Mikor kapja a nagyobb terhelést a motor?
Figyelt kérdés
Mármint fizikailag. Nem nagyon tudtunk dűlőre jutni a dologgal. Ismerős szerint egy teljes gázon már maximális fordulatszámon forgó motor kapja a legnagyobb fizikai terhelést. Szerintem viszont mikor hirtelen fel van pörgetve, főleg ha még terhelés alatt van, hisz jóformán annyi üzemanyagot megkap mint ami a max teljesítményéhez kell akár, de idő kell neki míg maga a motor felpörög, addig meg nagy terhelésnek van kitéve.2020. jún. 6. 23:31
21/22 crudy válasza:
Egy vita lehet jo hangvetelu is, sok ilyen van itt es azokat nagyon elvezem, de ervek kellenek hozza. En szerintem irtam, ellenervet nem lattam.
22/22 anonim válasza:
Leírtam többször is, hogy ha az adott motor maximálisan elérhető fordulatszámának a közelében tartod a fordulatot, akkor az nagyon megterhelő a csapágyak és a hengerfejnek, régebbi, de még újabb dízeleket is ez hamar kicsinál. A benzinesek valamivel jobban bírják, de azoknak sem tesz feltétlenül jót. És akkor a motorkopás is, oké, hogy van kenés meg hűtés, de ettől még 6000-res fordulaton hatványozottan jobban fog kopni a motor, mint 2500-on. Ha a kenés mindent megoldana, akkor a kis fordulatnál való padlógáz sem jelentene ekkora problémát.
És az eredeti kérdésre visszakanyarodva: igen, az ezres fordulaton való padlózás a lehető legrosszabb minden motornak, de a tartós, gyakori 6000 feletti fordulat is majdnem ilyen rossz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!