Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Akkumulátor nélküli hibrid autó?

Akkumulátor nélküli hibrid autó?

Figyelt kérdés
A hibrid autókban van akku-pack és felváltva használják az elektromos és a belsőégésű motort a jármű meghajtására. De mi lenne akkor, ha egy kis lökettérfogatú, kis fogysztású benzin vagy dízel üzemű motor nagy teljesítményű generátort(vagy többet) hajtana és az így megtermelt energia hajtaná a villanymotorokat? Így csak 1 darab akksira lenne szükség az indításhoz. A belső égésű motor nem úgy működne mint egy aggregátorban hanem a villanymotorok áramfelvételéhez állítaná a fordulatszámát. Tehát nem fix fordulaton menne. Létezik ilyen fejlesztés? Vagy volt már korábban ilyen próbálkozása valamelyik gyárnak?
2020. máj. 1. 09:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
43%
A lámpák világítását meg lehetne így oldani, de egy akkora teljesítményű villanymotort nem tudnál ezzel táplálni annyira, hogy az meg tudjon hajtani egy autót.
2020. máj. 1. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
84%

Az energiamegmaradásról hallottál már? Örökmozgó sem létezik. Ha tegyük fel, a generátor, az átvitel és a villanymotor hatásfoka is 100% lenne, akkor lennél ugyan ott, mintha közvetlenül a belső égésű motorral hajtanád az autót.

Azaz semmit nem nyernél, csak fölösleges ballaszt súlyként cipelnél magaddal jó nagy tömegű generátort meg villanymotort. Tehát csak hátránya lenne ennek. Fékezési energiát sem tudnál visszanyerni, mert a lendület csak akkor hajtaná a generátort, amikor a hajtás nem igényel villamos energiát. Amikor meg igényel, mert gyorsítani akarsz, akkor megint önerőből kell megtermelni. Semmi értelme.

2020. máj. 1. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
30%
Hasonlo elveben hajtotta Tesla a villautot ott több akku volt a rendszerben . Tervezes tesztek befektetés . Átalakitók stb sem olcsók ....
2020. máj. 1. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
78%
A volvo és a mitsubishi phev-je pont így működik. A volvo diesel-t használ, a mitshubishi atkinson ciklusú ottot. De akku így is úgy is kell, hogy legyen puffer.
2020. máj. 1. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
87%

"...pont így működik... ...De akku így is úgy is kell, hogy legyen puffer."


Aham, tehát pont így, akku nélküli hibridként működik, csak akku kell bele! Minden világos. :D

2020. máj. 1. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
24%

#5

Mert te még a dieselt is tudod használni üzemanyagtartály nélkül. Ugye?

2020. máj. 1. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
56%
Mozdonyoknál ez egy bevett megoldás egyébként, de ott sem "kis lökettérfogatú" motort használnak, mivel valahonnan elő kell állítani a villanymotorok működtetéséhez szükséges energiát.
2020. máj. 1. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
71%

Van ilyen! Pl. a mitsubishi outlander phev egyik üzemmódja, hogy amikor az akksi már lemerül, beindul a belsőégésű motor és az kezdi el tölteni az akksit és a villanymotort energiával ellátni.

Annyival bonyolódik a helyzet, hogy szükség esetén (pl. nagy gáz), közvetlenül is bekapcsolódhat a belsőégésű a hajtásba.


Egyébként a dízel-elektromos (ez esetben benzin-elektromos) hajtás elég bonyolult, hiába öreg, kiforrott technológia (már 2. világháborús tankokban is volt).

2020. máj. 1. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
78%

A megoldás létezik, a dízelmozdonyokban elterjedt a dízel-elektromos hajtás. Abban a méretben nagyon jó, mert szépen össze lehet vele hangolni a dízelmotor nyomatékgörbéjét és a mozdony vonóerő-igényét. A vontatómotorok tudnak álló helyzetből óriási nyomatékkal indítani, a dízel közben pöröghet, hogy leadja a kellő teljesítményt, közben pedig nem ég le a kuplungtárcsa.

Viszont ez az erőátvitel a közúti autók méretében nem célszerű. Erre a méretre és tömegre még lehet építeni mechanikus erőátvitel, akku nélkül pedig a motornak gyakori terhelésváltásokkal kell üzemelnie és nincs energia-visszatermelés, tehát a hibridhajtás két fontos előnye kiesik.

2020. máj. 1. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
100%

Ugye az megvan kérdező, hogy a hibrid legnagyobb előnye, hogy városi forgalomban fékezéskor az akkukat tölti, ezért fogyasztanak nagyon jól városban. Ha nem lenne akku,hogy fékezne? A belsőégésű motor nem fog neked széndioxidbólés vízgőzből benzint előállítani, miközben fékezéskor a generátor visszahajt...


Akku nélküli hibrid = szűz k_rva, vegetáriánus hentes, humanitárius kannibál

2020. máj. 1. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!