Akkumulátor nélküli hibrid autó?
Az energiamegmaradásról hallottál már? Örökmozgó sem létezik. Ha tegyük fel, a generátor, az átvitel és a villanymotor hatásfoka is 100% lenne, akkor lennél ugyan ott, mintha közvetlenül a belső égésű motorral hajtanád az autót.
Azaz semmit nem nyernél, csak fölösleges ballaszt súlyként cipelnél magaddal jó nagy tömegű generátort meg villanymotort. Tehát csak hátránya lenne ennek. Fékezési energiát sem tudnál visszanyerni, mert a lendület csak akkor hajtaná a generátort, amikor a hajtás nem igényel villamos energiát. Amikor meg igényel, mert gyorsítani akarsz, akkor megint önerőből kell megtermelni. Semmi értelme.
"...pont így működik... ...De akku így is úgy is kell, hogy legyen puffer."
Aham, tehát pont így, akku nélküli hibridként működik, csak akku kell bele! Minden világos. :D
#5
Mert te még a dieselt is tudod használni üzemanyagtartály nélkül. Ugye?
Van ilyen! Pl. a mitsubishi outlander phev egyik üzemmódja, hogy amikor az akksi már lemerül, beindul a belsőégésű motor és az kezdi el tölteni az akksit és a villanymotort energiával ellátni.
Annyival bonyolódik a helyzet, hogy szükség esetén (pl. nagy gáz), közvetlenül is bekapcsolódhat a belsőégésű a hajtásba.
Egyébként a dízel-elektromos (ez esetben benzin-elektromos) hajtás elég bonyolult, hiába öreg, kiforrott technológia (már 2. világháborús tankokban is volt).
A megoldás létezik, a dízelmozdonyokban elterjedt a dízel-elektromos hajtás. Abban a méretben nagyon jó, mert szépen össze lehet vele hangolni a dízelmotor nyomatékgörbéjét és a mozdony vonóerő-igényét. A vontatómotorok tudnak álló helyzetből óriási nyomatékkal indítani, a dízel közben pöröghet, hogy leadja a kellő teljesítményt, közben pedig nem ég le a kuplungtárcsa.
Viszont ez az erőátvitel a közúti autók méretében nem célszerű. Erre a méretre és tömegre még lehet építeni mechanikus erőátvitel, akku nélkül pedig a motornak gyakori terhelésváltásokkal kell üzemelnie és nincs energia-visszatermelés, tehát a hibridhajtás két fontos előnye kiesik.
Ugye az megvan kérdező, hogy a hibrid legnagyobb előnye, hogy városi forgalomban fékezéskor az akkukat tölti, ezért fogyasztanak nagyon jól városban. Ha nem lenne akku,hogy fékezne? A belsőégésű motor nem fog neked széndioxidbólés vízgőzből benzint előállítani, miközben fékezéskor a generátor visszahajt...
Akku nélküli hibrid = szűz k_rva, vegetáriánus hentes, humanitárius kannibál
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!