Meddig tart még a belsőégésü motorok kora?
Tekintve, hogy még gőzmozdonyok is járnak menetrend szerint szerte a világban, elég sok ideje van még.
Vagy azt kérdezed, hogy a fejlettebb piacokon meddig fognak még az autógyártók belső égésű motoros személyautókat gyártani?
Passz, a jelenlegi tendenciák szerint az EU-ból próbálják meg majd őket először kiszorítani, de amíg egy használható elektromos autó ára nem lesz hasonló, mint most egy benzinesé, a hatótávja és a töltési sebessége nem teszi alkalmassá a hosszabb autópályás utakra és amíg nincs kiépített töltőhálózat (meg egyáltalán: elektromos hálózat ami ezt bírja), addig biztosan nem.
A hosszú távon is boldoguló elektromos autók szintjét talán a jelenlegi Teslák súrolják leginkább ALULRÓL, ezek autópálya tempóval tudnak jó indulattal valós használattal olyan 250 km-t. Csak az a bökkenő hogy ezt harmad-negyed áron kéne tudniuk, ha labdába akarnak rúgni.
Hát ja, a légellenállás miatt merül gyorsan, meg ha több utas ül benne, meg ha túl hideg van, meg ha működik a fűtés/légkondi, meg ha megy ez, megy az. Aztán még arról nem is beszéltünk, hogy elég ha 10%-ot romlik 1-2 év alatt az aksi kapacitás, már nem tudnál Magyarországon belül sem komolyabb távot megtenni.
Arról se volt még szó, hogy ha sokkal-sokkal több elektromos töltő lenne akkor is probléma hogy lassúak, emiatt pedig a benzinkutakhoz hasonló töltőállomásokat kéne elképzelni, hanem pláza parkoló méretű töltő telepeket. És igen, az über-brutál high-tech töltők is piszok lassúak és nem is tölthetők vele 100%-ig az autók, ráadásul még károsítják az aksit is, mint ahogy a teljes feltöltés és a teljes lemerítés is. Jobb egy akkumulátort nem hagyni 40% alá merülni és jobb nem tölteni 80-85% fölé. Tehát ha kíméled az aksidat, akkor felfele kerekítve is csak a teljes kapacitás fele áll rendelkezésedre.
Látom én hogy fejlődgetnek az elektromos autók, de ez egyáltalán nem egy új technológia és még mindig ugyan azok a problémák mint 20 meg 100 éve (már akkor is voltak elektromos autók!). Nem tartom reálisnak, hogy ezek a belső égésűek kényelmi szintjét megtartva le tudnák váltani őket belátható időn belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!