Komoly 10+ milliós autó fenntartási költsége?
Mondjuk egy Audi A8, Mercedes S, BMW 7 etc.
Tehát aki ilyen kaliberű kocsival akar járni annak nagyságrendileg milyen havi összeggel kell számolni?
Természetesen rendesen karbantartva, folyamatosan szervízelve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Féktárcsa csere gyári alkatrésszel? Tudod hogy működik az autóipar és a beszállítói lánc? :D
Féktárcsában mi az, hogy utángyártott meg gyári? Maximum másik márkáról beszélhetünk.
Gyári alkatrész... Mi neked a gyári? Attól gyári, hogy eredetileg azzal szerelték az adott autót. Ha a te TT-det gyárilag mondjuk TRW-vel (hasra ütöttem) szerelték, akkor neked az a gyári. Szerinted ha felteszel egy Brembo-t, egy Textart, egy Bosch-t, egy Zimmermann-t (gyári méretben), az szar? Mert végülis az nem gyári a TT-nél...? De az TTRS-ben meg mondjuk Brembo a gyári...
Példa szerint neked TRW a gyári, másnak a Brembo, ahol a TRW a nem gyári... Nem jelenti, hogy ne lehetne ezeket felcserélni...
Kérdezz meg 100 autótulajt, tudja-e ki volt az eredeti féktárcsa beszállítója az autójának. Kíváncsi vagyok mennyi fogja tudni.
Úgyhogy nemigen beszélhetünk utángyártott féktárcsáról. Max ami ilyen 5 dolláros Wish-es dolog, de az más téma.
Vannak beszállítók, akik beszállítanak az autógyártóknak. Minden modellhez ki van választva a beszállító. De nem "gyáribb" egyik a másiknál. Szállít mindenki mindenhova.
Egy egy autógyárnak több féktárcsa beszállítója is van. Legalább kettő, de inkább több. Onnantól kezdve mitől gyáribb a te a féktárcsád, mint egy másik gyártóé, aki épp a TT-hez lehet nem szállít, de másik 15 Audi modellbe igen? Annyiban, hogy pont az a beszállító lett kiválasztva a TT-dhez. Ennyi.
Valóban vannak autók, amit nem mernék akárkire bízni. A féktárcsa pont egy elég szar példa erre. Abban nincsenek ordító különbségek. Nyilván egy Bugatti Chiron, meg egy Fiat Punto között van. De semmivel nem bonyolultabb szerintem féktárcsát cserélni egy A8-on, mint egy Skoda Octavia-n.
És megnéztem a féktárcsa árakat a 2016-os TT-hez. 35 ezerért a prémium márkából válogatsz... És biztos vagyok benne, hogy a """"gyári"""" is közte van. Gondolom te sem tudod, ki a gyári féktárcsabeszállítója a kocsidnak. Ne gondold, hogy az Audi magának önti meg esztergálgatja a féktárcsákat :D. Pont ugyan azok a beszállítók szállítják oda is, mint akiket látsz bármelyik másik autókon és a Bárdi oldalán.
Amit te gyári Audi féktárcsának hiszel, valszeg ugyan az van egy rahedli VW-n, Skodán, akár Seaton, stb... Más méretben. Ennyit a gyári-nem gyári kérdésről :D.
Én konkrét C osztályos Mercim gyári fékbetét beszállítója a Textar volt ha jól tudom.
De ha kétszer olyan drágán belerakatsz a szerelőddel egy Zimmermann-t (mert neked az kell), az nem lesz kevésbé gyári.
Remélem átment a lényeg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11
Nyilvánvalóan nálam sokkal jobban értesz a féktárcsákhoz (meg en bloc az alkatrész-beszerzéshez), úgyhogy vettem, átjött. Ezzel akkor le tudunk húzni évi durván 70e-et a fenntartást illetően (már amennyiben marad a csereintervallum ugyanannyi).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!