Ha egy "autószerelő" nem tud megjavítani valamit, akkor azért miért a gyártó a hibás?
Normális az, hogy komplett márkákat ócsárolnak a magyarok, mert a jóskapista a fészerben nem tud megjavítani egy komplexebb hibát?
Szerintem ilyenkor nem az autót és nem a gyártót kéne szidni, hanem a szakbarbárt elkerülni.
#10: Autóiparban dolgozom, pontosan tudom.
Az egy dolog, hogy megéri az autógyárnak nagyobb egységeket cseréltetni javításkor, de ennek nem pusztán az alkatrész árában mért értéke van (bár abban is valóban), hanem a gyári beszerzési, készletezési politikájában is nagy jelentősége van. Ráadásul a fizetőképes rétegnek még lehet előny is, hogy részegységet cserélgetnek 1-2 óra alatt, mint mondjuk részegységet bontanak ki, szednek szét, újítanak fel, szerelnek össze, építenek vissza 2-3 nap alatt. Nagyobb értéke van az időnek ma már. Az egyedi csatlakozókat és hasonló biszembaszomokat meg felejtsd el. Konszerneken belül rengeteg kisebb alkatrész carry over termék sok-sok típusban, pont azért mert olcsóbb az autógyárnak egyfajta dolgot beszerezni egy helyről, mint minden ilyen kis szir-szart minden típusnál újra sourcolni, validálni, készletezni, beszállítót kezelni stb stb. Az autógyárnak az az érdeke, hogy az első tulajdonos tudja viszonylag problémamentesen és könnyen, gyorsan javíthatóan használni az autót. Ha elégedett vele, akkor újra fog vásárolni nála. Az már nem szempont, hogy a kelet-európai második/harmadik/sokadik tulaj mennyire tudja a sufniban megtákolni a 200.000+ futott levetett kocsit, mert úgyis utángyártott alkatrészt tesz bele.
Igen, tehát végeredményben te is oda jutsz, hogy a gyártó érdeke, hogy külsős szaki számára ne legyen javítható az autó, csak drágán a márkaszervizben. A 2. tulaj már nem szempont, ez németprémium vonalon 2 év, max 3.
Amúgy a tervezett élettartam 7 év / 150e km.
Egyetértek a 11. hsz.-val. Én is úgy látom, hogy az olcsó használtautózás a végéhez közeledik. A leggazdaságosabban fenntartható modellek gyártása a 2000-es évek elején befejeződött. Onnantól túltechnikázott, költség-optimalizált rövid tartósságú megoldások jöttek. Sok-sok típus lesz tíz év múlva, amiért nem fognak pénzt adni az emberek, mert az egységenkénti alkatrészcserék, a kihegyezett teljesítményű kis motorok annyira költségessé teszik a fenntartást, hogy nem éri meg.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az elektromos meghajtás irányába terelik az embereket. Annak a költséghatékonysága nem a jómódú nyugati társadalmat ösztönzi a váltásra, hiszen az ottani buksza elbírja a8-10 évenkénti autócserét. A másodlagos felhasználók fogják igényelni az egyszerűbb, szerviz mentesebb megoldást, amit az elektromos hajtás ígér.
#14: User oldalról 2000 Ft helyett 6000 Ft, 1 óra beszerelési díj. Ne menjünk el a teljes blődség szintjéig...
De mint írtam, nem csak a pénz számít. 2000 Ft-ért nem tudod beszerelni, mert az egész rendszer túl finom hozzá és nem fog ugyanúgy működni, ha kézzel feszegeted be. Utána meg menne a hiszti, hogy egyik oldalon nem mozognak a lapátok.
Nyilván szélsőséges példát mondtam, de nem teljesen elképzelhetetlent. Lévén azért vannak ilyen alkatrészek amiknek eszméletlen ára tud lenni. És alapvetően manapság úgy vannak tervezve ezek a kocsik már hogy egyszer összerakják, de rengeteg részéhez hozzáférni csak teljes visszabontással lehet.
Kifejezett felüdülés ezekhez képest a mai korban a 20+éves technikákat csinálgatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!