Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy "autószerelő" nem tud...

Ha egy "autószerelő" nem tud megjavítani valamit, akkor azért miért a gyártó a hibás?

Figyelt kérdés

Normális az, hogy komplett márkákat ócsárolnak a magyarok, mert a jóskapista a fészerben nem tud megjavítani egy komplexebb hibát?

Szerintem ilyenkor nem az autót és nem a gyártót kéne szidni, hanem a szakbarbárt elkerülni.


2020. máj. 30. 20:54
1 2 3
 11/27 anonim ***** válasza:
100%

#10: Autóiparban dolgozom, pontosan tudom.

Az egy dolog, hogy megéri az autógyárnak nagyobb egységeket cseréltetni javításkor, de ennek nem pusztán az alkatrész árában mért értéke van (bár abban is valóban), hanem a gyári beszerzési, készletezési politikájában is nagy jelentősége van. Ráadásul a fizetőképes rétegnek még lehet előny is, hogy részegységet cserélgetnek 1-2 óra alatt, mint mondjuk részegységet bontanak ki, szednek szét, újítanak fel, szerelnek össze, építenek vissza 2-3 nap alatt. Nagyobb értéke van az időnek ma már. Az egyedi csatlakozókat és hasonló biszembaszomokat meg felejtsd el. Konszerneken belül rengeteg kisebb alkatrész carry over termék sok-sok típusban, pont azért mert olcsóbb az autógyárnak egyfajta dolgot beszerezni egy helyről, mint minden ilyen kis szir-szart minden típusnál újra sourcolni, validálni, készletezni, beszállítót kezelni stb stb. Az autógyárnak az az érdeke, hogy az első tulajdonos tudja viszonylag problémamentesen és könnyen, gyorsan javíthatóan használni az autót. Ha elégedett vele, akkor újra fog vásárolni nála. Az már nem szempont, hogy a kelet-európai második/harmadik/sokadik tulaj mennyire tudja a sufniban megtákolni a 200.000+ futott levetett kocsit, mert úgyis utángyártott alkatrészt tesz bele.

2020. máj. 31. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/27 anonim ***** válasza:
51%

Igen, tehát végeredményben te is oda jutsz, hogy a gyártó érdeke, hogy külsős szaki számára ne legyen javítható az autó, csak drágán a márkaszervizben. A 2. tulaj már nem szempont, ez németprémium vonalon 2 év, max 3.

Amúgy a tervezett élettartam 7 év / 150e km.

2020. máj. 31. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/27 anonim ***** válasza:
100%
Nem, nem a külső szaki a lényeg, hanem, hogy barkács megoldással ne legyen javítható, mert a sokkal finomabb rendszerekben sokkal biztosabb mód a javításra komplett egységek cseréje. Nem tudom milyen alkatrészekkel foglalkoztál autipari pályafutásod alatt, én többek között légbefúvókkal is. Tipikus példa, de teljesen logikus. Ha eltörik egy lapát benne, nem tudsz mást tenni, mint megvenni a komplett légbefúvót, azt az egy lapátot nem tudod külön megvenni. Számtalan oka van. Készletezési kérdéskört nem boncolgatnám 1 alkatrész helyett kellene készleten tartani legalább 20-at. Ezeket külön kellene kezelni az egész ellátási láncban, megsokszorozza a költségeket (igen, az autógyárét) mellesleg ezt a lapátot egy szaki egyszerűen nem tudja kicserélni. Robot szereli össze, hiába ránézésre egyszerű, bepattintom, aztán kész, ha kézzel pattintja be valamit eltör, elgörbül stb. Nem lesz olyan mint volt. Ez egy bonyolult kérdéskör. Könnyű azt mondani, hogy csak arról szól, hogy le kell húzni a pénzt a vevőről ahol csak lehet. Persze az is benne van, hogy magához kösse a vevőt az autógyár. De bármennyire hihetetlen, az elsődleges szempont jó autót gyártani minél olcsóbban, mert hosszú távon ez a versenyelőny. És a jónak az egyik feltétele, hogy ellenőrzött körülmények között ellenőrzött módszerekkel készülnek és használódnak fel a cserealkatrészek is.
2020. máj. 31. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/27 anonim ***** válasza:
100%
user oldalról nézve: megvehetnéd azt az egy lapátot hozzá 2 ezer forintért, így viszont az egész komplett egységet, 486 ezer forintért + 11 óra beszerelési norma márkaszervizes 16 ezres óradíjjal. :D
2020. máj. 31. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/27 anonim ***** válasza:
100%

Egyetértek a 11. hsz.-val. Én is úgy látom, hogy az olcsó használtautózás a végéhez közeledik. A leggazdaságosabban fenntartható modellek gyártása a 2000-es évek elején befejeződött. Onnantól túltechnikázott, költség-optimalizált rövid tartósságú megoldások jöttek. Sok-sok típus lesz tíz év múlva, amiért nem fognak pénzt adni az emberek, mert az egységenkénti alkatrészcserék, a kihegyezett teljesítményű kis motorok annyira költségessé teszik a fenntartást, hogy nem éri meg.

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy az elektromos meghajtás irányába terelik az embereket. Annak a költséghatékonysága nem a jómódú nyugati társadalmat ösztönzi a váltásra, hiszen az ottani buksza elbírja a8-10 évenkénti autócserét. A másodlagos felhasználók fogják igényelni az egyszerűbb, szerviz mentesebb megoldást, amit az elektromos hajtás ígér.

2020. jún. 1. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/27 anonim ***** válasza:
100%

#14: User oldalról 2000 Ft helyett 6000 Ft, 1 óra beszerelési díj. Ne menjünk el a teljes blődség szintjéig...

De mint írtam, nem csak a pénz számít. 2000 Ft-ért nem tudod beszerelni, mert az egész rendszer túl finom hozzá és nem fog ugyanúgy működni, ha kézzel feszegeted be. Utána meg menne a hiszti, hogy egyik oldalon nem mozognak a lapátok.

2020. jún. 1. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/27 anonim ***** válasza:

Nyilván szélsőséges példát mondtam, de nem teljesen elképzelhetetlent. Lévén azért vannak ilyen alkatrészek amiknek eszméletlen ára tud lenni. És alapvetően manapság úgy vannak tervezve ezek a kocsik már hogy egyszer összerakják, de rengeteg részéhez hozzáférni csak teljes visszabontással lehet.


Kifejezett felüdülés ezekhez képest a mai korban a 20+éves technikákat csinálgatni.

2020. jún. 1. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/27 anonim ***** válasza:
Persze, sőt sok minden egyszeri összeszerelést bír ki. De ezek kellenek ahhoz is, hogy beférjen minden technika az autóba és ilyen áron meg lehessen csinálni. Senki nem adna plusz pénzt azért, mert könnyebb javítani valamit. Mert nem akarja javítani.
2020. jún. 1. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/27 anonim ***** válasza:
De amikor muszáj javítani, akkor meg agyvérzés helyben.. négyszer. :D
2020. jún. 1. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/27 anonim ***** válasza:
Azért kapod a fizetésed :D
2020. jún. 1. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!