Szívó benzines autót szükséges nagyobb terhelést követő megállás után járatni még valamennyit leállítás előtt?
Figyelt kérdés
2019. jan. 18. 12:52
1/3 anonim válasza:
Turbó nincs ugyan, de nagy igénybevétel során azért nagy hőterhelés éri a motor alkatrészeit. Ezt érdemes enyhíteni azzal hogy terhelés nélkül járatjuk egy kis ideig. Ilyenkor van idő arra hogy a hő távozzon a belső alkatrészekből is. Ha ez nem történik meg, akkor a motorolaj rá fog kokszolódni a túl meleg alkatrészekre, rontva a motor belső hűtését. És most itt nem arról van szó hogy felmegy a vízhőfok, nem, az marad ugyanúgy 80-90 fok mint normál esetben. Ez okozhat olyan, hogy a hűtőventilátor a motor leállítása után indul el, már ha olyan a rendszer, hogy álló motornál is kaphat feszültséget a ventilátor motorja.
2/3 anonim válasza:
Nem igazán ettől függetlenül pl autópályán ha kiállok tankolni akkor motorfekkel lassitok
3/3 anonim válasza:
Igen, érdemes. Ha leállítod, nem megy már az olaj és vízpumpa, nem lesz ami elszállítsa az extrém hőfelesleget.
Ha megfigyeled pl a Totalcar erőmérőben is a telesítménymérés utám ég kicsit pumpálja is a gázt a csóka üresben. Ilyenkor a nagyobb fordulat miatt többet fordul avíz és az olaj, jobban tud hűlni a motor.
Autópályáról lehajtáskor lassíts motorfékkel, az elég is.
Ha valami nagy emelkedőre kellett felküzdeni magad, ott is érdemes kicsit még járatni a motort. Max fél-1 perc, nem kell több.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!