Mehetek 60 kilométert egy olyan autóval, ami évek óta nem volt beindítva és garázsban áll? (Barn find)
Örökségből származó autót szeretnék elvinni egyik helyről a másikra. Az autó 3 éve áll, egyedül 1-2 hete volt beindítva néhány percre, amikor kihozták a garázsból. Az, hogy mikor volt benne olaj és fékolaj cserélve, teljesen bizonytalan. Ugyanígy, minden más is... Lehet, hogy a fékek is berohadtak.
A kérdésem, hogy egy ilyen úttal nagy kockázatot vállalnék? Vontatni lehet esetleg? Ha igen, akkor igényel valamilyen felkészítést? (A kocsi 35 éves és összesen 25.000 km van benne, így semmiképp' sem szeretném tönkretenni...)
Ha hazaértem vele, természetesen azonnal vinném szerelőhöz. :)
Tréler. Vigyázz rá.
Ha 3 éve áll, gondolom műszaki sincs rajta.
Ha nem vagyok indiszkrét, megkérdezhetem milyen autó? :)
Ha kiálltatok vele akkor már a fék nem lehet beragadva.
Átkell nézni és még az is lehet hogy szépen el tud menni.
Fékolaj, motorolaj csere se lényeges, ha van benne akkor azzal működik.
Szóval inkább valakinek átkellene nézni.
De a motorolaj gáz, sőt egy ilyen autónál az is lehet kockázat, hogy belülről rozsdásodott a motor, de ha már beindították akkor ennek a részének mindegy. Viszont a rossz olaj ennyi idő alatt talán nem csinált visszafordíthatatlan károkat. A fékeket is írták előttem. Szerintem trailer, aztán rendberakni.
De őszintén szólva én meghirdetném így ahogy van, hátha sikerül bepalizni egy gyűjtőt.
Lehet, hogy ki lehetett állni vele a garázsból, de nálam volt, hogy egy régi autón szétugrott a hátsó dobfék menet közben 70km/h-ál.
Egyből beékelődött, és blokkolt az az oldal. Szét voltak rohadva belül a visszahúzó rugók.
Szerencsére nem történt semmi baj, csak a mellettem ülő ugrott a nyakamba.
Azóta ha veszek autót, ha állt, ha nem állt, első a fék, meg a futómű.
Az hogy a beállt fékek a mozgatással elengedték a tárcsát/dobot, az nem jelenti az, hogy a kell működni is fog.
Ha már annyira lábon akarjátok vinni, akkor az első nyergeket szét kell szedni, kitakarítani új karmantyúkkal összerakni, csúszkákat takarítani. Hátsó dobokat szintén szétszedni munkahengereket kicserélni, átmozgatni takarítani mindent. végül új fékolaj. Valószínűleg a gumi fékcsöveket is cserélni kell. Ha szerencsétek van akkor a fékmunkahenger nem ment tönkre az állásba. Beindítani ebben az állapotában kifejezetten nem szabad!!!
Általános karbantartást/ellenőrzést kell csinálni rajta. Ezenkívül az üzemanyag rendszert nagy takarítani. Tankot kimosni, karbi pucolás stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!