Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor kapja a nagyobb terhelés...

Mikor kapja a nagyobb terhelést a motor?

Figyelt kérdés
Mármint fizikailag. Nem nagyon tudtunk dűlőre jutni a dologgal. Ismerős szerint egy teljes gázon már maximális fordulatszámon forgó motor kapja a legnagyobb fizikai terhelést. Szerintem viszont mikor hirtelen fel van pörgetve, főleg ha még terhelés alatt van, hisz jóformán annyi üzemanyagot megkap mint ami a max teljesítményéhez kell akár, de idő kell neki míg maga a motor felpörög, addig meg nagy terhelésnek van kitéve.

#motor #terhelés #üzemállapot
2020. jún. 6. 23:31
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
91%

Egy dombon fölfelé kb 30 km/h nál tedd 5-be és padlózd le na az már jó kis terhelés

(Egyébként ne próbáld ki csak szemléltetem a dolgot)

2020. jún. 7. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:
Mármint ahogy írtam, mechanikai terhelésre gondolok, tehát maga a motor, pl hajtókarok, dugattyúk stb. Az igazából mindegy, hogy most autóban vagy bármiben van. :)
2020. jún. 7. 00:16
 3/22 A kérdező kommentje:
Egyszerűen szólva melyik a rosszabb a motornak. Ha folyamatosan pörög teljes terhelésen, vagy az alapjáratról hirtelen felpörgetés.
2020. jún. 7. 00:17
 4/22 anonim ***** válasza:
100%
Ha teljes terhelés alatt, a piros részben érted(fordulatszám mérőn piros), akkor az rosszabb, mintha alacsony fordulatszámon adsz neki gázt.
2020. jún. 7. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
100%

Mechanikailag a csúcson járatva kapja a legnagyobb terhelést. Ennek egy speciális esete az, amikor hideg a motor és nem várják meg, hogy az üzemi hőmérsékletet elérje.


Egyébként a leírás zavaros: A barátod szerint teljes gázon kapja a legnagyobb terhelést, szerinted meg akkor, amikor hirtelen van felpörgetve. Mégis mi a különbség, mert szerintem ugyanazt mondjátok, csak a haverod nem mondta hozzá az elejét...?

2020. jún. 7. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 A kérdező kommentje:

A teljes fordulat alatt a még üzemi, nem azon túli tartományt értve.


Haver szerint önmagában az a nagyobb terhelés mikor teljes gázon, már a maximális fordulatszámán stabilan forog. Én pedig arra a köztes állapotra gondolok mikor a motor még alacsony fordulatszámon üzemel, de megkapja a " padlógázt ", tehát azt az üzemanyag mennyiséget ami a teljes terheléséhez kell, de ugye a motor még a saját tehetetlenségétől és esetleg a terheléstől kell egy kis idő míg eléri az adott fordulatot.


Egyszerűen egy példával: Motor pörög 2000-ren, teljes gáz, és pl pár másodperc alatt felpörög 7000-re.

Na én erre a pár másodpercre gondolok, hogy iylenkor kap hatalmas mechanikus terhelést, mert lényegében akkora robbanások vannak a hengerekben mint teljes gázon, de ugye a motor még lassabban forog, ellen kel állnia a hirtelen fellépő erőknek.

2020. jún. 7. 00:39
 7/22 anonim ***** válasza:
100%
Ja, így értem. A két állapot közül a te verziódnál nagyobb a terhelés, hiszen annál alapfordulatról még fel is kell gyorsítani a motort. Amikor a motor eléri a maximális fordulatszámot, akkor a terhelés kicsit visszaesik és egy stabil ponton forog tovább. Itt lehet analóg példa az űrhajó kilövése: Iszonyatos energiát kell megmozgatni ahhoz, hogy az űrhajó felgyorsuljon a szökési sebességre, viszont utána tartani ezt a sebességet már szinte "semmibe" nem telik.
2020. jún. 7. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:
Igen, erre gondoltam, köszi. :)
2020. jún. 7. 00:49
 9/22 anonim ***** válasza:
100%

Tehát a kérdés az, hogy folyamatos 7000rpmen vagy 2000ről 7000-re gyorsításkor van kitéve nagyobb terhelésnek a motor, ha jól értem.


Mivel nem a túl magas fordulatra érted, így a te verziódnál nagyobb a terhelés, viszont ha a túl nagy terhelésre(piros) érted, akkor haverodnak lenne igaza, hisz minél több ideig van abban a tartományban, annál jobban használódik.

2020. jún. 7. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 A kérdező kommentje:
Igen pontosan. A max fordulat alatt meg azt értve ami még nem piros, hanem ami még gyárilag engedélyezett fordulat.
2020. jún. 7. 01:12
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!