Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány kilométerenként cseréltes...

Hány kilométerenként cseréltessek olajat? 2012 1.2 TCE! Benzin renault scenic

Figyelt kérdés

5 hónap alatt 10 000 kilometert mentem vele. A kocsi 18 000 km javasol.



Sok helyen olvasom hogy manapság néhány kocsi 30 000 kilometert javasol a szerelők 15 000 ezret. Tehát a fele. Nekem is 9 000 nél kellet volna?



2020. máj. 16. 21:34
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Ez a "fele szabály" nincs kőbe vésve, csak javaslat. 15 éves autómnak is már 30.000 km a gyári ajánlása, én mindig 15.000-nél cseréltettem. 10-15e km-nél többet szerintem ne menj egy olajjal! Vagy cseréltesd le most 10e-nél, főleg ha sokat városozol. Vagy ha inkább hosszabb utakon jársz, akkor cseréltetheted 15e-nél is. De jelentősen tovább nem húznám.
2020. máj. 16. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
10 ezer realis .
2020. máj. 16. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Én 10-12 ezrenként lecserélem attól függ hogy jön ki mikor jövök haza németből
2020. máj. 16. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Én 15k-nál cserélném, annal előbbinek se látom már értelmet a mai olajakkal.
2020. máj. 16. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Ha sokat használod városban akkor érdemes felénél cserélni, főleg az öreg 15+ os autóknál javasolják, vagy évente ha nincs annyit használva. Én mindig 10-12 ezer km-nél cserélek, a dízelemet sűrűn használom vegyes utakon hol városba hol pályán nekem évi 23-25 ezer km összejön. Én mindig évente kétszer cserélek olajat. Egyszer tavasszal olyan március-április környékén, és egyszer decemberbe általában karácsony utáni napokban amikor többet vagyok otthon, olyankor van időm is, meg kedvem is, akkor olajcsere, levegő szűrőcsere az nekem minden második olajcserénél van amit télen teszek meg addigra megtud telni a tavasz, nyár által keletkezet pollenekkel, meg persze ősz által keletkezett falevél maradványokkal. Jó nem durván de azért szedek ki belőle dzsuvát magából a szűrő tartóból és a szűrőn is határozottan látszódik olyankor a dzsuva. Az utastér szűrőt tavasszal cserélem mondjuk.

Én az üzemanyag szűrőt 2 évente cserélem mert 50 ezernél javasolja nekem a gyári leírás. A vezérlés cserét 100 ezernél vagy 5 évente illik én azt 4 évente kicserélem ha megvan a 100 ezer ha nincs de általában megszokott lenni. Én a gyári előírást betartom, maximum előbb cserélek mindent amit szükséges. A fékeket 2 évente műszaki előtt nézetem át azt ismerősöm csinálja mert ő nagyon jól ért ezekhez.

2020. máj. 16. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Ha érdekes, akkor én is leírom ilyen részletesen, mint az 5-ös. Amúgy az 1-es válaszoló vagyok.


Nekem is dízel autóm van, és leginkább hosszabb autópályás utakon járok. Nem Németországba, de országon belül rendszeresen 220-250km-re járok. Ahogy írtam fentebb, 15 éves autóm van, amire a gyári olajcsere ajánlás 30.000 km/1 év. De mindig 15.000 km-nél cseréltetem. Évente 28-30e km-t megyek. Tehát ez nálam kb fél év, 6-7 hónap alatt jön össze. Nálam a csere nincs évszakhoz, vagy időponthoz kötve. Ahogy éppen összejön ennyi km. Az utóbbi években minden évszakban, hónapban volt már olajcserém. Nem fiatal már az autó, km is bőven van már benne. Ennek ellenére olajfogyasztásom nincs, ha belenézek az olajbeöntőn, szép fényes, fémtiszta minden. Még a turbó is gyári, megbontva soha nem volt. Szóval még nem gondolatom rá, hogy 15.000 km-nél jobban sűríteni kellene az olajcseréket. Ha valaki sokat megy városban rövid távon, sok a hideg üzem, sok a hidegindítás, az az olajat is fokozottan igénybe veszi Hidegen az égéstermékek is jobban feldúsulnak benne, nem tud kipárologni a kartergázzal. Szóval ilyen használat mellett lehet indokolt a sűrűbb csere.

Gázolajszűrő és levegőszűrőre 60.000 km/ 4 év nálam az ajánlás. Ennek ellenére ezt is cserélem a felénél, minden második olajcserénél, azaz kb 30.000 km-nél, évente. Igazság szerint nem olyan nagy tétel. A levegőszűrő már elég mocskos szokott lenni. És akkor már megy a gázolajszűrő is. Szerencsére üzemanyagrendszeri, injektor problémám se volt még a sok km ellenére.

Pollenszűrőt évente cserélem, általában tavasszal, nyár elején. Az elpárologtatóra ilyenkor nyomok egy kis habot is, az utastér kap egy bombát és utána csere. Párásodással, szag gondokkal, amire szoktak panaszkodni pollenszűrővel összefüggésben, még nem találkoztam.

Vezérléscsere 100.000 km/ 10 év az ajánlás. Ezt betartom. 100.000 km 3-4 év alatt jön össze. Akkor csere. Szerencsére könnyen hozzáférhető a szíj, nem kell nagyon szétbombázni a motorteret. Még a vízpumpát sem ez hajtja.

Fék. futómű alkatrészeket fél évente a szezonális kerékátszerelések alkalmával szoktam szemrevételezni. Az autópályás üzemmódnak köszönhetően relatív keveset fékezek. 200 km-t elgurulok úgy, hogy hozzá se érek a fékpedálhoz. A mostani féktárcsa-fékbetét komplett szettben 135.000 km van, de a betétek szemre még csak nem is félidősek.

2020. máj. 17. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm. Hasznos válaszok.

Valakinek van tapasztalata TCE motorral?

Kis downsizingolt benzin motor esetén kellhet e sűrűbben.


Előző tulaj 70 000 et ment 7 év alatt. És ő 10 000 kilométerenként cserélt. Lehet akkor én is maradok ennél.

2020. máj. 17. 09:54
 8/8 anonim ***** válasza:
56%

Motor csere megtörtént még gari időn belül?

Mert ezek a motorok megane, senic, és hasonló méretű autókba 100000 km alatt gyűrű törést szenvednek.

Egyetlen tünete van, az pedig az olaj fogyasztás folyamatos emelkedése. Mikor motort cseréltünk akkor 0,5-1 l/1000 km volt az olaj fogyasztásuk.

Mondanám hogy volt kivétel amíg Renault márkaszervizes voltam 2016-18 között, de sajnos nem. A kicserélt fűzött blokkok tartósságáról nincs tapasztalatom.

Én azt tanácsolnám add el és vegyél 1.6 szívó motorral egy senicet, azzal nincs baj.


Két féle javítást végeztünk ezzel kapcsolatban:

1: ha a henger palást tűrésen belül volt, nem volt hordós kopás és nem karcolódott meg akkor dugattyú és gyűrű csere volt. Ilyenkor persze új főtengely csapágyakat is kapott.

2: a gyűrű össze karistolta a hengerfalat, akkor fűzött blokkot cseréltünk.

Utóbbit jobban szerettük kevesebb munkaidő miatt, a központi raktár pedig ebben az időben polcon tartott mindig náhány darabot. Néha előfordult, hogy nem sikerült nekik a készletet fenntartani ilyenkor sajnos az ügyfél várt kb egy hónapot is.

2020. máj. 22. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!