Meggyőző számotokra, hogy az új autó az olcsó?
Állítólag a cikkben minden költséget beleszamoltak ....
Én nem hiszek benne amúgy....mert pl az 1 milliós és a 12 milliós autó különbözete akár kamatoztatna is egy kicsit...
Nincs időm most elolvasni a cikket, de a cím alapján sejtem, hogy mi áll benne.
Új autónál azt nehéz forintosítani, hogy többet tud, több a kényelmi extra, ergonomikusabb a kialakulása meg alapból egy új autó esztétikailag szebb mint egy 20 éves. Valószínűleg jobb a környezetvédelmi besorolása és talán nagyobb teljesítmény mellett fogyaszt kevesebbet. Szintén nehéz forintosítani, hogy egy új autóra ha vigyázol, 10-15 évig nem kell másik vételét betervezni. Míg egy öreg sokat futott olcsó autónál bármikor elszállhat olyan dolog, amikor az ember már el kell hogy gondolkozzon, hogy érdemes-s ennyit költeni rá. Ezeket a dolgokat nem nagyon tudod beleszámítani a képletbe.
Az, meg hogy a bankban kamatozhat a pénz, olyan dolog, hogy aki megteheti vehet egy budai villát is és nyomoroghat egy lakótelepi panel garzonban is a többi pénzét meg a bankban tartja. A kamatot megint leköti, nem használja fel, mert fillérszexuálóként "az milyen dolog már, herdálni a kamatot..." Melyik ad magasabb életminőséget? Ezt sem lehet igazán forintosítani.
A kötelező szerviz is csak a garancia miatt kötelező. Ha nem végezteted el, nem ütközik törvénybe, nem zárnak börtönbe, még az autót sem veszi el senki. Csak annyi, hogy ha valami probléma van vele (az esetek nagy részében nem szokott), az saját zsebből fizetős, nem él rá a gyári garancia. Nem tudom ki hogy van vele, de én amúgy is cseréltetnék olajat, szűrőket, legkésőbb évente. És akkor se a garázssorra hordanám "okosba" az autómat. Szóval az autó össz fenntartásához képes pár évig évente az a pár ezer forint nem olyan megterhelő és horror költség amit a garancia érdekében ne lehetne bevállalni. Cserébe 2-7 évig nyugodtan alszol. Ha bármi meghibásodik, ingyen javítják. Kb olyan mint a Casco. Ha nincs semmi baj, akkor nézhetjük úgy is, mint kidobott pénzt. Mégis van értelme és sokan kötnek.
Hitelre autót soha nem vennék. Se használtat se újat. Mindenki addig nyújtózkodjon, ameddig a takarója ér. De ameddig ér, azt érdemes kihasználni. Szerintem.
Ez sokmindentől függ.
Ha az autó egy hobbiszerelőnél van és a lényeg hogy olcsón életben legyen tartva, akkor valószínüleg verhetetlen lenne a fenntartási költsége. Egy cég probléma esetén betolja egy drága szervízbe, így viszont irreálisan sokat költenek az autóra.
Illetve pl nem mindegy hogy az autót hol használják.
A zöld rendszámos rengeteget spórol a parkoláson (még egy ideig), de ha nem parkolnak vele ilyen helyen akkor ez nem számít. Plug-in nagy előnye ha minden nap töltögeted és lehetőleg kis távokat jársz vele.
Szóval nagyon fontos a használati mód is
Cégesnél elhiszem, mi a 4 éves kocsinkat (céges volt) pár száz ezerrel az újkori (lealkudott) árának nettójáért adtuk el.
Magán emberként ez közel 1,5M ft-tal nagyobb bukó lett volna. Azért nem mindegy, hogy havi 10 vagy 40 az értékvesztés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!