Első autónak BMW?
E36-ra, vagy E46-ra gondoltam. Milyen motorral érdemes választani? 318ti (Compact), 320i, vagy 320d, ezeken gondolkozom.
Dízeltől, vagy az automata váltósoktól kell tartani?
Ha engem kérdezel, ne legyen 20 éves okádék cigánydízel (mert nem fogod tudni fenntartani), de ha egy legfeljebb 6-7 éves szép állapotú darab belefér, akkor szerintem miért ne. Jól fog menni és jól fogod magad érezni benne.
Viszont ha csak számottevően öregebb/rosszabb állapotú darabra telik, akkor nem a te pénztárcádra lett kitalálva a BMW és szerintem felejtsd el -- kivéve ha egyébként beleférne a jobb állapotú, de szívesen foglalkoznál vele (pl. ha van egy műhelyed, akkor jó ötlet lehet).
Automata váltótól akkor nem kell félni, ha rendszeresen (60-80.000 kilométerenként) és szakszerűen volt karbantartva (váltóolajcsere, szűrőcsere). Ilyen állapotú darabokat 7-jegyű összegtől kezdve lehet kapni, de nem az aljáról. Jó karbantartással 300.000 előtt valószínűleg nem lesz vele probléma, onnantól érdemes számolni azzal, hogy egy váltófelújítás bármikor esedékes lehet, ez felső hangon félmillióra rúg. Ha ettől tartasz, akkor célszerű hanyagolni.
Ezekben ZF valtok vannak, nem kukonosebben problemasak de ahogy elottem irtak, attol fugg, hogy volt e olajcsere vagy sem, es ezt soha nem fogod megtudni. Huzol egy mereszet es lecsereled, a lefolyo olaj minosege elarulja mikor volt benne olajcsere, ha olyab mint a kula huggyal keverve, akkor csak rosszat tettel az olajcserevel.
A manualis se sokkal jobb, tipikusan ezek azok a bmw-k amiket a hulyegyerekek megvesznek es rugjak neki de termeszetesen a hajtaslanc nem erre volt felkeszitve gyarilag, tehat siman lehet, h elkopott a valto, feltengely ropog, difi bug.
20D-bol is ketto volt. A 136 lovas adagolos amibe a vilag osszes kilometere benne van, vagy mokolt adagoloval vagy cserelt adagoloval de mivel az uj 400penz, igy nyilvan mokolt van benne, ami torvenyszeruen nem birja sokaig. Turbo megint, semmi baja a turbonak alapvetoen, dehat aki a hulyegyerek nyilvan nem cserelt olajat, nyilvam nyomta hidegen. Draga dolog.
A 150 lovas CR dizel egy fokkal jobb, de az nen azt jelenti, hogy arra vigyaztak.
318ti. Egyebkent az egy jo motor, tenyleg! A hatalmas baj vele, hogy az ami. Nezd meg magad kivulrol, elso autodat veszed, gyanitom fiatal vagy, bmw-t keresel, a motorvalasztek aljat nezegeted. Mivel e36 is szoba jon, igy azt feltetelezem nem tul nagy a kereted. Ezen tul mar nem akarok spekulalni, de rajtad kivul vannak azok akiknek ezek ugyan ugy adottak, de meg jampizni is akarnak, a csajoknak ez jon be, bejemve a lenyeg... Ez a SZINT! Tehat pont ezek a legproblemasabb bmw-k, mert ezek az emberek nem vigyaztak az autora, aki mar azert veszi a bmw-t mert nagyon meno, az mar tutti, hogy gyilkolni fogja. Higgyj nekem, ez nem sztereotipia, sokat foglalkoztam bmw-kkel, nekem is van.
Ha megse rettentettunk el, akkor e46 325, 328, 330 es kizarolag benzin. Igy is draga egy szep darab, amit mar ki is lakatoltak, de jobb eselyekkel indulsz, ha azt akarod amit minden kreten akkor ohatatlan, hogy egy olyanhoz juss amit egy kreten mar leharcolt.
“gyanitom fiatal vagy” 28 “feltetelezem nem tul nagy a kereted“ nagyjából 1 milliót szántam a vételárra..
Egyébként mindkettőtöknek köszönöm a választ!
1 misiből én SZVSZ nem vennék BMW-t, mert elég gány darabokat találni ennyiért, sajna jó állapotú BMW-hez ez a keret kevés.
De mint ahogy az előttem lévő is leírta, ha van rá utána keret és idő/akarat megcsinálni, akkor miért ne, valszleg frankón fog menni, de várhatóan kb. fél-egy éven belül be fogja nyújtani a félmilliós számlát.
Aztán ha az le van tudva, onnantól már persze jobb lesz, de valamennyire mindig nyelni fogja a pénzt, ami azért probléma, mert a fenntartási költségek nem azokra lettek kitalálva, akik 1 misit tudnak fizetni BMW-ért (hanem kb. legalább a tripláját).
Ismétlem, ez lehet, hogy nem lesz probléma, de érdemes ennek tudatában lenni vásárlásnál és előre félretenni 50%-ot szervizelésre. Ha kifogsz egy jó darabot, mehet bele a LEDes angel eyes aztán lehet zúzni az aszfaltot. Kissé orosz rulett, csak nagy értékben.
