ha nem is lenne jobb, új akkutechnika, mint a Li-ion (de lesz, ott vannak az új szilárdtest-akkuk,nátrium-üveg kémia stb., aminek tömeggyártásba pörgése 1-5 éves időtartam, jócskán megelőzi ez is az elektromos autók többségbe kerülését), akkor is megoldott az elegendő energiasűrűség megfelelő áron című probléma.
"a Toyota szilárd testes akkumulátora is érdekes"
Ők lekéstek. Már van másnak proto és előgyártás szintű. De a Toyotától nem is lehet csodát várni, mert ők a legkevésbé sem fókuszálnak teljesen elektromos autók gyártására.
"vajon a fizika és kémia engedi-e azt a mértékű fejlődést, hogy ez valaha bekövetkezzen"
Az elektromos autók igazi fejlődése tizen-egy-két éves és már ezalatt kis híján ott vagyunk a benzines hatótáv szintjén.
Ha négy-ötszörözni kéne a kapacitást, aláírnám, hogy odébb van, de ilyen mértékű fejlődés nem kell a térnyeréshez.
Ettől függetlenül, az új akku-verziókkal jó eséllyel évtizeden belül meglesz az is.
"nem azért nem lesz benzines autó, mert elfogy az olaj. Frászt. A kőkorszaknak sem azért lett vége, mert elfogyott a kő."
No azért a köveket felélő, iparilag felhasználó ősemberből jóval kevesebb volt.
De tényleg, a váltás nem az elfogyás miatt lesz, hanem a gazdaságtalanná válás (túl magas üzemanyagár) és a környezetvédelem miatt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!