Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumulátor nélküli hibrid autó?

Akkumulátor nélküli hibrid autó?

Figyelt kérdés
A hibrid autókban van akku-pack és felváltva használják az elektromos és a belsőégésű motort a jármű meghajtására. De mi lenne akkor, ha egy kis lökettérfogatú, kis fogysztású benzin vagy dízel üzemű motor nagy teljesítményű generátort(vagy többet) hajtana és az így megtermelt energia hajtaná a villanymotorokat? Így csak 1 darab akksira lenne szükség az indításhoz. A belső égésű motor nem úgy működne mint egy aggregátorban hanem a villanymotorok áramfelvételéhez állítaná a fordulatszámát. Tehát nem fix fordulaton menne. Létezik ilyen fejlesztés? Vagy volt már korábban ilyen próbálkozása valamelyik gyárnak?
2020. máj. 1. 09:00
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
23%

"Mozdonyoknál ez egy bevett megoldás egyébként..."


Le mertem volna fogadni, hogy valaki ide fogja keverni a mozdonyok dízel-elektromos hajtását! Az nem hibrid, vagyis nem a mai értelemben. A 60-as évek orosz mozdonyai is dízel-elektromos hajtásúak voltak, de nem környezetvédelmi, vagy CO2 kvótákon való spórolás miatt. Ott egyszerűen szükség műszaki megoldás. Mire egy sok száz tonnás szerelvényt hagyományos autókban szokványos kuplunggal elindítasz, az első indulás után le is ég. Ellenben a villanymotornak nem kell alapjárat, nem kell kuplung, 0 fordulat/perctől leadja a maximális nyomatékát, azaz súrlódó, kopó alkatrész kopás nélkül el lehet indítani ekkora tömeget. Tehát szó nincs itt energiaspórolásról, fogyasztáscsökkentésről meg Euro normáknak megfelelésről. Nem ezért tervezték ilyenre.


Mitsubishi Outlander konkrétan van az ismeretségi körömben. Van benne akkumulátor és képes 50-60km-t elmenni tisztán elektromos üzemben, a belsőégésű motor beindulása nélkül. Az ehhez szükséges energiát nem a semmiből szedi össze, hanem az akkuban eltároltat használja.

Olvassátok már el rendesen és értelmezzétek legyetek szívesek a kérdést! A kérdező olyan hibridről kérdez, amiben abszolút nincs akkumulátor. Aminek semmi értelme, hiszen pont a hibrid rendszer lényege nincs benne. Lassításkor nem tudod a fölös energiát sehova se elrakni, elvész. Gyorsításkor pedig nincs mit felhasználni. Az hogy a benső égésű motor mechanikai energiáját átalakítjuk bizonyos hatásfokkal (<<100%) elektromos energiává, majd az elektromos energiát vissza megint csak egy hatásfokkal (<100%) mechanikai energiává, annak semmi értelme. Fogyasztásban, se CO2-ben semmit sem nyerünk, sőt veszítünk vele. Arról nem is beszélve, hogy cipelünk jó pár kiló generátort és villanymotort, ami ég tovább növeli a fogyasztást és a CO2-t is.

2020. máj. 1. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
56%

#11:

"Az nem hibrid, vagyis nem a mai értelemben."


Hol írtam, hogy ezek a mozdonyok hibrid üzeműek lennének?


"Tehát szó nincs itt energiaspórolásról, fogyasztáscsökkentésről meg Euro normáknak megfelelésről. Nem ezért tervezték ilyenre."


Írtam, hogy a spórolás miatt lennének ilyenek ezek a mozdonyok?


Hozzátenném még, hogy ez nem csak a szovjet időkben és technológiával volt bevett szokás, a ma gyártott dízelmozdonyok döntő többsége is dízel-elektromos üzemű, ami üzemtani szempontból pontosan megfelek a kérdező által írt "akkumulátor nélküli hibrid" technológiának, csak senki nem nevezi hibridnek, mert valójában nem az.

2020. máj. 2. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
56%

A Ward-Leonard hajtást hibridnek nevezni baromság. Nem hibrid. Belsőégésű motor - generátor - elektomos vontatómotorok, ennyi, kell miszutifikálni.

A kérdező és a válaszadók egy része ismét, mint oly sok esetben, megtalálták a szarva közt a tőgyét...

2020. máj. 2. 10:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!