Kinek hanyadjára, és hány óra után sikerült a forgalmi vizsga? Mi volt a bukás oka, ha volt?
Kicsit rá vagyok parázva, mert igaz ez csak a második forgalmi vizsgám lesz, de lehet az utolsó, mert lejár a két évem. Éppen emiatt szeretnék most biztosra menni.
Kinek
-hány óra után lett meg a forgalmi vizsgája?
-mi volt az ok, ami miatt esetleg megbukott?
Ki
-hogyn változtatott a stratégiáján következő alkalommal?
-hány plusz órát vett még a sikertelen vizsga után?
Előre is köszi az értelmes válaszokat.
10 perces vizsga, 30 helyett 70... szép mese
a vizsgabiztos nem siet sehova, ez a munkája és nem vállal olyan időpontot ami nem jó
Kedves kérdező!
Leírnám az én sztorimat, csak az érdekesség kedvéért, nem akarok tanácsokat adni, se okoskodni. Picit hosszú lesz, akit nem érdekel, lapozzon tovább.
Szóval elég öreg motoros vagyok a szakmában, a jogosítványomat 1979.-ben szereztem.
Akkoriban jött egy olyan rendelkezés, hogy a 18.-évet be nem töltött fiataloknak megengedték a jogosítvány szerzést, mindössze 20 óra vezetés után.
Én is elmentem az ATI-hoz, (Autóközlekedési Tan Intézet).
PAV vizsgát kellett tennünk, aztán KRESZ tanfolyam, műszaki ismeretek, stb.
Ezekkel nem volt gond, egy öreg fazon oktatta, nagyon viccesen, nagyon élvezte mindenki.
Aztán indult a vezetés, az oktatóm egy fiatal, kb. 30-as srác volt, kérdezte, mikor lenne jó nekem az időpont a tanulásra?
Mondom, délután, mert délelőtt suliba járok.
Ááá, csak délelőtt van szabad hely, mondta.
És hétvégén? Hétvége is tele van...
Mondtam otthon apámnak, hogy mi a nagy szar helyzet, ő csak elmosolyodott, elővett egy ötszázast, és mondta: add oda neki!
(1978-at írunk, az egész tanfolyam cakli-pakli 4500.-ba került!)
De apa, nem pénzt kért, időpont nincsen!
Add oda neki!
Hát, jó, elmentem újra a csávóhoz, odacsúsztattam a pénzt, hát láss csodát, azonnal lett időpont, amikorra csak akartam :)
De ezen kívül, még arra is jó volt ez a borravaló, hogy az oktató tényleg becsületesen, mindenre megtanított.
Rutin, belváros, országút, autópálya, éjszakai vezetés, stb.
Én ezt akkor természetesnek vettem, mert fogalmam se volt az egészről, előtte én soha nem vezettem. (Nem tudtam, hogy azért nem ez a jellemző :)
Ráadásul akkor kapott a srác egy vadonatúj 1200-es Ladát, azt öröm volt vezetni.
Na, hamar eltelt a 20 óra, jött a vizsga.
Akkor még úgy volt, hogy először a rutin pálya, három feladat, aztán a forgalom.
Megyek vizsgázni, a zabszem a seggemben, keresem a szép zöld Ladánkat, hát az oktató egy sárga roncs mellett áll.
Azt mondja: ez a régi kocsim, az új kötelező szervizben van, arra vigyázz, hogy ennek szar az alapjárata, ha hallod hogy le akar állni, adj neki mindig egy kis gázt...
Na fa.sza, gondoltam, már csak ez hiányzott...
Jött két öreg faszi, ők voltak a vizsgabiztosok. Na induljunk, irány a rutin pálya.
Első a kötelező szlalom előre, aztán visszatolatva.
Megcsináltam. Mondja az egyik öreg: ez csak ilyen lassan megy? Tempósabban kellett volna...
Második: beparkolás előre orral négy, ilyen autókat jelképező csíkos rúd közé.
Beállok, az öreg megszólal: hogy áll ez a kocsi?
Tökéletesen, mondom, (tényleg, olyan jól addig sose sikerült), hogy MICSODAAAA??? mondja, nem látja hogy csámpás???
Hát én nem láttam csámpásnak...
Akar korrigálni?
(Na erre mit kell mondani?)
Nem akarok...
NEM??? Na rendben...
Harmadik: beparkolás hátramenetben az út szélére két parkoló autó közé.