E46-om volt sok évig, 2 baja van ezeknek:
1, rohadnak mint a veszedelem. Ívek, ajtók alja, mindenhol. 10ből 9 rohad, náha alig látni kívülről de aljasul csinálja.
2, a motortérben MINDEN műanyag és gumicső rendszeresen eldurrant a kortól és hőtől. Nemigen van hőszigetelés, és 100 fok fölött van a víz hőmérséklete üzemin. A kiegyenlítő tartály MINDEN ÉVBEN elhasadt.
+1 kényes a futómű, könnyen elfárad a jó magyar utakon minden gömbfej, szilent, és hamar lehet érezni, ezek egyszerűbb futóművűek, zavaróbb.
Hajjaj... nehéz ilyen kérdést úgy feltenni, hogy ne kommenteljen rá egyből sok hozzá nem értő, aki a BMW márka hallatára egyből köpköd ok nélkül.
Emberek, ha neki BMW kell, és nem valami unalmas, élvezhetetlen, de persze fillérekből fenntartható szükségautó, akkor vegyen azt.
Kedves kérdező!
Nekem 2,5 éve van egy E36 320i kabrióm (most tervezem eladni), előtte E46 sedannal is volt dolgom, az egy 20i volt szintén, még a fl előtti 2 literes M52TU változat.
Sokan mondják, hogy "BMW csak sorhattal" - és abból a szempontból igazuk is van, hogy egy sorhatos benzinmotorral nyújtják ezek az autók a legjobb élményt, ráadásul kifejezetten megbízható blokkok ezek. Legyen olaj cserélve jó minőségűre max 10 ezer km elteltével, figyelj a hűtésre (főleg az E36-nál gyenge pont), és menni fog. Olajat szeretik enni, ennek leggyakrabban szelepszár szimering hiba az oka, amit nem annyira olcsó megcsinálni, de nem is hal meg tőle a szerkezet (csak a katalizátor). Egyébként mondom, golyóálló motorok ezek a sorhatok, hidegen ne nyomd neki (amíg az OLAJ hideg, NEM a víz! AZ olajnak több idő kell, hogy felmelegedjen, kb 15km), utána mehetsz vele parkettán akármeddig, nem fáj neki a menés.
A futóműre érzékeny az autó, pontosabban a futóműve érzékeny a magyar utak minőségére. Számíts rá, hogy az átlagnál gyakrabban kell majd cserélgetned az elemeit.
Rohadni az E36 és az E46 is hajlamos. Az E36 alattomosan rohad, mert nem látni kívülről, ameddig nem nagy a baj. A küszöböket kell alulról jól szemügyre venni, küszöbtakarókat levenni. Az E46-nál a sárvédőívek is ugyanilyen veszélyesek, de az igazi probléma a facelift előtti nagymotoros változatoknál a hátsó híd repedése - erre is vetni kell egy pillantást vétel előtt, és/vagy későbbi modellt venni.
Fogyasztani már egy 20i is városban 11+, autópályán 140 körüli tempónál 9-10, vidéken 8 körül tud, a nagyobb motorokkal még rámegy erre 1-2 liter.
Nagyjából ezek a fájó pontok.
1 millióból E36-ból esetleg 20i szedánt már ki tudsz fogni szép állapotban, E46-ból szintén a szedán kifogható. Nem fogsz ennyiért patika autót kapni, de szépet van esélyed. Nagyon jó élmény, és akármit is mond a sok olcsójános, aki a régi német prémiumokat fujjogja, HA szép állapotban van (és csak akkor), még mindig klasszisokkal minőségibb érzés egy ilyen autóban ülni, mint egy újabb, de kevésbé minőségi termékben. Csak hogy egy dolgot említsek: az én 24 éves E36 kabriómban, amiben kabrió mivoltából adódóan a nap is jobban süti a belteret, nem kopottak a műanyagok. Sehol. Mint az új. Ellenben a 2015-ös VW Golf céges autómban már kopás van ott, ahol könyökölni szoktam az ajtón. :)
Egy dolog fontos: legyen mindig pár százezer félretéve, ha befigyelne valamilyen nagyobb gond. Mert sajnos be tud, és be is fog figyelni előbb, vagy utóbb - nem mai gépek ezek már, és mivel jó velük menni, legtöbb esetben azért jobban is voltak hajtva az átlagnál.
#9
"Emberek, ha neki BMW kell, és nem valami unalmas, élvezhetetlen, de persze fillérekből fenntartható szükségautó, akkor vegyen azt."
Én az egyik korábbi válaszoló voltam, jogos a kritika, de én specifikusan nem vagyok "német-fújjolós", SŐT!
Jelenleg is egy karikás gépem van (sportautó, mind1 hogy milyen, úgysem hiszi el soha senki). De nem aprópénzért vettem, hanem proper ráfordítással, 8-jegyű összegért (használtan, igen, de újszerű állapotban, lényegében újonnan, első tulajtól, kb. párszor autópályáztak vele).
Nem a német márkával van a baj, nem is a prémiumautóval, nem is azzal, hogy valaki erős/mutatós/sportos autót szeretne, azzal meg pláne nem, hogy specifikusan valaki BMW-re vágyik. Lelke rajta, gyönyörű gépek vannak, megy mint "állat", ha autót kéne vennem én is ilyesmit vennék. De nem 1 millióért. Ha 1 milliód van autóra, akkor szerintem neked nem való prémium márka. Ismétlem: szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!