Egy négyütemű motor működőképes lehet a kétütemű motor olajozásnak alkalmazásával?
Arra lennék kíváncsi, hogy egy négyütemű motor üzemképes lehet e bármilyen komolyabb következmény nélkül úgy, hogy motorolajat nem teszek bele, viszont az üzemanyag 1:40-es arányú üzemanyag-olaj keverékből állna? Ezzel tehát a kétütemű motorok olajozási technikáját alkalmaznám.
Az ötlet azért jött, mert a négyütemű rotátorom motorja nem akart beindulni, szétszedtem és azt tapasztaltam, hogy a dugattyú elég szépen termeli befele az égéstérbe a motorolajat, tehát vagy gyűrű problémák vannak, vagy a henger fala van már elhasználódva. Minél kevesebb pénzből szeretném üzemképessé tenni a motort, ezért gondoltam arra, hogy a dugattyút, hengert nem bántom, leengedem a motorolajat és benzin+olaj lesz az üzemanyag.
Az igazsághoz tartozik még, hogy amikor megvettük a rotátort (akkor még semennyire nem értettünk hozzá), akkor az előző tulaj azt mondta, hogy keverék üzemanyagot kell bele tenni. Később jöttem csak rá, hogy ennek nem sok értelme, mert négyütemű motorról beszélünk és van neki motorolaj beöntő nyílása, bele is néztem, nem volt benne motorolaj. Akkor feltöltöttem és azóta egyre nehezebben indult, nyilván mert hordta az olajat az égéstérbe.
Mit gondoltok?
Egyértelmű nem.
Két külön kialakítás az olajzás miatt.
A 4T nem az üzemagyagból kapja a kenést.
Ha minél olcsóbban szeretnéd megoldani, akkor ezt felejtsd el, mert motor csere lesz a vége.
Olcsóbb gyűrűzni.
Eszedbe ne jusson!A forgattyús tengely és a hajtókar csapágya, és még sokan mások kenetlen maradnának!
Ne zavarjon meg, hogy van olyan négyütemű motor, ami keverékolajozású de ezeknek egészen más a konstrukciója, mint a szokásos négyüteműeknek.
Szerintem meg inkább ne csinálj semmit, hanem egy megfelelő szakember nézzen meg. Addig be se indítsd.
Tulajdonképp érthetetlen amiket irsz , azért irtam ezt.
Ez egy Briggs & Stratton 500 motor, ha minden igaz 3.5 lóerős változat.
Kinézetre pontosan ugyanilyen:
Azért vagyok megzavarodva, mert amikor megvettük, akkor a tulaj azt mondta, hogy keverék üzemanyaggal kell tankolni. Idővel jöttem csak rá, hogy ennek semmi értelme, hiszen 4 ütemű a motor és van neki olajbeöntő nyílása nívópálcával, ami gyakorlatilag nem volt olajos (nyilván egy kicsi lehetett benne attól). Ekkor feltöltöttem friss motorolajjal és azóta nagyon nehezen indult, majd végül be sem indult: szétszedtem, és kiderült, hogy okádja az égéstérbe az olajat a dugattyú.
Szóval valószínűleg az előző tulajnál úgy volt használva a gép sokáig, hogy minimális olaj volt benne, ami még kent annyira, hogy ne haljon be a motor és ne is hordjon be túl sok olajat az égéstérbe, hogy működőképes legyen, illetve keverék üzemanyaggal használták, hogy az is kenjen egy kicsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!