Megéri megcsinálni a B-A1 kategóriás képzést vagy inkább vegyek egy segédmotort vagy elég az autó? 50ccm vagy 125ccm?
Jelenleg "B" jogsim van
A kérdés már csak az mi éri meg jobban: spóroljak a pénzen és elég egy segédmotor vagy tegyem le a "B-A1" képzést ami 37.600 ft + hozzá egy 125ccm motor
és ha már itt tartunk mind a két kategóriának vannak átírási költségei műszaki vagy egyéb nyűgjei?
-persze a legjobb az lenne hogy a legolcsóbban jöjjek ki, viszont azért fölöslegesen nem akarok pénzt kidobni
-mellesleg van egy f astra-m inkább járjak azzal vagy azért érdemes motorba gondolkodni, értem ez alatt hogy jó időben tudok vele járkálni és azért a motor kevesebbet fogyaszt
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Na akkor már is egy érv hogy a motor hasznos!
Bár én kicsibe gondolkozok: egy részt még nem igen motoroztam főleg mostanában más részt túl sok pénzt azért nem tudok rá szánni
munkahelyem olyan 30 km-re van ezt a távot segédmotorral nem gond megtenni ?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A segédmotor mellett szól viszont, hogy arra csak biztosítás kell, míg egy 125-öst át kell íratni, adózol utána, két évente műszakira hordod.
A nagyobb motoroknál pedig komoly költség a fenntartás is. Van olyan Kawasakis ismerősöm, aki egy szezonban annyit költ gumira, mint amennyiért én 3 éve a Pannóniámat vettem. :) (80e magyar forint vagy akár felette is) A Pancsi egyébként szó nélkül megeszik annyit benzinből mint a Focusom gázolajból (5-5,5 liter/100km ha tolom nekik).
A segédmotorok 60-70-et tudnak általában, azzal szépen nyugodtan el lehet gurulászni. Mondjuk egy 2 km-es egyenes végére én elunnám rajta az életemet, de ha főleg lakott területen belül közlekednél vele akkor jó. Ott nem tűnik fel hogy lassabb, ellentétben az országúttal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vannak érvek, ellenérvek mindkét kategóriára.
Ha sokat kell lakott területen kívül menni, esetleg nagyobb távolságokat kell megtenni, arra érdemesebb minimum 125-öst venni. Az ugyan valamivel többet fogyaszt, de nagyobb az élettartama, jobban fel lehet vele venni a tempót. Lehet, hogy egy 50-es is tud menni 70-et, de olyan tempóval 1-2 év alatt kileheli a lelkét.
A 125-ösnél viszont van egy rakat költség, ami egy 50-esnél nincs. Vizsgáztatni kell, több a biztosítás (nem tudom, hogy most súlyadót kell-e fizetni nagyobb motor után...).
Szóval helyi közlekedésre autó mellé simán megéri fenntartani egy 50-es motort. Én nyáron csak akkor használok autót, ha valami nagyobb dolgot hurcolni kell. Egyébként bicikli, vagy dongó motor...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!