Volkswagen Eos vagy Scirocco?
25 éves hölgynek autóvásárlás előtt állunk. Ez a 2 autó jöhet szóba.
Melyik jobb/rosszabb és miért?
Melyiket éri meg jobban megvenni?
Scirocco. Jobban megéri.
A miértet nézd meg a neten
Scirocco szerintem is.
Az EOS-nak úgyse nyitja majd le a tetejét, mert vagy fél percig tart, közben meg minden apró kattanást azzal a gondolattal hallgatsz, hogy ha most megreccsen valami és megáll félúton a tető, akkor az hány százezer forintba fog kerülni. De ez bármelyik keménytetős kabrióra érvényes. Azon kívül beázik, ez biztos. Nem vészesen, de be fog folyni a víz valahol nagy esőben. Tudod, melyik kabrió nem ázik be? A vászontetős. Csak akinek nem volt még, az azt hiszi, hogy a vászontető rongyból van, és bejön rajta a hideg meg a víz is. Nem. A víz az illesztéseknél szivároghat be, egy keménytetős kabrión meg hát van pár ilyen illesztés a sok darabból álló tetőn.
Ugyanakkor ha valaki meg tud barátkozni a keménytetős kabriók aránytalan formájával, akkor az EOS még a szebbek közé tartozik. Van még nyitható, egész nagy napfényteteje is, szóval ha szereti a fényt meg a teret, akkor mégis inkább az EOS, mert a Scirocco egy bunker, ahol klausztrofóbiás lesz az ember.
A Sciroccoval kevesebb gond lehet a nyitható tető hiánya miatt. De kevesebb benne a hely. Az EOS egész tágas hátul is. A csomagtartója mindkettőnek kicsi. A motorok ugyanazok mindkét autóban. Arra is érdemes odafigyelni, hogy milyen motorral veszed, mert lehet velük gond bőven. Az EOS meg a Scirocco is olyan korban vannak már, hogy néhány százezer forintot érdemes félretenni, ha beüt a krach. Mert be fog, csak kérdés, hogy mikor.
Fú! Komám! Ennyi baromságot összehordani a kabriókról...
Ebből látszik, hogy neked még sosem volt ilyesmid. Tudod melyik ázik be? Az amit elhanyagolnak.
Nekem volt Eos-om 4 évig. Egyetlen egy szót írok ide amit csak igazi kabriósok ismernek. Krytox.
Nagyöreg Eos-osok tudják mi az. De te biztosan nem mert a közhelyeken kívül semmit nem tudsz a kabriókról.
+1 A Scirocco-nak. Nekem is az van :D
Imádom minden percét, mióta megvan. Az EOS elég csúnyácska, de technikailag hasonló
1.4 160 lóerőseket 2011 előtt érdemes kerülni, a többi motor ok.
#5 Köszi a kioktatást. Nem akarok vitatkozni veled, és még véletlenül sem szeretném az imádott EOS-t rossz színben feltüntetni.
Azonban egy véletlen folytán elég sokat tudok az EOS-ról is, például azt, hogy a gyár is elismerte egy márkaszervizeknek kiküldött tájékoztató anyagban, hogy az autó új korában is beázik. Talán emiatt ismerheted a Krytox-ot, mint nagy öreg EOS-os.
Nem véletlenül hagytak fel ezután a coupé-cabrio műfajjal a Volkswagennél, és tértek vissza a vászontetőhöz a hatos Golfnál.
Jelenleg is van EOS a családban, sérülésmentes. Beázik. Ahogy írtam, nem vészesen, de megjelenik belül a víz, ha huzamosabb ideig eső éri. Gőzborotvával nem mostam, azt nem tudom, mennyire bírja.
Viszont hogy a ponyvatetős MX-5-ösöm soha nem ázott még be gőzborotvás mosástól sem, azt magam sem akartam elhinni.
Ettől függetlenül ez a beázás dolog valamelyest orvosolható, és ha ebbe szeretett bele a hölgy, nem beszélném le. Nagy feeling egy nyári estén vagy egy szép őszi napon autózni vele, még ha nem is ad akkora szabadságérzetet, mint egy roadster. Nekem az EOS-ban csak az a baromira bonyolult és nehéz tetőszerkezete nem tetszik. Baromi látványos persze, amikor lenyitja a tetejét, mint egy Transformer. Csak hát én meg 2 másodperc alatt dobom hátra a ponyvát. Az utas meg 3 másodperc alatt húzza fel, ha jön az eső, akár 80-as tempónál.
Köszönöm a válaszokat! Kérlek ne a külsőségekkel kapcsolatban írjatok (melyik néz ki jobban stb.) mert nekem egyformán tetszik mindkettő. Az Eos is nekem baromira tetszik, sőt jobban is húz a szívem felé.... Engem inkább az érdekelne hogy mennyire szervízigényesek,milyen hibák jelentkeznek, mennyit kell rá költeni stb.
5. Hozzászólónak akinek láttam hogy 4 évig volt Eos.
Tudnál esetleg pár sort mondani róla? Sokat kellett költeni rá a 4 évben? Milyen hibák jelentkeztek főként (ha jelentkeztek)
Előre is köszönöm neked ha válaszolsz! :)
Általános tetőhibák:
A tömítéseket nem kezelik rendszeresen krytox-al, ezért a tömítés kirepedezik.
A vízelvezető csatornákat nem szokták rendszeresen tisztítani, eldugul, beázik.
Az A oszlopban lévő vízelvezető szilikoncső elöregszik, kihasad, az autó beázik.
A napfénytetőt mozgató bowden háza kikopik mert nem zsírozzák újra. A kopott bowdenház miatt a mozgató motor fogaskereke átugorja a fogakat, ledarálódik és elveszti az alapbeállítást.
A tetőkárpit huzalok segítségével mozog. A huzalok idővel elszakadnak, tartós javításuk csak teljes cserével megoldható, de spéci ejtőernyős huzal kell hozzá. Az új tetőkárpit ára 570.000ft bruttó.
Az elhanyagolt tető miatt a hall jeladók beázhatnak. 12db van a tetőszerkezetben. Cseréjük alapos megbontást igényel.
A naprolót is megeszi az UV. Angliából jönnek bontásra autók, nagyon szép tetőkárpittal és naprolóval, de nagyon szét kell szedni a tetőt a cseréjükhöz.
Az oldalsó elefántfülek néha beragadnak, ilyenkor a tető mozgása megáll. Kézzel rásegítve megy tovább.
Ezernyi hibalehetőség van a tetőnél, de nincs olyan autó amit ne lehetne rendbetenni. Ha rááldozol a tömítésekre, bowdenházra és a beállitásra egy 3-400 ezret és karbantartod krytoxal a tömítéseket akkor a tető nagyon sokáig hibamentes marad. Beázni sem fog mert a vízelvezető rendszere szuperül működik.
Ja és még 1 apróság. A csomagtér ajtaja szervós. Ezt sokan nem tudják. Csak leb@sszák a fedelet és kinyírják a szervó mikrokapcsolóit.
J.a.c.k.
Mondtam hogy semmit sem tudsz a kabriókról. Ismét bebizonyítottad a laikusságodat.
Gratulálok!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!