Mikor kapja a nagyobb terhelést a motor?
A magas fordulat se jó, meg a hirtelen nagy terhelés.
Ezért kell visszaváltani.
De a mai turbós csodák ezt kiküszöbölik, visszaváltás nélkül leadnak jó nagy teljesítményt, amit a gyártók megfejelnek egy nagyon gagyi főtengely csapágyazással is.
Eredménye a rengeteg motorhibás autó már 100e km-nél is.
Hat van sok tevhit ezzel a fordulat dologgal, igy ertem mind kettotoket. Valojaban a maximalis fordulat nem art a motornak ha minden optimalis, azaz van kenes es van hutes. Feltetelezzuk, hogy ez a helyzet.
Egy motor tiltasa jocskan a maximalis fordulat alatt van biztonsagi okokbol. Viszont ha maximalis fordulaton forog a motor, tobbet forog az olajpumoa is es a vizpumpa is, tehat minden rendben.
Abban az esetben, amikor gyorsitunk tobb energia kell, az urhajos pelda nagyon jo. Amikor nagy gazt adunk eloszor jelentkezik a nagyobb nyomas a dugattyuteton mielott meg felporogne a motor tehat, mar tobb kenes es hutes kene mint ami eppen ott van, azaz gyorsitaskor jelentosen nagyobb a fizikai igemybevetel. Egyebkent a terheles alatt azt ertjuk, hogy mennyire fekezzuk a motort, es igenybevetel az ami eri a motort mukodes kozben.
Lenyegeben neked van igazad, tiltas kozeleben vigan elsikongat a motor, gyorsitastol pedig kopik.
15
Mondom, az extrém nagy fordulattól. Szétfosná magát akármelyik hétköznapi motor tartós 5000 feletti fordulattól. Ha nem a dugattyúk, akkor csapágy vagy a hengerfej.
Nem a fordulat öl, hanem a nyomaték. Kis fordulaton, amikor még nincs meg a maximális olajnyomás, eröltetni nagy gázzal, és amikor már elkezdene élni, felkapcsolni, ez gyilkol. Lehetőleg hidegen, mert akkor még dúsabb keveréket kap, jobban lemossa a hengerfalat az üzemanyag.
A maximális teljesítmény nem káros. Azt hittem már többször nem kell leírnom, de meg kell tennem: Magyarországon a Toyoták jó hírnevéhez annak idején hozzájárult az is, hogy két Carina E-t a Rábaringen váltott sofőrökkel megzavartak rendesen. Padlógázon mentek velük 100.000 kilométert, csak olajat cserélni álltak meg.
A motoroknak semmi baja. Egy sokszor beindított, de soha be nem melegedő pizzafutár autó motorja 10.000 km alatt sokkal többet kopik.
#14-#16 szer5zője, nagyon elhallgattál.
Mi a baj? Nem vág egybe a fotelfizikai elméleteddel, hogy 100.000 kilométeren át tiltáson járattak két Toyotát, és semmi bajuk nem lett? Hétköznapi motorok voltak, semmi tuning.
Közbern utánakerestem, tévedtem: egy Corolla, egy Carina vett részt a több hetes folyamatos gyilkolásban. Az egyik 138 km/h a másik 140 km/h átlagsebességgel ment a 100.000 km alatt. Az ugye tudod mi, folyamatos padlógáz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!