Komoly 10+ milliós autó fenntartási költsége?
Mondjuk egy Audi A8, Mercedes S, BMW 7 etc.
Tehát aki ilyen kaliberű kocsival akar járni annak nagyságrendileg milyen havi összeggel kell számolni?
Természetesen rendesen karbantartva, folyamatosan szervízelve.
Kit érdekel a Kia?
Az én 400ezer ft-os használtautóm sem veszített évi 1milliót az árából, de nem is ez volt a kérdés.
A kérdésben fel lett sorolva a szint: Audi A8, Merci S, BMW 7. Fel kell menni hahura, meg lehet nézni az árakat és simán sejthető az említett 1+millió/év értékvesztés.
Emellett ezek nem Suzukik. Egy olajcsere is rohadt drága, egy szett új gumi árából egy jobb kocsit veszel. Ha használtként esetleg váltót kellene cserélni, akkor esélyes hogy a váltó ára több mint az autó értéke.
Pontosan évi bruttó 674.892 Forint. Ja nem.
Nem tudom mire számítasz, hogy ezt itt majd forintra pontosan megmondja valaki?
A fix költségek (biztosítás, ilyen olyan adók) nyilván magasabbak.
De ezen felül egy 10+ milliós használt prémium az lutri. Lehet 2 évig semmi baja, és kötelezőn kívül hozzá se kell nyúlni. De az is lehet, hogy fél év alatt kétszer viszed el egy ilyen 8-900 ezres történetre, mert beszarik rajta valami. Ki tudja. Nem lehet előre megmondani.
Én azt mondom, ha ilyen autókban gondolkodsz, akkor legyen mellé ~2-3 milliód úgy, hogy nem fáj ha hozzá kell nyúlni.
Amúgy meg nyugodtan menj fel egy Bárdira, Unixra, tökömtudja, és nézd meg az alkatrészárakat. Nézd meg a kopó/fogyó alkatrészeket. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, fékbetét / féktárcsa, kopó alkatrészek a felfüggesztésen, gumik! ilyenek. Abból lesz egy rálátásod.
Vagy kérdezd meg az előző tulajt.
De én azt mondom neked, ez a 10+ milliós kategória az már az a szint, ahol nem kellene ilyeneken törni a fejed.
Átlag (normál IQ szinttel rendelkező) ember ha ennyiért vesz autót, akkor nagyjából ott tart az életben, hogy kész van. Van háza, családja, jó állása, mellé mittudomén 30 millió spórolt pénze és bumm veszek egy prémiumot. Tehát nem számít, hogy a fenntartás az évi 300 ezer, vagy 750. Legalábbis én ha ott tartanék, hogy ennyiért veszek kocsit, akkor engem nem érdekelne.
Viszont! És sajnos ezekből is akad bőben...
Ha te ezt a 10+ milliós kocsit neadjisten hitelből gondoltad megvenni, mert nincs annyid. Vagy mégjobb, ráköltöd az összes pénzed. Akkor elég kellemetlen szituációkat tud szülni.
Úgy mondom, 14 millió forint spórolt pénzből ne S osztályt vegyél 13 millióért, ha még 24 éves vagy és anyádékkal laksz :).
Értékvesztésről meg ne is beszéljünk. Az német luxuskocsi amit te megveszel holnap 14 millióért, azt 3 év múlva majd 10 ért fogod tudni eladni. ezt is kalkuláld bele.
Szóval nem tudom. Normál esetbe egy 10+ millás kocsinál nem kéne hogy érdekeljenek a pár tízezrek / százezrek... Úgyhogy kicsit itt kilóg a lóláb.
Kiás kis baratom a kerdest tudos ertelmezni??!
Amugy meg a Kia is sokkal jobbam veszit az ertekebol mint gondolnad. En szakmabeli vagyok, a laikusok konnyen tevednek mertt sok tenyezot nem tudnak...
Kicsit gyengébb mint a felsoroltak, de: 2016 Audi TT Quattro S-Tronic, 230 LE
- évi kicsit több mint 400e a casco és a kötelező (ezt mondjuk nem tudom hogy sikerült kihozni, mert legutóbb amikor alkusszal vettem újra, a legolcsóbb casco amit talált 550e körül volt)
- évi olajcsere 50e
- kb. kétévente váltóolajcsere 120e (évente 60e)
- 3 évente diffiolajcsere 30e (évente 10e)
- kb. ~4 évente féktárcsa, 4 kerékre 400e (évente 100e)
- kb. ~3 évente fékbetét, 4 kerékre 120e (évente 30e)
Csak a felsoroltakkal 650e évente, most ebből persze kb. a fele a casco, de drága autót is érdemes jól biztosítani, kijön még kb. szerintem 50e amit nem számoltam, és akkor még persze tankolni is kell és nem számoltunk az értékvesztéssel.
Szóval bőven félmillió felett.
féktárcsa 4 kerékre 400 ezer. Igen. Márkaszervízben esetleg :D. Amúgy maszeknál kijön 150-re munkadíjjal együtt.
Ezért nem szeretem az ilyen fenntartós, meg szervizelős kérdéseket. Attól függ hol nézed. Olajat tudsz cserélni otthon ingyen, anyagáron. Tud cserélni neked a maszek anyagár + 10 ezer forint. Tudsz cserélni márkaszervizben, ahol a maszek dupláját felszámolják. És Ugyan ez németben még kétszer annyi.
Tehát végérvényesen is kijön az, hogy tudsz olajat cserélni otthon 15 ezerért, maszeknál 40-ért, márkaszervizben 80-ért, németországban meg 4-500 euróért. (Nyilván ezek hasraütés számok, az arányok a fontosak)
Úgyhogy nem lehet egzaktul megmondani ezeket. Tök felesleges kérdések...
#9
Igen, féktárcsa márkaszervizben, gyári alkatrésszel. Persze, lehet, hogy egy egészen jó minőségű utángyártott kijön fele ennyiből, amit betesz 5 mátyásért valami hentes a sarkon túl, de én nem tudok olyan maszek szerelőt, akire egy ilyen kocsit nyugodt lélekkel rá lehetne bízni általános karbantartásra (és akkor egy alap mk3 TT még sehol nincs egy brutál felszereltségű elektromos rásegítéssel működő V8-as A8-hoz képest).
Olajcsere tételesen ami nálam 50e, abból majdnem 40 az olaj (nyilván abból is lehetne "szinte majdnem ugyanolyan jót" fele annyiból, de ha emberünk évi 20 ezer forintot akar spórolni specifikusan ezen, akkor megkockáztatom hogy valszleg nem egy 10 milliós autó az, ami neki kell).
Szóval persze, le lehet faragni belőle, meg ugye a casco sem muszáj, azzal meg már egyből le lehet tudni majdnem a felét a fenntartásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!