Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyiért kapok jó állapotban...

Mennyiért kapok jó állapotban lévő,125ccm-es motort?

Figyelt kérdés
Nagyon szűz vagyok még a témában, de nem tudok kitől segítséget kérni. Arra is kíváncsi lennék, hogy hány km-ig számít egy motor jónak, és arra is, hogy első motornak, egy 18 évesnek milyen fajta lenne az ideális. Nem tervezek vele menni nagy távokat, max. 25km-t egy alkalommal. Kétütemű és négyütemű motoroknál hol van különbség gyakorlatban? Előre is köszönöm a válaszokat!

2019. aug. 20. 20:51
 1/6 anonim ***** válasza:
75%

2 ütemü büdös, szervízigényes, sokat fogyaszt, hangos

4 ütemü gazdaságos, megbízható de gyengébb

125cc 4 ütemü motorok 11-15le körüliek, 2 ütemü 25-35le


125cc már az a kategória ahol a 4 ütemü is bírja tartani a 90-95km/h utazó tempót, 2 ütemü csak hobbi szinten ajánlott főleg kezdőnek lenne problémás


"hány km-ig számít egy motor jónak?"

általában olyan 20-30ezer km szokott lenni az eladó példányokban de 50ezer km-ig még meglehet venni őket


3-400 ezer körül már lehet kapni elfogadható minőségü motorokat

2019. aug. 20. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2019. aug. 21. 00:29
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

3-450 ezer között már kapsz jó állapotú 125-öst. A legalja az olyan 180-200 ezer, de azért valami 90-es évekből megmaradt, ha-mázlid-van-papíros motort kapsz néhány hiányzó alkatrésszel vagy egy-két (vagy sok) hibával. Nyilván vannak kivételek, de az a ritkább, fehérholló szintű.


Nekem az első motorom egy 2005ös 125ös supermoto volt, és azért az se volt hibátlan, pedig csak 20 ezer km volt benne (MZ 125SM). 350 ezerért vettem 2015-ben. Az manapság olyan 400 ezer lehet inflációval együtt.


Az, hogy meddig számít "jónak" egy motor, nem mondható meg előre szinte soha. Egyrészt, ami nálad "jó", az másnál "elmegy", úgyhogy emiatt se lehet konkrét választ adni. Függ továbbá a motortól is, mert a legtöbb ismeretlen márkájú, kínai motor nem tud annyi futásteljesítményt hozni, mint egy kiforrott japán mondjuk. Hangsúlyozom, ezek általánosítások, kivételek vannak persze. Illetve a felhasználás módjától is függ, a tulaj lelkiismeretességétől is. Mondjuk ha a sokadik tulajnál van, aki versenypályán, vagy legalábbis magas fordulaton csapatta neki tizenezer km-en keresztül, miközben olajat nem cserélt, meg egyéb alkatrészt se, akkor már a 30 ezer km is sok lehet az órában. Ugyanennek a túloldala, ha első tulajos, aki 4000-es fordulaton autópályázgatott vele és 5000 km-enként olajat, meg minden egyéb kopó alkatrészt egyből cserélt, akkor a 200 ezer km se számít soknak, hiszen sokkal jobb állapotban lesz várhatóan, mint az előbb említett, szétnyúzott példány.


2 ütemű általában picit erősebb, ugyanakkor magasabb fordulaton van átlagban, jobban kopik, drágább is a fenntartása picivel, macerásabb kicsit. Minél nagyobb a köbcenti, ez a különbség jellemzően annál nagyobb.

Miután gondolom A1-es jogsid van (?), ezért amúgy se nagyon fogsz tudni venni 2 üteműt, mivel azok általában 15 LE fölött vannak (kivétel pl a Yamaha TDR125). Valamint 125-ösöknél a 2 ütem leggyakrabban off-roadot jelent, neked meg valami on-road kéne szerintem. Én a helyedben 4 üteműt vennék.


A fajta az tőled függ leginkább. Az nem mond nekünk sokat, hogy 25 km-eket mennél vele. Supermotoval is lehet menni annyit kényelmesen meg csopperral is. A távolabbi céljaidtól függ leginkább, hogy melyik irányba akarsz menni a későbbiekben. Ha pl a sportmotorok érdekelnek, akkor esetleg érdemes venni valami 125-öset. Nem leszel vele sokkal gyorsabb, mimt egy 125ös supermotoval, de megtapasztalod a testhelyzetet legalább. Ha magas vagy (mint pl én), akkor a legtöbb 125-ös alapból kilőve, marad az enduro, supermoto meg Varadero 125 irány.

Tehát látod, sok mindentől függ.


Valamint első motort amúgy sem kell túlgondolni. 1-2 szezont fogod használni csak, aztán amúgy is a) nagyobb motort veszel, ahol már kicsit pontosabban tudod az irányt, vagy b) abbahagyod a motorozást. Azaz vegyél olyat, ami kb illik a későbbi terveidhez (mondjuk én csakazértis elmentem egy 2000 km-es túrára azzal a supermotoval), ki tudod fizetni, 1999 utáni, kb tetszik és lehetőleg japán vagy európai.

2019. aug. 22. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a hosszú, részletes választ! A pitbike-ról mi a véleményed? A magasságommal annyira nem lesz gond, ugyanis csak 178 vagyok, sajnos. Nem gondoltam volna, hogy ilyen árban mozognak az elfogadható minőségű, 125ccm-es motorok. Úgy néz ki, hogy jövőre is munkára fogom használni a nyaramat. :D
2019. aug. 22. 22:42
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Ja hát igen, a motorozás nem feltétlenül olcsó mulatság. A fenntartás sem. Kis motoroknál relative olcsó, de ahogy 500 köbcenti környékére, fölé megyünk, kocsi árával fog vetekedni minden szempontból szinte. Nekem 38 ezer volt tavaly a kgfb, 5,2 l a vegyesfogyasztás, és már alkatrészekre meg egyebekre elköltöttem ~500 ezer forintot 2018 április óta (15 ezer km alatt).


A legtöbb pitbike papír nélküli és nem is papírozható, utcai közlekedésre alkalmatlan sajnos, pedig jó buli.

2019. aug. 22. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Huh, remélem ez esetben megtalálom azt a fehérhollót! :D Köszönöm szépen a segítséget!
2019. aug. 23. 00:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!