Nekem ezt a oktató srác úgy tanította, hogy: idefigyelj, semmit ne nézz, félméterre legyél a kocsiktól (itt a rudaktól), lassan tolatsz, amikor a hátsó kerék egy vonalba ér az első kocsi hátuljával, gyorsan alászeded a kormányt, és amikor 45 fokban áll a kocsi, gyorsan elforgatod ellenkezőleg. És az autó magától beáll a helyére...
(És tényleg, bár mindig azt érzi az ember, hogy a kocsi elejét odabacca, de be megy az:)
Szóval megcsináltam a beállást, olyan jól sikerült, hogy kb. 10 cm-re voltam a járdától, és az alászedett első kerék nekikoccant a szegélynek.
Ahogy kell.
Erre az öreg: mit csinál!!!! Lepadkázza a gumit???
Fogja a vizsgalapot, és lobogtatja nekem: idefigyeljen fiatalember!
Maga már annyi hibapontot összeszedett eddig, hogy most kimegyünk a forgalomba, de az első hibánál már meg is bukott!!!
Na már csak ez kellett az idegállapotomhoz...
(Hát leszarom, gondoltam magamban...)
Kimentünk a forgalomba. Az az ócska kocsi menni se akart, az öreg megszólalt, így akar vánszorogni végig?
Adtam egy nagyobb gázt, annak az érzéketlen szar motornak, erre megugrott, beindult, az öreg meg kiabált: mit csinál, mindjárt gyorshajtásba megyünk!
Hát ahogy annak idején a seregben mondták: a fa.szom kivolt...
Remegett már kezem lábam...
Kóvályogtunk egy jó ideig, azt se tudtam, hogy merre járunk, úgy koncentráltam. Az öreg persze folyamatosan mondta a magáét.
Aztán negyedóra múlva: na jó ebből elég, forduljunk vissza.
(Ba zd meg az anyád, megbuktam, gondoltam.)
Hát nem kis rosszkedvvel vezettem visszafelé. Fel se tűnt, hogy végre befogta a pofáját.
Megállunk a tanpályánál, az oktató jön oda, néz hogy mi van, a két öreg egymásra néz, hát mit csináljunk, megadjuk neki a jogosítványt? Vigyorognak, hát egye fene, megfelelt...
Első pillanatban fel se fogtam...
Az oktató srác kérdezi: nagyon megkínoztak? :)
Hát hirtelenjében azt se tudtam, hogy dühös vagyok-e rájuk, vagy hálás, hogy átengedtek :)))
Ekkor jöttem rá, hogy az egész kibacott stresszelést szándékosan csinálták.
Na ennyi volt a történet.
Most mindjárt jönnek az okoskodó hozzászólók, akik majd megmondják, hogy ez meg az milyen túlzás a sztoriban. Nekik írnám: semmit nem túloztam, pontosan így történt minden, ahogy leírtam.
Kedves Utolsó!
Köszi, hogy ezt iéyen részletesen kifejtetted. Most már kicsit más az egész, Pesten 40 óra kötelező, ill. 580 km, de itt gyakran lecsalnak az oktatók. Én már 70+ óránál járok, de érzem, hogy ennek is a kétszerese kéne, hogy biztonságosan tudjak menni. Sajnos a forgalmi vizsga nem lett könnyebb, pláne nem Pesten. Vidéki ismerőseim mesélték, hogy simán elsőre átmentek 30 órával, és akkor megkérdezem mi volt a legnagyobb akadály...egy piros lámpa. Nekem az első vizsgámon egy kedves hölgy volt a vb, nem is értettem, hog milyen motivációból ment erre a korrupt területre. Szép csendes volt végig, meg őróbált nyugtatni, a végén meg olyan kárörvendő volt, hogy meg tudtam volna folytani. Jogos volt a bukás, elismerem, rágurult az egyik kerék a szegélyre parkolásnál...nem voltam elég körültekintő. Egyébként durva, hogy forgalminál ez így bukás, mert ha vezetés közben felmegy a kerék azt megértem, de parkolásnál...mindegy. Azt leszámítva, hogy 400k-t kiadtam, baromi sok forgalmi szituval megismerkedhettem, amivel nem hiszem, hogy a 30-40 óra után jogsit szerzők nagy része látott. Bár tény, hogy jobb lett volna ezt a pénzt másra költeni...
#18
nem is tudtam hogy akkor kötelező volt a PAV, őszintén megmondom örülnék ha most is kötelező lenne
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!