Megéri megcsinálni a B-A1 kategóriás képzést vagy inkább vegyek egy segédmotort vagy elég az autó? 50ccm vagy 125ccm?
Jelenleg "B" jogsim van
A kérdés már csak az mi éri meg jobban: spóroljak a pénzen és elég egy segédmotor vagy tegyem le a "B-A1" képzést ami 37.600 ft + hozzá egy 125ccm motor
és ha már itt tartunk mind a két kategóriának vannak átírási költségei műszaki vagy egyéb nyűgjei?
-persze a legjobb az lenne hogy a legolcsóbban jöjjek ki, viszont azért fölöslegesen nem akarok pénzt kidobni
-mellesleg van egy f astra-m inkább járjak azzal vagy azért érdemes motorba gondolkodni, értem ez alatt hogy jó időben tudok vele járkálni és azért a motor kevesebbet fogyaszt
Na akkor már is egy érv hogy a motor hasznos!
Bár én kicsibe gondolkozok: egy részt még nem igen motoroztam főleg mostanában más részt túl sok pénzt azért nem tudok rá szánni
munkahelyem olyan 30 km-re van ezt a távot segédmotorral nem gond megtenni ?
A segédmotor mellett szól viszont, hogy arra csak biztosítás kell, míg egy 125-öst át kell íratni, adózol utána, két évente műszakira hordod.
A nagyobb motoroknál pedig komoly költség a fenntartás is. Van olyan Kawasakis ismerősöm, aki egy szezonban annyit költ gumira, mint amennyiért én 3 éve a Pannóniámat vettem. :) (80e magyar forint vagy akár felette is) A Pancsi egyébként szó nélkül megeszik annyit benzinből mint a Focusom gázolajból (5-5,5 liter/100km ha tolom nekik).
A segédmotorok 60-70-et tudnak általában, azzal szépen nyugodtan el lehet gurulászni. Mondjuk egy 2 km-es egyenes végére én elunnám rajta az életemet, de ha főleg lakott területen belül közlekednél vele akkor jó. Ott nem tűnik fel hogy lassabb, ellentétben az országúttal.
Vannak érvek, ellenérvek mindkét kategóriára.
Ha sokat kell lakott területen kívül menni, esetleg nagyobb távolságokat kell megtenni, arra érdemesebb minimum 125-öst venni. Az ugyan valamivel többet fogyaszt, de nagyobb az élettartama, jobban fel lehet vele venni a tempót. Lehet, hogy egy 50-es is tud menni 70-et, de olyan tempóval 1-2 év alatt kileheli a lelkét.
A 125-ösnél viszont van egy rakat költség, ami egy 50-esnél nincs. Vizsgáztatni kell, több a biztosítás (nem tudom, hogy most súlyadót kell-e fizetni nagyobb motor után...).
Szóval helyi közlekedésre autó mellé simán megéri fenntartani egy 50-es motort. Én nyáron csak akkor használok autót, ha valami nagyobb dolgot hurcolni kell. Egyébként bicikli, vagy dongó motor...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!