Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor kapja a nagyobb terhelés...

Mikor kapja a nagyobb terhelést a motor?

Figyelt kérdés
Mármint fizikailag. Nem nagyon tudtunk dűlőre jutni a dologgal. Ismerős szerint egy teljes gázon már maximális fordulatszámon forgó motor kapja a legnagyobb fizikai terhelést. Szerintem viszont mikor hirtelen fel van pörgetve, főleg ha még terhelés alatt van, hisz jóformán annyi üzemanyagot megkap mint ami a max teljesítményéhez kell akár, de idő kell neki míg maga a motor felpörög, addig meg nagy terhelésnek van kitéve.

#motor #terhelés #üzemállapot
2020. jún. 6. 23:31
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:
27%

A magas fordulat se jó, meg a hirtelen nagy terhelés.

Ezért kell visszaváltani.

De a mai turbós csodák ezt kiküszöbölik, visszaváltás nélkül leadnak jó nagy teljesítményt, amit a gyártók megfejelnek egy nagyon gagyi főtengely csapágyazással is.

Eredménye a rengeteg motorhibás autó már 100e km-nél is.

2020. jún. 7. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
19%
Nem lehet ezt kimutatni egyértelmüen, a nagyon nagy fordulatot sem bírja sokáig egy átlagmotor, de a nagy fokozatban való padlózás is gyilkos üzemmód. Az a baj, hogy utóbbit minden második sofőr csinálja, és még csak nem is tudják, mennyire rossz ez. Emiatt is sokkal jobbak az automata váltós autók, ott nincs ez a gond, mindig a megfelelő fokozatban van a váltó, ez pedig rengeteget jelent elettartamban.
2020. jún. 7. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 crudy ***** válasza:
100%

Hat van sok tevhit ezzel a fordulat dologgal, igy ertem mind kettotoket. Valojaban a maximalis fordulat nem art a motornak ha minden optimalis, azaz van kenes es van hutes. Feltetelezzuk, hogy ez a helyzet.


Egy motor tiltasa jocskan a maximalis fordulat alatt van biztonsagi okokbol. Viszont ha maximalis fordulaton forog a motor, tobbet forog az olajpumoa is es a vizpumpa is, tehat minden rendben.


Abban az esetben, amikor gyorsitunk tobb energia kell, az urhajos pelda nagyon jo. Amikor nagy gazt adunk eloszor jelentkezik a nagyobb nyomas a dugattyuteton mielott meg felporogne a motor tehat, mar tobb kenes es hutes kene mint ami eppen ott van, azaz gyorsitaskor jelentosen nagyobb a fizikai igemybevetel. Egyebkent a terheles alatt azt ertjuk, hogy mennyire fekezzuk a motort, es igenybevetel az ami eri a motort mukodes kozben.


Lenyegeben neked van igazad, tiltas kozeleben vigan elsikongat a motor, gyorsitastol pedig kopik.

2020. jún. 7. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
29%
Megint előjön ez a tévhit, hogy meleg motorral bármennyi nagyon magas fordulatot bír a motor. Hát nem, egy átlag hétköznapi autó csapágyas, és hengerfejes is lesz ettől, és maga a henger és dugattyú is nagyon kopik.
2020. jún. 7. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 crudy ***** válasza:
85%
Mitol kopna? Fordulat foggvenyeben novekszik a kenes es a hutes. Magas fordulaton is minden rendben van, a kritikus dolog csak a hutes, mivel a menetszel nagyban hozzatesz a huteshez de feltetelezzuk h nem allo helyzetben gyilkoljuk a motort.
2020. jún. 7. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
14%

15

Mondom, az extrém nagy fordulattól. Szétfosná magát akármelyik hétköznapi motor tartós 5000 feletti fordulattól. Ha nem a dugattyúk, akkor csapágy vagy a hengerfej.

2020. jún. 7. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 crudy ***** válasza:
80%
Azt ertem, de a kerdes, hogy miert? Ha van kenes es van hutes akkor semmi nem fossa szet magat.
2020. jún. 7. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
69%

Nem a fordulat öl, hanem a nyomaték. Kis fordulaton, amikor még nincs meg a maximális olajnyomás, eröltetni nagy gázzal, és amikor már elkezdene élni, felkapcsolni, ez gyilkol. Lehetőleg hidegen, mert akkor még dúsabb keveréket kap, jobban lemossa a hengerfalat az üzemanyag.


A maximális teljesítmény nem káros. Azt hittem már többször nem kell leírnom, de meg kell tennem: Magyarországon a Toyoták jó hírnevéhez annak idején hozzájárult az is, hogy két Carina E-t a Rábaringen váltott sofőrökkel megzavartak rendesen. Padlógázon mentek velük 100.000 kilométert, csak olajat cserélni álltak meg.

A motoroknak semmi baja. Egy sokszor beindított, de soha be nem melegedő pizzafutár autó motorja 10.000 km alatt sokkal többet kopik.

2020. jún. 7. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
80%

#14-#16 szer5zője, nagyon elhallgattál.

Mi a baj? Nem vág egybe a fotelfizikai elméleteddel, hogy 100.000 kilométeren át tiltáson járattak két Toyotát, és semmi bajuk nem lett? Hétköznapi motorok voltak, semmi tuning.


Közbern utánakerestem, tévedtem: egy Corolla, egy Carina vett részt a több hetes folyamatos gyilkolásban. Az egyik 138 km/h a másik 140 km/h átlagsebességgel ment a 100.000 km alatt. Az ugye tudod mi, folyamatos padlógáz.


[link]

2020. jún. 9. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:
19%
Nem, én elengedtem ezt a vitát veletek, nincs kivel beszélni. Meg akarjátok magyarázni mindenáron, hogy egy autónak nem árta folyamatos 5-6 ezres fordulat, és az az érv, hogy valamikor régen 2 Toyota kibírt 100 ezret így. Ok.
2020. jún. 9. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!