22 évesen Audi A6 2019?
Üdvözlök mindenkit! Fiamnak közeleg a születésnapja ,eddig egy 2011-es Ford Focus-t vezetett 2 éve balesetmentesen.
Budapesttől 30 km-re lakunk ,naponta kéne ingáznia suliba.
A kérdésem a következő: Megbízható-e a konstrukció, motor, stb.
Asszonynak egy KIA Sportageja van. Azt mondja nem szereti az SUV-ket.
Az autót mindenképp Németországból hozatnánk.
A kérdés benzines vagy dízeleset ajánlanátok ebből.
Tisztelettel,
Tamás.
"1 éves autónak nem lesz semmi baja, legyen az dízel vagy benzin vagy bármi."
Tudnék mesélni! ...hogy újonnan rendelt autó motorját hányszor kellett szanaszéjjel bontani a garanciaidő alatt. És nem azért mert széthajtottam volna. A visszahívásokról, átszerelésekről nem is beszélve.
Lehet, hogy pont belenyúltam a "tutiba", de ez előtt egy 17 éves használt dízel kocsim volt 300.000km-rel az órájában: gyakorlatilag csak tankoltam, olajcsere és mentem vele, 2 évente műszaki. Más gond nem volt vele. Ez a mostani az első újonnan 0 km-esen rendelt autóm, de eléggé befürödtem vele. Gondolkozom rajta, hogy a garanciaidő lejártakor megy és a következő csak is használt lesz! Persze nyilván vétel előtt át kell nézetni.
23: nem azt írtam, hogy 0-tól 300.000km-ig nálam volt, hanem ilyen futású autóm volt. 178.000-rel vettem, 306.000 körül adtam el. Ez alatt fékbetéteket és tárcsákat cseréltettem és egyszer stabilizátor bekötőt is kellett.
És mielőtt még tovább belém lesz kötve: igen, levegőszűrőt, pollenszűrőt, gázolajszűrőt is cseréltem. Sőt egy alkalommal vezérműszíjat és még fékfolyadékot, hűtőfolyadékot is.
Ha ezek a karbantartások egyenértékűek azzal, hogy
- egy 28.000 km-t futott autóban széthullik a vezérműlánc (-> teljes motorgenerál),
- 30.000-nél kuplung visszahívás keretében cserélik a teljes hidraulikát,
- 32.000-nél a kettőstömegű mert zakatolt,
- majd 35.000-nél az újonnan beépített láncfeszítő patron mondja fel a szolgálatot, ráadásul olyan típusnál, aminél a váltóoldalon van a lánc tehát mindannyiszor motorbontással, motorkiszereléssel jár,
- továbbá 40.000-nél bedöglik a ledes fényszóró, (frissítettek szoftvert, cseréltek vezérlőelektronikát, cseréltek komplett lámpát, majd újabb szoftverfrissítés, most lekopogom, épp jó, de ki tudja meddig...)
- 43.000-nél ömlik valahol az olaj a blokkból,
- 45.000-nél megdöglik a generátor,
- most 46.000-nél a kuplung fogáspontján a váltó hangosan kerreg, ami a márkaszerviz szerint teljesen normális (vagy már nekik is elegük van és nem akarnak tovább foglalkozni az autóval, azt a kis időt ki akarják bekkelni, amíg lejár a garancia),
akkor igazad van, én kérek elnézést. Ezek szerint az újjal sokkal jobban jártam és jóval kisebb is a szervizigénye, csak valahogy én nem tudtam erről eddig. Hiszen amiket felsoroltam ennyi km-rel egy pár éves autónál ezek mind a fogyó-kopó alkatrészek cseréjébe, normál karbantartás kategóriájába sorolható és teljesen normális időszerű meghibásodások. Ugye?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!