Mitől prémium egy autó?
Nem attól prémium egy autó, hogy faék hajtja, ami nem romlik el.
Anyaghasználat, összeszerelés minősége, beltér tágassága, műszaki és kényelmi megoldások fejlettsége, stb., amik alsóbb kategóriában nem, vagy csak jelentősen leegyszerűsítve találhatóak meg.
"Mitől különbek ezek az autók?"
A pérmium attól prémium, hogy a felhasznált anyagok minőségében kicsit többet nyújt az átlagnál. Finomabb anyagok a beltérben, aprólékosan kidolgozott részletek... és ez teljesen független attól, hogy mennyire megbízhatók 10 évesen.
"Oké hogy drága meg nagy motor van benne, de rengeteg típushibával és hatalmas fenntartási költségekkel járnak használtan. Nem annak kéne prémiumnak lenni ami megbízhatóan teszi a dolgát és nem romlik el?"
A garanciaidő végéig jellemzően nincs velük probléma, a prémium kategória vásárlói meg úgysem tartják meg sokkal tovább, mert újabbra cserélik. Ezért is van az, hogy jó néhány prémium autó beltere (pl. Volvo) nagyon csúnyán öregszik, egyszerűen azért, mert nem cél, hogy örökéletű legyen. Szolgálja ki az első tulajt, hiszen tőle származik a profit. Az, hogy amikor te 10 évesen hozzájutsz, mennyit fogsz szívni, az már a legkevésbé sem érdekli a tervezőket, mert ők az újonan vásárlók igényeit akarják kielégíteni.
"Sok igényes autó van amibe jó a motor, kevesebbet fogyaszt és strapabíróbb is."
Képzelj el egy menő fogorvost vagy plasztikai sebészt, aki havi 2-3 milliót megkeres tisztán. Szerinted mennyire érdekli a fogyasztás meg a strapabíróság? Három év múlva úgyis újat vesz, a jövedelme mellett meg nem érdekli, hogy mennyit hagy ott a kúton.
"Jogosan gondolom úgy hogy sok másik márka jobb minőségű autókat gyárt?"
A "minőség" egy nagyon megfoghatatlan dolog. Egy Skoda vagy VW remek minőség a Citroenhez vagy a Fiathoz képest, mégis a konszern odafigyel rá, hogy az Audi legyen a prémium, ami érződik az infotainment rendszerben, a betétekben, az apró megoldásokban. A maga nemében mindegyik jó minőségű, csak a minőségnek egy más szintjét képviselik.
"Tényleg megéri annyi pénzt kifizetni csak mert xy jele van rajta?"
Aki megteheti, annak megéri, mert úgy érzi, hogy többet kap. Nyilván az átlagember élethelyzetéből nézve nehéz ezt elképzelni, de hidd el, sokan vannak, akiknek ez a pénz olyan, mint neked a telefonodra költött 200 ezer forint: sok, persze, de nem fáj kiadni.
Utazzál egyszer prémium autóban és meg fogod érteni.
Én Suzukiból ültem át Volvóba. Ég és föld a kettő, pedig a Suzuki is tökéletes, mint közlekedési eszköz.
A megbízhatóság csak addig érdekes, amíg az első tulajnál van az autó. Továbbá egy összetettebb rendszer mindig megbízhatatlanabb lesz, mint egy egyszerűbb, ezen nincs mit szépíteni. Nem azért lesz megbízhatatlanabb egy 20 éves prémium autó, mint egy 20 éves fapad, mert rosszabb. Egészen egyszerűen több dolog van benne, ami elromolhat, akár motorikus hibákra gondolunk, akár a körítésre. Persze, nem fog elromlani az ezer éves Swiftben a turbó, hiszen nincs is. Az ülésfűtésnek se lesz baja, mert az sincs. A légzsák se fog besz..rni, mert az sincs.
Az ár-érték arány versenyben pedig mindig az olcsóbb autók a nyertesek, hiszen ahogy az ezerszer elsütött közhely tartja: az is elvisz A-ból B-be és végső soron az összes autónak ez az alapvető célja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!