Milyen fenntartási költségei vannak az alábbi autóknak? Audi A8,A6, A4 TDI BMW 6os-5ös-3as sorozat Mercedes S, Cls, C
Mindegyik autóra vonatkozik, hogy 3 millió forint alatti modelleket veszem számításba.
Az a kérésem, hogy valós számokat tapasztalatokat írjatok.
És ne írja ide senki hogy ha számít a költség akkor nem nekem való az autó, mert igenis tudni szeretném melyikre mennyit kell költeni.
Na,megint egy újabb bohóc kerdes........
Belökve pár tipus az adott márkából a legmagyobb luxus gépén át a kommersz kispolgári változatig.......
Mondjuk aki A8-at meg S osztályt keres,annak illene tisztában lenni a majom banán kapcsolattal,főleg ha a 3 millios ársáv alatt nézeget.
Egyebkent nem is olyan regen volt a totalcar csatornan a műhelyprn-be egy A8.Ott meg tudhatod,hogy lehet egy 3 millios autora 4milliot rálocsolni..........
A masik meg,hogy pl 3 milláért S osztályból van w140/w220/w221......ugyan igy a bmw es tarsai......vagy ezek kozul neked barmelyik megfelel?!
Majd ha megírod hogy pontosan milyen típusok érdekelnek, évjárat tol-ig, modell, benzin/dízel, akkor tudok segíteni..
De az S osztályt és az A8 audit felejtsd el, vagy újat veszel szalonból vagy nem veszel.
Ami konkrétan érdekel az a Cls
Meg az A6-A8
Nem bohóc kérdés, tudom hogy magasak a fenntartási költségek de akkor sem mind1 hogy mennyi.
A 3 millióinak a felső határán lévő autók érdekelnek.
Igen lehet akár dízel is.
Konkrétan a cls:
A w211-es E osztály alapjaira épül,a lemezek alatt kb minden egyezik vele.
Ebből következik,hogy szinte biztosan be fog szarni :
-az sbc
-az 5sebesseges valtó,már amelyikben az van
-ha levegős a futomű akkor a kopresszor,a légrugó sokaig birja de az sem örökké
-a dízelekben benne a vilag összes kilometere kétszer,raadasul ez a V6-os mar kozel sem olyan stabil mint a sor 6-os 320cdi volt
-a benzinesek a 350(M272) az 500(M273) is vezerlés,azon belül is láncszakadas preblemaval küzd.Az M113-as ami valo valamire.
-stb stb.......
Ugyhogy jol gondold meg tekintve hogy a vasarlasra egyaltalan erdemes cls-ek 3-tól indulnak.
Nyilvan van 2.5-2.7ert is,de hat az olyan is.
Ezekből specifikusan egy sincs, de egy hasonló "árkategóriájú" igen, egy 3. generációs TT Quattro S-Tronic-ot vezetek "napi" szinten (otthonról dolgozom, szóval elsősorban csak hobbihasználatra, utazásokra, néha bevásárláshoz van, így viszonylag kevés kilométer megy bele, de elég sportos használattal).
A rutin-karbantartás nekem valahogy a következőképpen alakul, márkaszervizben:
- fix 1 évente olajcsere, 50e
- féktárcsa csere durván 3-4 évente esedékes sportos használat mellett első tengelyre, ez úgy 210e, hátsó tengelyre még nem kellett cserélni, de ugyanennyi lesz arra is (ott kb. 6 évente lehet talán esedékes, nem tudom még pontosan, még elég jól bírja)
- fékbetét csere esetemben kb. 2-3 évente kell, 4 kerékre kb. 120e, de az első jobban kopik, mert lágy fékezésnél csak azt használja
- váltóolaj-csere 60e kilométerenként szükséges, 2 hete voltam, 110 mátyás volt a vége
- diffiolaj-cserén is 2 hete voltam, az 30e volt munkadíjjal együtt, ezt ~3 évente javallott cserélni
- pollenszűrő, légszűrő, stb. normál áron megy, ezen nem nagyon van mit variálni, légszűrő kicsit drágább a magas teljesítmény miatt de nem sok, nem gyakran kell cserélni
- ha a váltó esetleg tönkremenne, a javítás várhatóan félmillió, de rendszeres olajcserével sokáig jó lesz
- casco és kötelező évi 400e
- fogyasztani nem fogyaszt sokat, 8-9 körül megáll városban, a start/stop rendszer és a regenerating fékezés 1 litert segít kb.
Más most hirtelen nem jut eszembe.
#7 voltam, szóval félmillió felett, ja még annyi, hogy ha nem akarod silány minőségű kínai utángyártott szeméttel tömni a gépet, akkor ez egy 3 millió alatti autónál is ennyibe fog kerülni.
Ezért sem veszünk régi prémiumautót olcsón, mert a fenntartása nem a mi pénztárcánkra lett kitalálva.
Nagyon köszönöm azoknak akik konkrét választ adtak!
Az évi 4-500 000 még ahhoz képest nem is sok!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!