Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem gyártott soha senki...

Miért nem gyártott soha senki 7 hengeres négyütemű motort?

Figyelt kérdés
A gépjárművekbe gyártott soros elrendezésű négyütemű motorokból létezik/létezett 2, 3, 4, 5, 6 és 8 hengeres, de 7 hengerest nem csinált soha egy gyártó sem. Ennek mi az oka? Próbáltam utána keresni, de sose találtam rá épkézláb választ. A motor hosszát „lőjük ki”, mert ugye ott a 8 hengeres...

2020. ápr. 26. 02:14
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Létezik héthengeres négyütemű motor. Egysoros csillagmotoroknál gyakori, hogy 7 hengerrel készülnek.

Más elrendezéssel viszont célszerűtlen a 7 henger. Soros motor esetén hosszú a főtengely: nem véletlenül múltak ki a soros nyolchengeres motorok, 6-nál több forgattyúcsap a közúti járművekben nem szokott lenni. A V és bokszer elrendezés pedig nem jöhet szóba a páratlan hengerszám miatt.

2020. ápr. 26. 02:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Fizikai szempontból meg oltári problémás kiegyensúlyozni. 3 5 és néha még a V6 elrendezéseknél nem a semmiért alkalmaznak sokszor külön kiegyenlítő tengelyt
2020. ápr. 26. 04:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 Vortrex ***** válasza:
31%
Pontosan, legalább 6 henger kell ahhoz, hogy egy motor dinamikusan kiegyensúlyozott lehessen, és a páratlan hengerszám mindig rontja az egyensúlyt. Ha már lehetőségük van dinamikusan kiegyensúlyozott motort gyártani (megvan a 6 henger), nem rontják el feleslegesen páratlan számmal.
2020. ápr. 26. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
81%
Érdekes, 11 hengerest se csináltak.
2020. ápr. 26. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
74%
Mozdony dízelmotorban van,lehet.
2020. ápr. 26. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
75%
6 henger felett soros motorban már nagyon csavarodik a főtengely, emellett nehéz kiegyensúlyozni. Sokkal inkább megéri a sor 6, ami maga a tökély, vagy a V8, ami szintén kezelhető.
2020. ápr. 26. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
74%

De van 11 hengeres motor is, csak az is csillagmotor :D


Amúgy ja, 5 hengeres dízel mercim motorja alapjáraton úgy rázza az egész kasztnit mint állat :)

Az egész autó egy masszázsfotel a piros lámpánál állva...

2020. ápr. 26. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
74%

Az AGCO gyárt, persze ezt csak traktorokba, munkagépekbe szerelik.


[link]

2020. ápr. 26. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
32%

"6 henger felett soros motorban már nagyon csavarodik a főtengely, emellett nehéz kiegyensúlyozni. Sokkal inkább megéri a sor 6, ami maga a tökély, vagy a V8, ami szintén kezelhető."


Aztán mi van a nagyobb motorokkal? Mozdonyok? Aggregátorok? Munkagépek? Hajók? Dunát lehetne rekeszteni a V16-os motorokkal amik 8 henger hosszúak. Vagy a 7-10 hengeres soros hajómotorokkal? OKé, ez utóbbiak kétüteműek :D

2020. ápr. 26. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
71%

Való igaz, a nehézsúlyú dízel böhömök között szép számmal vannak 10-14 hengeres soros, illetve V16-os vagy V20-as elrendezésű darabok is. Ám itt egészen más üzemi körülmények uralkodnak, mint a közúti járművek esetében. Egy-egy ilyen böhömnél a legnagyobb fordulatszám megmarad a pár száz f/perces tartományban (van olyan, ahol a padlógáz 120 f/percet jelent) és gyakori, hogy stabilmotorként beépítve napokig vagy hetekig azonos fordulatszámon, azonos terheléssel járnak. Ehhez képest az utcai autók esetében az alapjárat is 1000 f/perc körül van és ha a gázadás után 0,2 másodperccel nem gyön meg a zerő, akkor tohonya, lusta dög a motor. Egy hajódízelnél meg mondjuk senki sem csinál belőle ügyet, ha percekbe telik elérni a maximális fordulatszámot.

Ilyen alacsony fordulatoknál, kevés terhelésváltás mellett másak a lehetőségek. Nem jelent akkora problémát a hosszú főtengely, mert nem kell folyamatosan változó, magas fordulatszámon pörgetni, nem tud annyira lengeni.

2020. ápr. 26. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!