A benzinbe kevernek még olajat? Mert régen raktak bele 100 literhez 1 -lt a kutakon.
Szerintem úgy érti és így nem is drága. De sok értelme akkor sincs. A négyütemű motoroknak nincs szükségük a benzinbe kevert olaj kenőhatására, a motorolaj égési jellemzői pedig elég rosszak, nem lehet vele javítani az üzemanyag tulajdonságait.
Dízelautóknál szokás volt kétütemű motorolajat keverni a gázolajhoz abból az elképzelésből kiindulva, hogy a magyar gázolaj sz*r, mert nincs neki kenőképessége és tönkremegy tőle az adagoló. De azt sem a kúton, a föld alatti tartályokban keverték, hanem utólag, az autó tartályában.
Értelmezni kell a szöveget:
"Az új STIHL 4-MIX motor az első négyütemű motor a világon, amelybe benzin-olaj keveréket kell tankolni."
Ez az első mondat.
Utána több rajz, ami szemlélteti a motor működését. Azt, hogy miért nem kell neki külön olajozás, hogy tudja a keverékkel kenni az összes kenésigényes helyet.
De ettől még ezen a motoron kívül az összes többi valaha eddig többmilliárd darab négyütemű motornak nem kell olaj az üzemanyagába.
én nem látom sok értelmét ennek az új motornak
"- Mivel a motor kenéséhez szükséges olajat az üzemanyag tartalmazza, a motor karbantartás-igénye számottevően lecsökkent. Nem kell az olajcsere-ciklust figyelnie, hisz nem kell olajat cserélni!"
azt viszont nem említik hogy a keverék olajzás közel sem olyan hatékony, ezzel a megoldással rövidebb az élettartalma
egyedüli haszna talán hogy fejrefordítva is használható
azt is istenítik hogy környezetbarát, a sima 4 ütemű környezetbarátabb mivel az nem éget el olajat (persze ha jó allapotú)
illetve az nem tiszta hogy amikor a robbanik a keverék akkor mégis hova megy az a keverék a forgattyúshából? mert az égéstérbe nem tud bemenni még így csak feleslegesen sűrítí össze ami erővesztést jelent
persze ez az én véleményem csak, de én biztos nem venném meg
Szárazkarteres repülőgépmotorok is tudnak működni bármilyen helyzetben, pedig azok szivattyús olajozásúak, mint minden rendes 4T motor, csak egy "kicsit" bonyolultabb szerkezetek, mint ez a motor.
A fentebb írt 1:50 keverék olyan, mintha egy átlagos fogyasztású alsókategóriás benzinmotoros személyautót néznénk, 7 literes átlagfogyasztással, ami ugye 100 kilométeren megeszik 70 liter benzint, és közben megenne 1,4 liter olajat. Ez már az "olajzabáló füstokádó roncs" kategória, ugyanezt az olajmennyiséget a benzinbe keverve környezetbarátként emlegetni több mint vicces.
Ja, egyébként már 30 évvel ezelőtt is léteztek olyan kétütemű motorok, amik 1:100 keverékkel mentek, gyerekkoromból rémlenek a Yamaha csónakmotorok. Azok után nem terjengett kék füstcsík a víz felett, mint a 33-as keverékkel működő orosz csoda "Vihr" motorok után.
17es
Az a Stihltő egy kisérlet, tudok olyat, aki évek óta használ ilyen 4 ütemű fűkaszát, és baromi strapabíró. Persze, olajat is éget, de mégiscsak 4 ütemű, nem minden masodik, hanem csak minden negyedik ütem munkaütem. Ezáltal nagyon takarékos, és kevesebbet pöfékel. Persze én elvagyok a 2 üteműekkel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!