Azt a MEGÉRI nem lehet értelmezni.
Ha akarsz jogosítványt akkor csináld meg és kész.
"Megéri"??? Ezt a kifejezést ár-érték arány szövegkörnyezetben használják.
Ha van rá pénzed (apucinak/anyucinak) akkor csináld meg.
Ennyi.
Persze hogy megéri! Minél korábban szerzel jogosítványt, annál hamarabb leszel gyakorlott, rutinos autóvezető. Ha jól tudom, 18 év alatt PÁV vizsgálat is van. De ez nem fog semmi gondot okozni, nem kell aggódnod.
Én is 17 évesen szereztem meg a jogosítványt, méghozzá akkor volt egy olyan lehetőség, hogy csak 20 órát kellett vezetni hozzá. Tehát saját tapasztalatomból beszélek. Viszont ami fontos, gondosan válassz autós iskolát, és főleg oktatót. Ezen nagyon sok múlik, hogy becsületesen megtanítson a vezetés alapjaira. (Arra meg számíts, hogy komoly borravalót kell adni az oktatónak, de ne sajnáld ezt a pénzt, búsásan megtérül, ha megfelelően végzi a tanításodat.)
Hármas sok sületlenséget hordott össze.
Nem kell PÁV, hacsak nem öt elbukott forgalmi vizsga miatt küldenek oda...
Attól, hogy jogosítványod lesz, nem feltétlenül lesz rutinod is - rengeteg olyan történet van, hogy a jogosítvány megszerzése után, 5-10 évig nem vezetett az illető, van jogosítványa, de vezetni nem tud (neki megérte?)
A körültekintő oktató kiválasztása lehetne jó tanács, de ellentmond annak, hogy arra kell számolni, hogy jó sok borravaló kell az oktatónak (akkor rosszul választottál)
Ahogy azt már írták, a jogosítvány megszerzése nem "megéri" tipusú kérdés, azt kell mérlegelni, hogy szükség van-e rá most (ha levizsgázol, vezetni is fogsz), vagy sem.
Életkortól független, de meglepően sok embernek van jogosítványa, akik évek óta nem vezettek, és közülük sokan már nem is mernek vezetni - nekik megérte anno levizsgázni?
Megéri-e?
Én 17 évesen csináltam, de volt értelme, mert autóval jártam iskolába (70 km oda-vissza), edzésre, nem függtem többé szülőtől vagy busztól, a legelejétől évi 20 000 km felett vezettem. Megérte.
A legtöbb kortársam 1-2 évre rám csinálta meg, sokan közülük elvétve vezetnek, tömegközlekednek.
Nekik nem sok értelme volt letenni, ráért volna egyetem alatt is, de igazából miért ne?
Ártani nem árt.
Ha van rá zseton, akkor megéri.
Én egyetem alatt csináltam és rohadt nehéz volt összeegyeztetni. És plusz stresszt jelentett a zh-k, vizsgák mellett. Abba bele sem mernék gondolni, hogy munka mellett milyen lehet megcsinálni.
Középiskola mellett tengernyi szabadideje van az embernek, így érdemes akkor letudni.
"Középiskola mellett tengernyi szabadideje van az embernek..."
Ez azért túlzás! Én tagozatos gimnáziumba jártam. 11. osztályban, pénteket leszámítva nem volt olyan nap, amikor ne 10 óránk lett volna. Pénteken "csak" 7. Reggel 7-kor elindultam otthonról, a tanításnak fél 5-kor volt vége. 5-re értem haza, akkor ebédeltem és jött a "második műszak": lehetett másnapra házi feladatokat írni és készülni a másnapi dolgozatokra, felelésekre. Tehát mondjuk kb este 8-9 után tényleg volt napi egy-két óra szabadidő. Aztán másnap 6-kor kelés. Ezért az túlzás, hogy csak a lábamat lógattam.
Ennek ellenére örülök, hogy én is ekkor csináltam meg. Így reggel 7-kor elindultam, este 7-re értem haza az elméleti órák alatt. A gyakorlati vezetést mindig péntek délután csináltam tömbösítve.
Viszont egyetem mellett se lett volna több időm. Olyan szakra jártam, ahol rengeteg volt a gyakorlat. A vizsgaidőszak meg halál! Kis túlzással, még wc-re se volt időm mindig elmenni.
Munka mellett, esténként fáradtan, amikor még vásárolni, főzni, egyéb ügyeket intézni kell az embernek, tényleg nem sokkal jobb.
Szóval szerintem is jobb rajta minél előbb, még érettségi előtt túl esni és valahogy bezsúfolni akkor az ember napirendjébe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!